تیم مجیدی دربی سختی در پیش دارد / فکر مساوی هم برای استقلال کُشنده است

به گزارش مشرق، صادق ورمزیار بازیکن اسبق استقلال که سابقه سه بار گلزنی در دربی را دارد، درباره وضعیت استقلال در آستانه دیدار مقابل پرسپولیس در دربی نود و هشتم اظهارات را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل صنعت نفت را چطور دیدید؟

به نظرم استقلال یک بازی مهم قبل از دربی را برد. به این دلیل می‌گویم مهم و حساس چون فاصله شش امتیازی اش با پرسپولیس را حفظ کرد. اگر این فاصله به سه امتیاز کاهش پیدا می‌کرد و استقلال مقابل صنعت نفت نتیجه لازم را نمی‌گرفت کارش مقابل پرسپولیس سخت‌تر می‌شد.

چطور؟

چون هم استرس شکست بیشتر این تیم را تحت فشار قرار می‌داد و هم امیدواری را به پرسپولیس می‌داد که می‌تواند با شکست دادن استقلال هم امتیازش شود. بنابراین برد اخیر به شدت یک برد با اهمیت بود.

بازی تیمی‌استقلال چطور بود؟

در این شرایط که استقلال باید به مصاف پرسپولیس برود لزومی‌نمی‌بینم بحث سبک بازی را وسط بکشم. چون فلسفه بازی در دربی هیچ ربطی به بازی‌های قبل ندارد. در کل استقلال برنده شد. گاهی شما یک روز خوب در زمین فوتبال دارید اما برنده نمی‌شوید و گاهی با یک بازی متوسط یا ضعیف برنده از زمین خارج میشوید. من فکر می‌کنم استقلال سه امتیاز شیرین را گرفت که در ادامه کار خیلی به این کمک می‌کند، به ویژه در دربی. مهمترین دستاورد بازی با صنعت نفت این بود که همه بازیکنان استقلال برای دربی ماندنی شدند و استقلال با تمام نفراتش به استقبال دربی می‌رود.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس با ترس و استرس مقابل استقلال قرار می‌گیرد

خیلی‌ها می‌گویند استقلال با مساوی هم می‌تواند حکم برنده دربی را داشته باشد. نظر شما چیست؟

اصلاً با این موضوع موافق نیستم. اگر استقلال به این دید وارد دربی شود که مساوی بگیرد قطعاً ضرر می‌کند. باید برود، حمله کند و با تمام توان انرژی اش را بگذارد تا برنده شود. چون قطعاً بهترین دفاع، آن هم مقابل پرسپولیس حمله کردن است. بنابراین استقلال احتیاج به مساوی ندارد. اگر در ذهن و تفکراتشان چنین چیزی وجود دارد مثل یک سم برای استقلال خطرناک و کشنده است.

پرسپولیس در بازی‌های اخیرش نیمه اول گل می‌زند و نیمه دوم گل می‌خورد. به نظر شما استقلال در نیمه دوم بهتر می‌تواند به پرسپولیس ضربه بزند یا نه؟

فاصله شش امتیازی استقلال با پرسپولیس یک مقدار کار را سخت می‌کند. چون در این شرایط استرس بیشتر روی تیم پرسپولیس وارد می‌شود. در واقع استقلال دوست دارد این فاصله حفظ شود و پرسپولیس می‌خواهد این فاصله را کم کند، بنابراین پرسپولیس سعی می‌کند بی گدار به آب نزند و در عین اینکه انتحاری بازی می‌کند سعی دارد به رکوردهای استقلال هم حمله کند. رکورد نباختن، رکورد گل خورده و مسایلی از این دست که هر یک می‌تواند انگیزه ای به این تیم و نفراتش بدهد. البته این بازی جدایی از سایر بازی‌هاست. به عنوان کسی که  در این بازی حضور داشته‌ام می‌گویم که گاهی مسائل جدول و امتیازات از ذهن بازیکنان خارج می‌شود و هر دو تیم فقط به موضوع برنده شدن فکر می‌کنند. بنابراین اصلاً نمی‌توان نتایج و عملکرد پرسپولیس در بازی‌های گذشته را ملاکی برای ارزیابی حضورش در دربی قرار داد. ضمن اینکه به هر حال پرسپولیس رقیب کمی نیست.

به طور کلی دربی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

کاملا مشخص است که استقلال بازی سختی در پیش دارد. درست است که استقلال در شرایط خیلی خوبی قرار گرفته و آمار و ارقام دلالت بر برتری این تیم دارد اما یادمان باشد مقابل پرسپولیسی به میدان خواهد رفت که انگیزه‌هایش اگر بیشتر از استقلال نباشد کمتر هم نیست. بنابراین امیدوارم یک مسابقه جذاب و تماشایی را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم و امیدوارم در پایان استقلال بتواند برنده این بازی باشد چون در آن صورت یک گام بزرگ به سوی قهرمانی برخواهد داشت.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزینه اصلی قضاوت در دربی مشخص شد

ی مارس 13 , 2022
به گزارش مشرق، این داور شناخته شده کشورمان شهریور ماه سال گذشته نیز دربی حذفی را سوت زده بود. این درحال بود که اسم محمد حسین زاهدی فر به عنوان قاضی دربی ۹۳ مطرح شده بود اما در نهایت و در تصمیمی عجیب پیام حیدری جانشین او شد.مسابقه دو تیم استقل...