داور برای استقلال پنالتی نمی‌گرفت تعجب داشت/ نکونام و گل‌محمدی دلیل دربی کسل کننده بودند!

سرویس ورزش مشرقایمان عالمی بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط دربی پایتخت و حرف و حدیث‌هایی که درباره صحنه پنالتی در این دیدار مطرح شد اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس را چطور ارزیابی کردید؟

از قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد که هر دو تیم با احتیاط کامل به میدان بیایند. تقریبا برای مربیان این دو تیم ثابت شده که تساوی در این دیدار از هر نظر می‌تواند برایشان مفیدتر باشد به همین خاطر دیدیم که چطور در این بازی هر دو تیم دست به عصا کار می‌کردند. اگر به خاطر داشته باشید دربی فصل گذشته چه در بازی رفت که استقلال مساوی کرد و چه در بازی برگشت که بازنده شد یا حتی دربی جام حذفی مسابقه کاملا زیبا و جذاب بود. چون مربی خارجی روی نیمکت استقلال نشسته بود.

تاثیر مربی خارجی در زیبایی دربی تا چه اندازه زیاد است؟

مربیان خارجی با جو فوتبال ما آشنا نیستند و فقط به فکر پیروزی و برد هستند. به همین دلیل تفکرات محتاطانه را کنار می‌گذارند و برای پیروزی تیمشان در یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دیدارهای فصل برنامه‌ریزی می‌کنند. اما اگر به خاطر داشته باشید در اغلب سال‌های گذشته که هر دو طرف نیمکت‌ها مربیان ایرانی بودند دربی‌های جذابی را ندیده‌ایم یا اگر دیدیم خیلی کم و به ندرت بوده است. این مسابقه هم به شدت حوصله سربر و خسته کننده بود.

شخصاً چه توقعی از دیدار دربی دارید؟

معمولاً بزرگترین و جدی‌ترین اتفاقات فوتبالی در دیدار دربی یا مسابقات بزرگ باشگاهی کشور صاحب فوتبال رخ می‌دهد. این قبیل بازی‌ها در کشورهای اروپایی یا حتی آمریکایی فرصتی برای رقم خوردن اتفاقات نادر در فوتبال هستند. اتفاقاتی مثل بیشترین تعداد پاس، زیباترین گل هفته، خلق یک موقعیت آنچنانی یا مهار فلان شوت یا فلان ضربه سر توسط دروازه‌بانان! همچنین برخورد توپ به تیر دروازه و... این‌ها همه اتفاقاتی است که در چنین مسابقاتی حتی گاهی به عنوان یک الگو و درس فوتبالی برای سایر باشگاه‌ها به وجود می‌آید. اما ما در بازی دربی هیچ کدام از این اتفاقات را که ندیدیم هیچ، اندازه ۲۰ دقیقه از بازی هم صرف دیدن تصاویر کمک داور ویدیویی شد.

فارغ از اتفاقات مربوط به کمک داور ویدیویی، فکر می‌کنید بودن این تجهیزات تا چه اندازه به فوتبال ایران کمک می‌کند؟

مطمئن باشید اگر چیز بدی بود فدراسیون بین‌المللی فوتبال از آن استفاده نمی‌کرد. اگر ما تازه برای اولین بار در یک مسابقه دربی از چنین امکانی استفاده کردیم الان بیشتر از ۴ سال است که دنیا در حال استفاده از این تجهیزات ویدیویی است. قطعاً این موضوع به سلامت فوتبال بیشتر کمک کرده که حالا همه از آن استفاده می‌کنند. اما به هر حال اینجا هم عده‌ای هستند که بخواهند نسبت به مسائل این چنینی موضع‌گیری کنند ولی ما نباید خودمان را از دنیا عقب بیندازیم. به طور کلی من با پیشرفت و به روز بودن موافق هستم. ما اگر بخواهیم دائم خودمان را شبیه دوران گذشته جلو ببریم همین اندازه که از فوتبال دنیا عقب هستیم بیشتر هم عقب می‌مانیم.

