دست خالی نکونام برای فصل جدید/ بحران خودساخته در اردوگاه استقلال

سرویس ورزش مشرق _ هفته های پایانی فصل گذشته فوتبال کشورمان برای استقلال و هوادارانش را می توان بدین گونه توصیف کرد: مرز میان کابوس و رویا ...

هنوز حس شیرین قهرمانی بدون شکست و کسب چندین رکورد دست نیافتنی با هدایت فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم از یاد میلیون ها هوادار این تیم نرفته بود که با اعلام جدایی مجیدی از این تیم دوباره دوران تلخ سالهای قبل آغاز شد؛ مدیران استقلال مدت زمان زیادی را برای انتخاب جایگزین مجیدی هدر دادند و البته برای عقب نماندن از رقبا، بازیکنان جدید را بدون نظر سرمربی آینده (ساپینتو) جذب کردند؛ بازیکنانی که اکثر آنها تبدیل به خریدهای ناموفق این فصل استقلال شدند؛ شهباززاده، بابایی، زواری، حامدی فر و ...

پس از انتخاب ساپینتو، با توجه به شرایط سخت و دست خالی این مربی به ویژه در بخش تهاجمی، آجورلو مدیرعامل استقلال دست به یک قمار بزرگ زده و چندین ستاره مطرح را با اعداد و ارقام نجومی که بعدها منجر به انباشت بدهی و حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا شد به استقلال آورد تا تیمی کهکشانی شکل بگیرد؛ محمد محبی، مهدی قایدی و کاوه رضایی جذب استقلال شدند که البته نفر آخر به علت پر بودن لیست نتوانست برای استقلال به میدان برود و به تراکتور رفت.

دست خالی نکونام برای فصل جدید/ بحران خودساخته در اردوگاه استقلال

علی رغم شروع نه چندان خوب و اختلاف ۸ امتیازی با پرسپولیس در نیم فصل اول، استقلال ساپینتو در نیم فصل دوم از غفلت رقبا استفاده کرده و تا پیش از دربی ۱۰۰ و تقابل با پرسپولیس به هیچ تیمی رحم نکرد؛ فوتبال چشم نواز و پیروزی های پرگل تیم ساپینتو نوید قهرمانی مجدد برای استقلال را می داد؛ کافی بود آنها در تقابل رودرو با پرسپولیس پیروز شده و منتظر لغزش سپاهان بنشینند(که در برابر ملوان رخ داد) اما باز هم دربی و باز هم شکست تک گله با گلزنی دشمن خونی یعنی عیسی آل کثیر!

دست خالی نکونام برای فصل جدید/ بحران خودساخته در اردوگاه استقلال

با از دست رفتن قهرمانی در لیگ، استقلال روی جام حذفی و انتقام گیری از رقیب سنتی خود متمرکز شد؛ برد ۴ گله برابر نساجی آنها را به فینال رساند اما در روزی که پرسپولیس برتری تاکتیکی محسوسی نسبت به رقیب داشت علی رغم گل دقیقه ۱۰۰ مرادمند و کشیده شدن کار به وقت اضافه، در نهایت استقلال ۲-۱ مغلوب رقیب شده و جام حذفی را نیز همانند لیگ برتر به پرسپولیس واگذار کرد تا رویا به کابوس تبدیل شود.

* دست نکونام برای فصل جدید نسبتا خالی است

به گزارش مشرق، با جدایی ساپینتو و انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال، وی به دنبال تحول جدی در ساختار ترکیب تیم است؛ در نخستین گام اعلام عدم نیاز نکونام به حسینی و غلامی و فسخ قرارداد سیلوا با استقلال موجب شده تا ساختار دفاعی تیم نیاز به بازسازی اساسی داشته باشد.

اگرچه شایعات زیادی در خصوص جذب احتمالی بیرانوند از سوی استقلال شنیده می شد اما با تمدید قرارداد گلر اول تیم ملی با پرسپولیس، تنها گزینه اعتماد به یک دروازه بان خارجی خواهد بود زیرا سایر گزینه های در دسترس نظیر مظاهری، اخباری و پورحمیدی به تیم های دیگر پیوسته اند.

