نگرانی مجیدی از تکرار جنجال بازیکن گل‌گهر برای هافبک ازبکستانی/ خرید جدید استقلال مجوز بازی می‌گیرد؟

به گزارش مشرق، ابهام دیگر درباره هافبک ازبکستانی باشگاه لوکوموتیو این است که آیا این بازیکن می‌تواند طبق قوانین سازمان لیگ استقلال را همراهی کند یا احیانا به سرنوشت بانیامای گابنی، هافبک گل‌گهر گرفتار خواهد شد.

این درحالی است که با توجه به ماجراهای پرونده بانیاما و گل‌گهر تعداد بازی‌های ملی بازیکنان خارجی در فوتبال ایران مورد توجه قرار گرفته است و این موضوع در ابتدای امر مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفت و آنها قبل از باز کردن باب مذاکرات، ابتدا سوابق این بازیکن را بررسی کردند تا منافاتی با قوانین داخلی لیگ برتر نداشته باشد. با همه این تفاسیر عزیزبک آمانوف سه بازی در ترکیب تیم‌ملی ازبکستان داشته و البته در اردوی اخیر ازبکستان برای دیدار با نیوزیلند هم حضور داشت، اما این بازی به‌دلیل شیوع دوباره کرونا لغو شد.

این درحالی است که بر اساس بند دوم ماده ١ این آیین‌نامه ازبکستان در کنار برخی دیگر از کشورهای آسیایی مثل کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا شرایط متفاوتی نسبت به کشورهای گمنام آفریقایی و یا آسیایی دارد. ملی‌پوشان این کشور با داشتن حداقل ٢ بازی در تیم‌ملی بزرگسالان یا ٣ بازی در تیم‌ملی امید می توانند مجوز حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را دریافت کنند. این درحالی است که آمانوف ٣ بازی در ترکیب تیم‌ملی بزرگسالان داشته و البته دو سال عضو تیم المپیک ازبکستان بوده که از این نظر مشکلی برای حضور در فوتبال ایران نخواهد داشت.

این بازیکن که طبق اعلام باشگاه لوکوموتیو تاشکند، توانایی بازی در دو پست پلی‌میکر و هافبک چپ را دارد و انتقالش  به استقلال قطعی شده است و طی امروز و فردا راهی تهران می‌شود تا قراردادش با باشگاه ایرانی را نهایی کند.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کمیته انضباطی گل استقلال را مردود می‌کند؟ +فیلم

ش فوریه 5 , 2022
به گزارش مشرق، شب گذشته در جریان تیم فوتبال استقلال در دیدار معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر، با نتیجه دو بر یک به برتری رسید که برخی تصمیمات داور این بازی با اعتراض باشگاه هوادار مواجه شده است. هرچند تیم میزبان این مسابقه اعتقاد دارد گل دوم استقلال ب...