صمد مرفاوی: استقلال برای منصورخان همه چیز بود؛ پورحیدری ملک خودش را فروخت که برای استقلال هزینه کند

صمد مرفاوی

سرمربی سابق و پیشکسوت استقلال گفت: وقتی یک شخص از جوانی اش پای تیمی باشد و برای آن زحمت بکشد و چند نسل را در یک تیم تجربه کند، طبیعی است که اسم او به عنوان پدر و یا بزرگ استقلال مطرح شود.

 به گزارش استقلال نیوز، صمد مرفاوی سرمربی سابق و پیشکسوت باشگاه استقلال با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه 3 سیما، در خصوص سالگرد درگذشت زنده یاد منصور پورحیدری و درباره راز محبوبیت او، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* سالگرد مرحوم منصورخان پورحیدری؟

سومین سالگرد مرحوم پورحیدری است. من شب قبل از فوت ایشان در بیمارستان پیش او بودم و همیشه هنگام غروب‌ که ملاقات تمام شده بود و شلوغ نبود، پیش او می رفتم. متاسفانه حال او خوب نبود و با پزشکش هم که صحبت کردم جواب خوبی به من نداد. با ناراحتی بیرون رفتم اما باز هم امیدوار بودم ولی فردای آن روز خبر فوت پورحیدری را به من دادند.

* چرا به این مربی فقید لقب پدر استقلال را داده اند؟

استقلال برای او همه چیز بود و او بازی برای استقلال بازی و مربیگری کرد و تمام سعی و تلاش و زندگی اش را برای این تیم گذاشت. وقتی یک شخص از جوانی اش پای تیمی باشد و برای آن زحمت بکشد و چند نسل را در یک تیم تجربه کند، طبیعی است که اسم او به عنوان پدر و یا بزرگ استقلال مطرح شود.

* اینکه می گویند اگر منصور خان نبود، استقلال هم نبود درست است؟

استقلال خصوصا بعد از انقلاب مشکلات زیادی داشت. ایشان تمام مسائل را به جان خودش خرید و مثل فرزند خودش از استقلال حمایت می کرد. من دیدم که ایشان ملک خودش را فروخت که برای استقلال هزینه کند. او مشکلات مالی بازیکن ها را حل می کرد. کمک هزینه برای مسکن و امرار معاش بازیکنان را از جیب خودش می داد و منتی نداشت.

* رفتار نامناسب باشگاه و عدم وصول طلب مرحوم با گذشت سه سال؟

وقتی کسی در قید حیات باشد به به و چه چه زیاد است و تحویلش می گیرند. به قولی قهرمان زنده را عشق است اما حالا که خانواده اش می خواهند دستمزد او را بگیرند، با مشکل روبرو می شوند. این برای باشگاه استقلال خوب نیست.  همه ما استقلالی ها یک خانواده هستیم و اگر برای آقای پورحیدری کاری انجام می دهند منتی نباشد. جای او در استقلال خالی است و ما بزرگی در استقلال داشتیم که نبود او احساس می شود. پیشکسوتانی هستند که خدا ان شاءالله به آنها طول عمر بدهد و بتوانند به استقلال مثل پورحیدری کمک کنند. من امیدوارم جای ایشان پر شود اما فکر نمی کنم.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

به بهانه سومین سال درگذشت منصورخان پورحیدری؛ نگاهی به زندگی و افتخارات پدر استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به بهانه سومین سال درگذشت منصورخان پورحیدری؛ نگاهی به زندگی و افتخارات پدر استقلال

س نوامبر 5 , 2019
امروز مصادف است با سومین سالگرد درگذشت منصورخان پورحیدری، پدر باشگاه استقلال و تاج که با رفتنش این روز را در تقویم فوتبال ایران به روزی تلخ ماندگار کرد. به گزارش استقلال نیوز، سه سال پیش منصور پورحیدرى پیشکسوت و پدر ارزنده استقلال هوادارا...