استقلال به مدیر شهرت‌طلب نیاز ندارد/ چشم دیدن مجسمه پورحیدری را هم نداشتند

به گزارش مشرق، شاهرخ بیانی به واسطه حضور در استقلال و فعالیت در لیگ برتر طی چند سال اخیر کاملاً فضای فوتبال ما را می‌شناسد و معتقد است حجت کریمی روز پنجشنبه اشتباه کرد. پیرامون اتفاقاتی که در اولین تمرین استقلال به وقوع پیوست و ماجراهای دیگر با کاپیتان آبی‌پوشان در دهه ۶۰ به گفت‌وگو نشستیم.

ابتدا از دزدیده شدن مجسمه منصور خان پورحیدری شروع کنیم.

واقعا اتفاق تلخی بود و خیلی من را ناراحت کرد. این چه رفتاریست که با یکی از اسطوره‌های ورزش ایران انجام دادند؟ منصور خان در تمام عمر خود دلش با استقلال بود و حتی از ثروت خودش هزینه کرد تا خرج جوانان ایرانی کند. خیلی برایم ناراحت کننده بود وقتی شنیدم مجسمه یادگاری که برای استادم نزدیک منزلش ساخته‌اند و مایه تسلی خانواده‌اش است چنین برخوردی شده است. ظاهرا افرادی که این اثر را دزدیده‌اند حتی چشم دیدن مجسمه منصورخان را هم نداشتند. امیدوارم مسئولان ذی‌ربط قاطعانه با این قضیه برخورد کنند تا دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

حالا برویم سراغ اولین تمرین استقلال با جواد نکونام و اتفاقات تلخی که روز پنجشنبه رخ داد.

مشکل ما این است که جایگاه‌ها در فوتبال ایران عوض شده است. من اصلاً در این ماجرا هواداران را مقصر نمی‌دانم. تماشاگری که با اینهمه مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های ذهنی باز هم به پای تیم محبوب خودش می‌ماند و برای دیدن اولین تمرین جواد نکونام در کمپ حجازی می‌رود واقعاً سرمایه گرانبهایی است که تحت هیچ شرایطی نباید آن را از دست داد. به نظرم در این رابطه کادر مدیریت اشتباه کرد.

بیشتر بخوانید:

اولین اقدام سرپرست استقلال پس از اتفاقات ناگوار در تمرین

چطور؟

طبیعی است وقتی پس از چند ماه مسابقات طولانی و طاقت فرسا دست استقلال از کاپه قهرمانی لیگ برتر کوتاه می‌ماند و فینال جام حذفی را هم به پرسپولیس واگذار می‌کند، تماشاگر ناراحت باشد. از طرف دیگر دیده است که در روزهای گذشته هیچ بازیکن جدیدی به استقلال اضافه نشده و حتی برخی نفرات فصل قبل نیز می خواهند جدا شوند. در چنین اوضاعی کاملاً طبیعی است که ناراحت باشد و فقط کافیست یک نفر جرقه‌ای روی سکوها بزند تا هواداران هیجان زده شده و واکنش تندی نشان بدهند. البته هتاکی و استفاده از کلمات زشت را هم به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم ولی به نظرم با توجه به فضایی که ایجاد شده بود، مدیرعامل باشگاه باید چند روز تمرینات را پشت درب‌های بسته انجام می‌داد تا پس از اینکه یکی دو بازیکن سرشناس جذب کرد و باعث رضایت تماشاگران شد، در فضایی کاملاً مناسب درب‌های کمپ حجازی را به روی هواداران باز می‌کرد. متاسفانه به حجت کریمی اطلاعات غلط دادند. ایشان برای استقلال زحمت می‌کشد اما در این ماجرا گول سه نفر را خورد و به واسطه مشاوره‌های غلط آنها درب تمرین را باز کرد و خودش هم به کمپ حجازی رفت تا چنین اتفاقات تلخی رقم بخورد.

استقلال به مدیر شهرت‌طلب نیاز ندارد/ چشم دیدن مجسمه پورحیدری را هم نداشتند/ باید استقلال را هم مثل پرسپولیس از سقف بودجه معاف کنند

اعتراض دیگری که استقلالی‌ها دارند به ماجرای سقف بودجه برای آنها و معاف شدن تیم‌های آسیایی از این قاعده است.

