۳ عامل برد پرسپولیس از نگاه گلزن اسبق استقلال

به گزارش مشرق، علی لطیفی در خصوص بازی روز گذشته استقلال مقابل پرسپولیس، اظهار داشت: اصلا بازی خوبی نبود. با اینکه هر دو تیم به دنبال برد بودند اما بازی هیجان نداشت و کسل کننده بود. استقلال بر اثر یک اتفاق گل خورد و این اتفاق می‌توانست برای پرسپولیس هم بیفتد. یعنی شرایط بازی به گونه‌ای بود که هر دو تیم می‌توانستند بر اثر اتفاق به پیروزی برسند. پرسپولیس برنده این بازی شد و شانس قهرمانی‌اش را بیشتر کرد اما به هرحال الان شانس سپاهان بیشتر است. پرسپولیس برای بازی‌های باقی مانده انگیزه و شرایط بهتری خواهد داشت اما سپاهان که ساختار باشگاهی و حرفه‌ای محکمی دارد، در ادامه راه بازی‌هایش به نسبت راحت‌تر است.

دربی ۱۰۰ از نظر تاکتیکی چیزی نداشت

وی افزود: بازی روز گذشته از نظر تاکتیکی چیز خاصی نداشت که در موردش صحبت کنیم. در طول ۹۰دقیقه بازی درگیرانه‌ای را شاهد بودیم. هر دو تیم چند موقعیت نصف و نیمه داشتند. ۱۰ دقیقه آخر هم که پرسپولیس طبیعی بود به دفاع بپردازد، حملات استقلال احساسی بود نه تاکتیکی، با حضور آرمان رمضانی به جای آرش رضاوند مشخص بود که استقلال به دنبال ارسال از جناحین برای ضربه زدن بود که این اتفاق هم به خوبی رخ نداد و ارسال‌ها بیشتر به سمت بازی مستقیم رفت نه اینکه از کناره‌ها ارسال‌های موفقی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

برای این صحنه استقلال از بیرانوند شکایت کرد +عکس

گل‌محمدی برنده بزرگ دربی بود

مهاجم اسبق استقلال گفت: اگر آن توپ به بدن مدافع استقلال نمی‌خورد شانس حسینی برای دفع آن بیشتر بود. نمی‌خواهم برد پرسپولیس را زیر سوال ببرم اما این بازی یک بازنده بزرگ داشت که تماشاگران بودند. آن‌ها مدت‌ها منتظر این بازی بودند اما مثل همه سال‌ها یک مسابقه کسل کننده را دیدند. قاعد تاکتیکی اصلا رعایت نمی‌شد. بازی بیشتر روی احساسات بود و پرسپولیس به خاطر تجربه بیشتر توانست برنده این بازی شود. ضمن اینکه یحیی گل محمدی برنده بزرگ این بازی بود. اگر پرسپولیس در این بازی امتیاز از دست می‌داد عملا شانس کمی برای رسیدن به قهرمانی داشت و ممکن بود این مساله روی ادامه همکاری باشگاه با گل‌محمدی تاثیر بگذارد.

۳ عامل برد پرسپولیس از نگاه گلزن اسبق استقلال

خط دفاعی استقلال سازماندهی همیشگی را نداشت

لطیفی در مورد اینکه فاز هجومی استقلال فروغ همیشگی را نداشت و دلیل اصلی شکست این تیم، عنوان کرد: تفاوت دو تیم گلی بود که به ثمر رسید. نه استقلال برتری محسوسی داشت که بگوییم پرسپولیس مستحق برد نبود و نه برعکس این موضوع وجود دارد. تفاوت‌ها در تک موقعیت‌ها بود. با اینحال استقلال نشانی از تیم چند هفته اخیر نداشت. استقلال به خصوص در نیم فصل دوم از نظر تاکتیکی بسیار متنوع بود و می‌توان گفت تا قبل از این بازی متنوع ترین تیم لیگ از نظر تاکتیکی بود. هافبک‌ها به خوبی در زمان حمله مهاجمان را پیدا می‌کردند اما در بازی دیروز این هماهنگی را در تیم ندیدیم. همچنین خط دفاع استقلال نیز سازماندهی همیشگی را نداشت.

۳ عامل برد پرسپولیس در بازی دیروز

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در مورد دلیل برد پرسپولیس صحبت کنیم معتقدم تجربه بالاتر بازیکنان این تیم از دروازه تا نوک حمله نسبت به بازیکنان استقلال بود. پرسپولیس کنترل شده تر استقلال بازی کرد. استقلال در شرایط عادی، یعنی با سبک و سیاق همیشگی خودش شانس برد بسیار بالاتری داشت اما دوندگی حریف، تجربه بالا و تمرکزی که داشتند عامل موفقیت پرسپولیس شد.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرشید سمیعی: استقلال هنوز از آسیا حذف نشده است؛ داور دربی عملکرد خوبی نداشت

د آوریل 24 , 2023
سخنگو و معاون حقوقی باشگاه استقلال(تاج) گفت: ما حتما شکایت خود را از قضاوت حیدری به فدراسیون و سازمان لیگ اعلام خواهیم کرد.              به گزارش استقلال نیوز، دکتر فرشید سمیعی سخنگو و معاون حقوقی باشگاه ...