واکنش کنایه آمیز فکری پس از گلباران برابر سپاهان

به گزارش مشرق، محمود فکری پس از شکست سنگین ۵ صفر تیمش مقابل تیم سپاهان در نشست خبری بعد از بازی اظهار داشت:‌ باید به تیم سپاهان تبریک بگویم و خسته نباشید می‌گویم به هر دو تیم؛ من در مصاحبه قبل از بازی گفته بودم با تیم بزرگی بازی داریم. می‌دانستیم که اگر اشتباهی انجام دهیم جریمه سنگینی خواهیم پرداخت. در شروع بازی موقعیت خوبی را به وجود آوردیم شاید اگر این موقعیت برای تیم حریف به وجود می‌آمد آنها سریع به گل می‌رسیدند. به خاطر داشتن بازیکنان کاملاً حرفه‌ای و فرصت‌طلب؛ ما از این فرصت نتوانستیم استفاده کنیم و بلافاصله اشتباهی را در محوطه جریمه خودمان انجام دادیم که این اشتباه جریمه سنگینی را برای ما به وجود آورد که منجر به گل شد. زمانی که گل خوردیم گل زدن به تیمی مثل سپاهان سخت می‌شود. دروازه تیم ما باز شد و متأسفانه در یک ضد حمله گل دوم را دریافت کردیم باز اشتباه کردیم که منجر به گل سوم و صحنه پنالتی شد و شیرازه تیم به هم ریخت.

*اشتباه مقابل سپاهان، قابل جبران نیست

وی افزود:‌ مقابل تیم بزرگی مثل سپاهان اگر اشتباه کنید این اشتباه قابل جبران نیست. ما نیمه اول را ۳ بر صفر بازنده بیرون آمدیم و بین دو نیمه به بچه‌ها تأکید کردم با توجه به اینکه حریف ۳ بر صفر جلو افتاده دیگر به آب و آتش نخواهد زد ولی شما نباید اشتباه کنید و یا اینکه اگر فرصتی به دست آوردید از آن استفاده کنید. متأسفانه باز موقعیت‌هایی را به دست آوردیم. ظاهراً بعضی از بازیکنان ما علاقه‌ای ندارند که وارد محوطه جریمه حریف شوند و بخواهند ضربه به چارچوب بزنند. نیمه دوم باز هم اشتباه کردیم و توپ خودمان را به حریف دادیم و حریف در یک ضد حمله به گل چهارم و پنجم رسید. بازی از دست بازیکنان ما خارج شد و دیگر نمی‌شد کاری کرد. این هم جزیی از زندگی و فوتبال است و در مقابل این باید برای بازیکنان‌مان تجربه شود و در مقابل تیم بزرگی وقتی بازی می‌کنند نباید اشتباه انجام دهند و اگر اشتباه انجام دهند مطمئناً جریمه سنگینی می‌شوند که امروز این اتفاق برای ما افتاد و امیدوارم از این بازی برای بازی‌های آینده درس بگیریم.

*شاید لازم نباشد مشکلات تیم را رسانه‌ای کنیم

سرمربی هوادار در خصوص عملکرد ضعیفش در تیم هوادار عنوان کرد:‌ یکسری اتفاقاتی در تیم است که باید هم با بازیکنان و مدیریت باشگاه این موارد را حل کنیم. این موارد را من کامل می‌دانم شاید لازم نباشد آنها را رسانه‌ای کنیم. اگر بتوانیم با هم صحبت کنیم و مشکلات را برطرف کنیم شرایط خوب می‌شود و اگر نتوانیم این مشکلات در تیم خواهد ماند و در آینده بیشتر اذیت‌مان خواهد کرد.

*خریدن بازیکن خوب توسط برخی تیم ها بی عدالتی نیست

فکری در ادامه اذعان داشت:‌ به نظر من اینکه تیمی می‌تواند بازیکنان خوب بخرد بی‌عدالتی نیست. هر تیمی نسبت به اهداف و بودجه‌ای که دارد می‌تواند پول خرج کند و بازیکن بگیرد و به هدفش برسد. در فوتبال دنیا هم همین‌گونه است تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند باید بازیکنان خوب داشته باشند. تیم سپاهان مثلاً اگر به خاطر نداشتن دو بازیکن مثل نورافکن و فرشاد احمدزاده اگر بخواهد جریمه شود جریمه سنگینی را می‌پردازد. تیم‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند مثل سپاهان، استقلال و پرسپولیس همین‌گونه‌اند. باید نیمکت قوی داشته باشند. اگر حتی ۵ بازیکن از بازیکنان‌شان هم به هر دلیلی نبود باید جایگزین‌های قوی داشته باشند. چون اگر بازی با تیم‌هایی مثل ما امتیاز بدهند این امتیاز دادن همان جریمه‌ای می‌شود که آخر فصل دو امتیازها و یک امتیازها قهرمان را مشخص خواهد کرد.به نظر من هر تیمی نسبت به اهدافش و نگاهی که به فوتبال دارد باید تیمش را جمع کند و هزینه کند و در فوتبال دنیا هم به همین شدت تیم‌هایی که بالای جدول هستند هزینه زیادی می‌کنند و تیم‌هایی که پایین جدول هستند و می‌خواهند بمانند هزینه کمتری می‌کنند و این طبیعی است در فوتبال دنیا.