درباره صحنه پنالتی چه نظری دارید؟

البته من داور نیستم و کارشناسی داوری هم نمی‌توانم بکنم اما وقتی بازیکنی به آن شکل زیر پای حریف تکل می‌زند آن هم درون محوطه جریمه طبیعی است که داور پنالتی اعلام می‌کند. اگر داور پنالتی نمی گرفت باید تعجب می کردیم.

اما داور ابتدا پنالتی نگرفت؟

البته باید گفت که داور در صحنه اول آن را به دقت ندید ولی وقتی در کمک داور ویدیویی نگاه کرد متوجه شد که پنالتی شده است. با این همه خوشحالم که استقلال در این بازی شکست نخورد چون واقعاً مستحق شکست نبود.

داور برای استقلال پنالتی نمی‌گرفت تعجب داشت/ نکونام و گل‌محمدی دلیل دربی کسل کننده بودند!

این نتیجه و تساوی استقلال چقدر به ضررش خواهد بود؟

ما باز هم مثل فصل گذشته فرصت خوبی را برای متوقف کردن پرسپولیس در دیدار ۶ امتیازی از دست دادیم. فصل گذشته هم چنین اتفاقی افتاد و ما در دیدار رفت نتوانستیم سه امتیاز کامل را بگیریم. از الان تا آخر فصل هم نمی‌دانیم چه اتفاقاتی رقم می‌خورد. این دیدار با پرسپولیس فرصت خوبی بود که بتوانیم از تیمی که تحت تاثیر اتفاقات مربوط به لیگ قهرمانان آسیا شرایط روحی روانی خوبی نداشت و چند بازیکنش زخمی و مصدوم بودند سه امتیاز بگیریم و آنها را ۳ امتیاز عقب بیندازیم اما در نیم فصل دوم شاید همه این شرایط برای پرسپولیس برعکس باشد. بهترین فرصت برای گرفتن یک بازی مطلوب و ۶ امتیازی را از دست دادیم. بدون شک پرسپولیس با وجود چند مصدوم رباط عمل کرده می‌تواند در نیم فصل آنها را از لیستش خارج کند و بازیکن بگیرد. اگر این تیم برای نیم فصل دوم تقویت شود آن وقت کار ما سخت خواهد بود البته فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و نمی‌خواهم ته دل بچه‌های تیم را خالی کنم اما به طور کلی می‌خواهم بگویم فرصت مطلوبی را از دست دادیم و از طرفی کمک کردیم تا سپاهان بیشتر به استقلال نزدیک شود.

درباره حضور هواداران و بانوان در استادیوم آزادی چه صحبتی دارید؟

واقعا باعث خوشحالی است که به اینجا رسیدیم هرچند که خیلی دیر است. ولی به قول قدیمی‌ها ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است. ما چندین سال است که از مسئولان می‌خواهیم اجازه بدهند بانوان به استادیوم بیایند آنهایی که در این دربی به استادیوم رفته بودند همه می‌گویند جو استادیوم نسبت به همیشه بهتر بود و حرف زشت و ناپسند کمتری در استادیوم شنیده شد چون خانم‌ها آنجا بودند. ما ایرانی‌ها اینقدر اخلاق مدار هستیم که وقتی ببینیم جایی خانواده حضور دارد درست رفتار کنیم. امیدوارم این اتفاق باز هم ادامه پیدا کند و در بازی‌ها و دربی‌های آینده به جای ۴۰۰۰ نفر شاهد ۴۰ هزار نفر از بانوان در استادیوم آزادی باشیم.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هوچی‌گر باش، پادشاهی کن!

ی دسامبر 17 , 2023
به گزارش مشرق، داربی ۱۰۲ به اولین دیدار در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که سیستم کمک‌داور ویدیویی در آن مورد استفاده قرار گرفت اما با وجود این که تصور می‌شد با ورود این سیستم به فوتبال ایران و کاهش اشتباهات داوری، اعتراضات به داوری هم کاهش پیدا می‌کند، نه ت...