بررسی آماری بالا و پایین لیگ در نیم‌فصل؛ استقلال با مدافعانش قهرمان شد

به گزارش مشرق، پرونده نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال با برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم بسته شد و تیم‌های لیگ برتری به دلیل حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا به یک تعطیلی حداقل سه هفته‌ای رفتند تا فرصت خوبی برای آماده‌سازی جهت حضور در نیم‌فصل دوم داشته باشند.

در پایان هفته پانزدهم با توجه به شکست سپاهان برابر شمس‌آذر که سومین باخت متوالی شاگردان ژوزه مواریس بود، استقلال توانست با ۳۲ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد و قهرمانی نیم‌فصل به آبی‌پوشان برسد. استقلال با کمترین باخت (یک شکست) و کمترین گل‌خورده(۹گل) توانست قهرمان نیم‌فصل شود؛ آماری که نشان می‌دهد این تیم با تکیه بر همان فوتبال مورد علاقه جواد نکونام یعنی اولویت‌بخشی دفاع و گل نخوردن بر حمله، گوی سبقت را از سایر مدعیان ربود.

سپاهان هم که با توجه به بازگشت ۴ امتیاز کسر شده به صدر بازگشته بود، از سه بازی آخرش نتوانست حتی یک امتیاز کسب کند تا از صدر جدول پایین بیاید و با ۳۱ امتیاز در رده دوم بایستد. سپاهان با ۳۳ گل در ۱۵ بازی، بهترین خط حمله لیگ را داشت اما این آمار به کارش نیامد و تیم اصفهانی با دریافت ۱۵ گل که آنها را به هشتمین خط دفاع ضعیف لیگ تبدیل کرده بود، نتوانست قدر گل‌های زده‌اش را بداند و قهرمانی نیم‌فصل را به عملکرد ضعیف خط دفاعی‌ باخت و تمام این آمار ضعیف در حالی است که آنها در یک فقره برای قراداد با پیام نیازمند هزینه کلانی کرده‌اند.

پرسپولیس هم این فرصت را داشت تا با توجه به شکست سپاهان، با پیروزی در رفسنجان به رده دوم جدول صعود کند اما سرخپوشان با تساوی مقابل مس رفسنجان و کسب تنها یک امتیاز، ۳۰ امتیازی شدند و نیم‌فصل را با سومی به پایان رساندند.

در پایان نیم‌فصل اول، در پایین جدول هم، سه تیم استقلال خوزستان، نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان به ترتیب با ۸، ۱۰ و ۱۱ امتیاز در رده‌های شانزدهم، پانزدهم و چهاردهم جدول قرار گرفتند تا با حضور در منطقه سقوط، گزینه‌های بازگشت به دسته اول باشند، مگر اینکه در نیم‌فصل دوم بتوانند با کسب نتایجی بهتر به وضعیت‌شان در جدول سروسامانی بدهند و از قعر جدول کنده شوند.

استقلال خوزستان قعرنشین با ۹ شکست در ۱۵ بازی، رکورددار باخت در نیم‌فصل اول بود و صنعنت نفت آبادان هم با دریافت ۲۵ گل، ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را در ۱۵ هفته گذشته به نام خود ثبت کرده است.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حالمان از این همه اعتراض بد شد!

س ژانویه 2 , 2024
به گزارش مشرق، نیم فصل اول لیگ برتر با اتفاقات عجیب و غریبی همراه بود. ماجرای سقف قرارداد که در هفته های اخیر به شکل کمدی درآمد و موجب اعتراض همه شد. اما فدراسیون چنان منفعل و ضعیف عمل کرد که به یک آشوب و هرج و مرج فراگیر تبدیل شد. اما این همه ماجرا نب...