روی کاغذ شانس قهرمانی کدام تیم لیگ برتر بیشتر است؟ +عکس

به گزارش مشرق، پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان، استقلال و پدیده شهر خودرو پنج تیمی که به ترتیب با امتیازی‌های ۵۱، ۴۹، ۴۷، ۴۴ و ۴۳ همچنان مدعی قهرمانی هستند؛ همانطور که در پایان نیم فصل به عنوان مدعیان قهرمانی شناخته می‌شدند و حالا در فاصله پنج هفته مانده به پایان مسابقات این رقابت حساس‌تر، هیجانی‌تر و البته نفس گیرتر از قبل هم شده است.
بیشتر بخوانید:

برای بررسی این موضوع که از میان این ۵ تیم چه تیم‌هایی از شانس بیشتری برای قهرمان برخوردارند، نگاهی به بازی‌های باقی مانده آنها خواهیم داشت؛ اینکه کدام تیم‌ها با قرعه بهتری روبرو شده اند و به همین منظور بازی پنج تیم مدعی را با میانگین رتبه ۶ حریفی بررسی می‌کنیم که پیش روی آنها هستند.


۱- پرسپولیس باثبات به دنبال سومین قهرمانی؛ میانگین رتبه رقبا ۶.۷

پرسپولیس سخت‌ترین قرعه را از لحاظ میانگین امتیازات تیم‌هایی که باید با آنها مصاف بدهد، پیش رو می بیند. برانکو باید تیمش را برای مصاف با سایپا (رتبه ۸ جدول)، سپاهان (رتبه ۳ جدول) و ماشین سازی (رتبه ۹ جدول) در خانه آماده کند و خارج از خانه هم با ذوب آهن (رتبه ۱۰ جدول)، تراکتورسازی (رتبه ۲ جدول) و در نهایت پارس جنوبی جم (رتبه ۷ جدول) بازی کند، که اصلاً مسابقات راحتی به شمار نمی‌روند ولی پرسپولیس با فرمی که طی هفته‌های اخیر نشان داده و پیروزی در دربی ۸۹ روحیه خوبی برای رقابت‌های باقی مانده دارد. البته که باید به این ۶ رقابت سرخپوشان، ۴ رقابت حساس و تعیین کننده در لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کرد که کار پرسپولیسی‌ها را برای کسب سومین قهرمانی سخت‌تر می‌کند.


۲- چالش سپاهان مصاف با سه مدعی قهرمانی؛ میانگین رتبه رقبا ۷.۲

پس از پرسپولیس سخت‌ترین بازی‌ها پیش روی سپاهان است و حتی شاید بتوان مسابقات باقی مانده شاگردان امیرقلعه نویی را سخت‌ترین بازی‌ها میان ۵ تیم مدعی قلمداد کرد، چرا که آنها باید در خانه با استقلال، ماشین سازی و استقلال خوزستان بازی کنند و خارج از خانه هم با سایپا، پرسپولیس و پدیده مصاف دهند؛ دیدارهایی که پیروزی در آنها به خصوص در مقابل سه تیم استقلال، پرسپولیس و پدیده می‌تواند آنها را به چیزی که می‌خواهند برساند؛ یعنی کسب قهرمانی لیگ هجدهم و ششمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر.


۳- پدیده و ماموریت غیرممکن قهرمانی؛ میانگین رتبه رقبا ۸.۲

شاگردان یحیی گل محمدی تا همین‌جا هم موفق به انجام کاری ویژه شده اند؛ آنها در شرایطی همچنان در جمع مدعیان هستند و رتبه نخست را در هفته‌های ابتدایی لیگ در اختیار داشتند که شاید هیچ کارشناسی پیش از شروع رقابت‌ها، نمی‌توانست روند آنها را پیش بینی کند ولی تنها نماینده شهر مشهد همچنان مدعی به شمار می‌رود. با این وجود قهرمانی بسان ماموریتی دشوار به شمار می‌رود. پدیده شهر خودرو که برای انجام این ماموریت باید با نفت مسجد سلیمان، استقلال و سپاهان در ورزشگاه امام رضا بازی کند و خارج از خانه هم به مصاف نساجی مازندران، سایپا و ماشین سازی برود؛ شش تیمی که هر کدام با انگیزه‌هایی ویژه که خاص خودشان است، به این مصاف پا خواهند گذاشت.

۴. تراکتورسازی و ۶ فینال پیش رو؛ میانگین امتیاز رقبا ۸.۵

تراکتورسازی نیم فصل دوم را با لیکنز و با سودای قهرمانی آغاز کرده و با روشی محتاطانه به دنبال اولین قهرمانی لیگ برتر است. قرمزپوشان باید در خانه با تیم‌های پیکان، پرسپولیس و پارس جنوبی جم بازی کنند و برای بازی با سپیدرود، ذوب آهن و فولادخوزستان هم به شهرهای رشت، اصفهان و خوزستان سفر کنند. بی شک نتیجه مصاف در خانه با پرسپولیس و همینطور مصاف‌های بیرون از خانه با ذوب آهن و به خصوص فولادخوزستان در تعیین قهرمان لیگ تاثیر بسیاری خواهد داشت.

۵. استقلال؛ فرصتی برای بازگشت به رویا؛ میانگین رتبه رقبا ۱۰.۲

شاگردان شفر طی روزهای اخیر در بحران شکست دربی به سر می‌برند و تساوی برابر سایپا هم نتوانست روحیه از دست رفته آنها را بازگرداند ولی در صورتی که آنها امروز برابر الهلال به پیروزی دست یابند، می‌توانند بسیار امیدوارانه به لیگ بازگردند. بازی‌های باقی مانده استقلال در لیگ برتر به استثنای ۴ دیدار باقی مانده آنها در لیگ قهرمانان آسیا، سه دیدار با سپاهان، پدیده و صنعت نفت آبادان خارج از خانه خواهد بود و با ماشین سازی، استقلال خوزستان و سپیدرودهم در خانه بازی می‌کنند؛ تیم‌هایی که طبق نتایج ثبت شده، میانگین رتبه آنها پایین‌تر از تمام ۵ مدعی دیگر است.

البته که با تمام این تفاسیر باید منتظر هفته پایانی لیگ برتر باشیم و ببینیم تا آن زمان کدامیک از تیم‌های مدعی توانسته اند نتایج بهتری در راه رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر کسب کنند تا جام هجدهم را به خانه ببرند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم/ بازیکنان برتر هفته بیست و چهارم لیگ برتر

س آوریل 9 , 2019
فیلم/ بازیکنان برتر هفته بیست و چهارم لیگ برتر - مشرق نیوز ...