دست خالی نکونام برای فصل جدید/ بحران خودساخته در اردوگاه استقلال

در خط دفاعی در سمت راست و چپ استقلال با حضور یامگا، حردانی، سلمانی و جلالی نیازی به جذب بازیکن جدید نخواهد داشت و تنها گزینه مدنظر یعنی محمد نادری نیز از لیست اهداف نقل و انتقالاتی خارج شده است.

اما در مرکز خط میانی اوضاع بحرانی به نظر می رسد؛ استقلال فصل گذشته ۴ مدافع میانی تراز اول در اختیار داشت یعنی سیلوا، غلامی، یزدانی و مرادمند؛ در فصل جدید اما تنها مرادمند با استقلال قرارداد دارد و آرمین سهرابیان نیز به تازگی جذب شده است. در حالی که عارف آقاسی شاگرد نکونام در فولاد خوزستان، اصلی ترین گزینه مدنظر او بود اما تعلل مدیران استقلال باعث شد این بازیکن به تراکتور بپیوندد؛ دیگر گزینه مد نظر نکونام سامان فلاح مدافع جوان پیکان است که به گفته علی امیری از مدیران باشگاه، مبلغ رضایتنامه تعیین شده برای او از سوی تیم پیکان ۳۰ میلیارد تومان است که کار جذب وی را تقریبا غیرممکن خواهد کرد.

دست خالی نکونام برای فصل جدید/ بحران خودساخته در اردوگاه استقلال

خط میانی و نبود بازیکن خلاق تقریبا بزرگترین مشکل استقلال در فصل گذشته بود؛ جواد نکونام برای تقویت خط هافبک استقلال ۴ گزینه را به مدیران این تیم معرفی کرده بود اسدی، عزت اللهی و پهلوان و یاسین سلمانی.

رضا اسدی علی رغم پیشنهاد مالی خوب استقلال، به سپاهان پیوست؛ عزت اللهی تحت قرارداد باشگاه وایله بوده و البته از پرسپولیس نیز پیشنهاد دارد و کار جذب وی دشوار به نظر می رسد و هنوز خبری از مذاکره جدی با پهلوان نیز به گوش نمی رسد؛ در خصوص یاسین سلمانی نیز گفته می شود اولویت وی بازی در خارج از کشور و لژیونر شدن خواهد بود؛ استقلال در صورت عدم جذب بازیکنان سرشناس در خط میانی قطعا مانند سال گذشته در دیدارهای حساس با رقبا به مشکل خواهد خورد.

در بخش هجومی نیز فعلا اوضاع به هیچ عنوان مناسب نیست؛ استقلال اگرچه مهرداد محمدی را در پست وینگر تهاجمی سمت راست جذب کرده است اما با توجه به اینکه روز به روز احتمال ادامه حضور دو ستاره اصلی این تیم یعنی قایدی و محبی کمتر می شود، این امر موجب نگرانی نکونام و هواداران استقلال شده است.

دست خالی نکونام برای فصل جدید/ بحران خودساخته در اردوگاه استقلال

باشگاه استقلال از مذاکره با شارلوای بلژیک برای جذب حسین زاده خبر داده است اما ظاهرا این باشگاه بلژیکی رقم ۸۰۰ هزار دلاری را برای او تعیین کرده است؛ حتی در صورت جذب این بازیکن نیز بعید به نظر می رسد هوادران استقلال به جایگزینی زوج محبی-قایدی با حسین زاده-محمدی راضی باشند.

در نوک خط حمله نیز با توجه به عملکرد بسیار ضعیف مهاجمان استقلال در فصل گذشته دست کم خرید یک مهاجم گلزن و سرشناس ضروری به نظر می رسد اما جالب است که تا کنون حتی گزینه ای در حد اخبار و شایعات نیز برای این پست در نظر گرفته نشده است و تکلیف مدیریت تیم هم با توجه به استعفای حجت کریمی و علی امیری مشخص نیست!

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مطمئن بودم بیرانوند استقلالی نمی‌شود/ مدیرعاملی استقلال؟ فعلا نه

ج جولای 7 , 2023
به گزارش مشرق، میرشاد ماجدی روز جمعه در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار داشت: چند بار صحبت شد تا برای مدیرعاملی استقلال همکاری داشته باشم اما باید شرایط را در نظر گرفت و دید می‌توان کمک کرد. فردی که می‌تواند کمک کند باید وارد شود.وی افزود: مدیر می‌بایست بار...