سقف بودجه یک چیز الکی است. در تمام دنیا تیم‌هایی که ثروتمندتر هستند قراردادهای بزرگتری می‌بندند و بازیکنان گران‌ترین جذب می‌کنند. الان مثلاً در اسپانیا آیا بودجه رئال مادرید با اوساسونا قابل مقایسه است؟ اعتراض به سقف قرارداد در فوتبال ایران را هم همان چند تیم بالا نشین جدول انجام دادند. ما فصل قبل هوادار را با حدود ۴۰ میلیارد تومان جمع و جور کردیم و با همین بودجه توانستیم پرسپولیس را که دو جام گرفت، شکست بدهیم. استقلال و پرسپولیس بعداً ناله نکنند که پول ندارند بلکه همین حالا درست قرارداد ببندند و به بازیکنان دستمزد واقعی بدهند. آنها اجازه ندهند قیمت یک بازیکن دو میلیاردی به لطف دلالان و قراردادهای اشتباه بشود ۱۰ میلیارد تومان چون اگر این اتفاق رخ بدهد ۸ میلیارد تومان بیشتر از کیسه خودشان رفته است. به نظرم با توجه به اینکه استقلال در لیگ بیست و یکم مقتدرانه قهرمان لیگ برتر شد، باید حتماً مثل پرسپولیس از سقف بودجه معاف شود. استقلال مقتدرانه آسیایی شد اما یکسری از دوستان نخواستند این تیم به لیگ قهرمانان برود. شما ببینید تعدادی بازیکن جوان با هزار امید و آرزو به لیگ قهرمانان فکر می‌کردند تا بتوانند در این مسابقات بدخشند، به تیم ملی برسند و قراردادهای گران‌تری ببندند اما همه این آرزوها بر باد رفت.

اتفاقا کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال هم در گفتگو با خبر ورزشی مدعی شد اگر کمک دو و نیم میلیون دلاری به استقلال زودتر می‌رسید، این تیم از لیگ قهرمانان حذف نمی‌شد.

مشکل دقیقاً همین است. مشکل فوتبال ما زیر آبی رفتن است. چرا قضیه حذف استقلال از آسیا که آقای اولیایی هم به آن اشاره کرده است به طور کامل برای مردم باز نمی‌شود تا همه بدانند داستان از چه قرار بوده است؟ در قضیه حذف استقلال، هواداران بازیکنان و مربیان نقشی نداشتند و یک مشکل مدیریتی بود.

در جریان ماجرای بنرها در کمپ حجازی هم هستید؟

بله. این کار هم اشتباه بود. در جایی که به نام ناصر حجازی عزیز است نباید برای افراد دیگری پلاکارد بزنند. اگر قرار باشد در کمپ حجازی بنر بزنند باید بنر ناصرخان و منصور خان را بزنند نه افراد دیگر.

به عنوان سوال آخر، شما پیرامون شکل قرارداد بستن و پرداخت صحیح پول صحبت کردید آیا واقعاً در تمام این سال‌ها چیزی تحت عنوان بند رضایت مدیرعامل دیده بودید؟

بند رضایت مدیرعامل خنده‌دار است. تازه فقط این نبود. شما ببینید به بازیکنی که ساکن تهران بوده ۵ میلیارد تومان تحت عنوان حق مسکن داده‌اند! گروهی از مدیرانی که طی این چند سال به استقلال آمدند فقط دنبال شهرت بودند در حالی که استقلال به مدیر شهرت طلب نیاز ندارد بلکه نیازمند مدیر کاربلد و دلسوز است.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکنش رادوشویچ به پیشنهاد استقلال

ش جولای 1 , 2023
به گزارش مشرق، یکی از روزنامه‌های ورزشی، صبح امروز در خبری جنجالی اعلام کرد که باشگاه استقلال با بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان اسبق پرسپولیس مذاکراتی برای پیوستن به این تیم انجام داده است. رادوشویچ در واکنش به پیشنهاد استقلال اظهار داشت: حرفی ندارم؛...