*ایراداتی داریم و باید نگاه مان را در تیم عوض کنیم

وی در پاسخ به این سؤال که در کدام پست تیمش ضعف دارد، گفت: ضعف مطمئناً در پست‌های مختلف داریم ولی ما باید نگاه‌مان را عوض کنیم. نگاه ما در تیم هم کادر، هم بازیکنان و هم مدیریت ایراداتی دارد که باید برطرف کنیم چون ما برای قهرمانی نمی‌جنگیم. ما می‌خواهیم در کنار بازی زیبایی که ارائه می‌دهیم نتایج خوب را هم کسب کنیم. این بازی شاید زورمان نرسید امتیازی کسب کنیم ولی یکسری از بازی‌هایی را باختیم را می‌توانستیم یک امتیاز بگیریم. همان یک امتیاز ما را از رقیبان‌مان جدا می‌کرد. ما برای قهرمانی نمی‌جنگیم تمام اهداف ما این است که از ۶ یا ۷ تیم بالاتر باشیم و این اتفاق می‌تواند با توجه به بازی زیبا برای ما رخ دهد. ما یک امتیازها را می‌توانیم جمع کنیم و فاصله خودمان را با رقبای خودمان بیشتر کنیم و روز آخر هم دغدغه سقوط را نداشته باشیم.

سرمربی هوادار اظهار داشت:‌ ما ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه داریم که باید در نگاه این بازیکنان تغییراتی ایجاد کنیم که آنها تلاش بیشتری انجام دهند چون هم بازیکنان با تجربه ما با کیفیت هستند و هم بازیکنان جوان ما با کیفیت و آینده‌دار هستند. اگر اینها کنار هم بتوانند فضای خوب و دوستانه‌ای ایجاد کنند می‌توانند به رشد همدیگر کمک کنند و هم نگاه استفاده از جوانان را داشته باشیم. ما هم نیاز به بازیکنان با تجربه را داریم هم یک جاهایی نیاز به قدرت دوندگی و جوانی بازیکنان و قدرت دوندگی و تفکرات‌شان به ما کمک کند. ان‌شاءالله این تلفیق را داریم و اگر در تیم بودیم این نگاه را داریم اگر هم در تیم دیگری باشم همین نگاه را خواهم داشت و حمایت خواهم کرد.

*سعی می‌کنم این دو بازی را در هوادار بمانم

فکری در خصوص ماندنش در تیم هوادار هم عنوان کرد: سعی می‌کنم این دو بازی را بمانم. در حال حاضر سعی می‌کنم این دو بازی را باشم. مطمئناً هم نشستی با باشگاه خواهیم داشت و در رابطه با آینده بیشتر با مدیریت باشگاه صحبت می‌کنیم تا ببینیم تصمیم به کجا خواهد کشید.

*مسئولان موافقت نکردند تماشاگر به ورزشگاه ما بیاید

وی در خصوص صحبت‌های مورایس در خصوص بازی بدون تماشاگر اذعان داشت:‌ چندین بار ما به این سؤال جواب دادیم این مشکل از ما نیست. اگر ما خودمان هوادار نداریم به این معنا نیست که مخالف آمدن هوادار به ورزشگاه هستیم. یک ورزشگاهی را در تهران به ما معرفی کنند که شرایط آمدن تماشاگر را داشته باشد. ما استادیوم‌مان را عوض می‌کنیم. الان شورای تأمین و مسئولان این موافقت را ندارند که در این ورزشگاه تماشاگر به ورزشگاه بیاید وگرنه ما با این موضوع مشکلی نداریم. ما مشکلی نداریم از ا ینکه در زمین خودمان بازی می‌کنیم تماشاگران حریف در ورزشگاه باشند. ما خیلی از امتیازهایی که گرفتیم در زمین حریف و مقابل هواداران‌شان دریافت کردیم و از این نظر هیچ مشکلی نداریم.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم/ گل دوم استقلال به نساجی روی گل‌به‌خودی شاگردان رحمتی

س دسامبر 19 , 2023
فیلم/ گل دوم استقلال به نساجی روی گل‌به‌خودی شاگردان رحمتی - مشرق نیوز ...