هفته بیست و یکم لیگ برتر/ مصاحبه استقلالی ها پس از برتری مقابل شهر خودرو، شرایط باشگاه بد نه” بلکه افتضاح است!

 مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال پس از برتری مقابل فولاد گفتند: حق ما بُرد بود و به دنبال این هستیم  که با قهرمانی دل هوادارانمان را شاد کنیم. 

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از پیروزی مقابل شهر خودرو از هفته بیست و یکم لیگ برتر، صحبت هایی را عنوان کردند که در ادامه می خوانید:

* میلیچ

در مورد وضعیت چه باید بگویم این اسمش بی احترامی است. راجب جزئیات نمی توانم الان صحبت کنم، اما به موقع روی کاغذ می‌توانم بیاورم. حتی امروز به باشگاه رفتم تا حداقل در مورد پرداخت هایی که برای بلیت داشتم، صحبت کنم، اما ظاهرا قرار نیست آنها هم پرداخت شوند.

خیلی چیزها در مورد خودم در رسانه ها می‌بینم که صحت ندارد، اما می‌توانید از خودم بپرسید که چه کسی استقلال را دوست دارد چه کسی دوست ندارد. من معیار خوبی شده‌ام چون از روی خبرهایی که می‌بینم می‌توانم تشخیص دهم.

حتی قبل از مصدومیت سراغ ماساژور تیم رفتم که به دلیل نداشتن استراحت و جای مشخص، ماساژم دهد، اما گفت روغن برای ماساژ نداریم و الان هم برای بازی احتمال مصدومیت وجود دارد. زمین تمرین مناسب نداریم و همین باعث می‌شود بقیه بازیکنان هم در معرض مصدومیت قرار بگیرند. یکی از دلایل اصلی مصدومیت قطعا همین اثاث کشی بوده است.

به نظر من این پیروزی 2 بر صفر نبود، بلکه خیلی ارزشمند تر بود. در این شرایط بازیکنان و مربی با جان و دل برای هواداران جنگیدند و شخصیت خودشان را ثابت کردند.


* مطهری

مشکلات الان به اوج خودش رسیده، نمی‌دانم این مشکلات چرا همیشه برای ما است. من 2 سال است که به استقلال آمده‌ام اما این تیم 5-4 سال است درگیر این مشکلات است و فقط هم این مشکلات برای استقلال وجود دارد.

باید فکری کنند. نمی‌توانیم در مورد کسی صحبت کنیم. البته جریمه شدن مهم نیست. ما برای دل هواداران بازی می‌کنیم. کاری نداریم مدیرعامل کیست. می خواهیم شرایطمان درست شود. نمی‌خواهیم در مورد مدیر عامل صحبت کنیم. کادری بیاید که تیم را جمع و جور کند. این تیم 40 میلیون هوادار دارد. وقتی کاری نمی‌کنید یعنی نه فقط ما بلکه 40 میلیون هوادار را نادیده می‌گیرید. هوادران برای این تیم از جان و دل مایه می‌گذارند و حرص می‌خورند اما برایشان اصلا مهم نیست.

مهاجم استقلال تصریح کرد: برای رفتن به سالن وزنه 5 مکان را عوض می‌کنند. از غرب به شرق می رویم و شرق به جای دیگری می‌رویم. باید یک جای ثابت و استادیوم داشته باشیم. یک روز اینجا تمرین می‌کنیم و یک روز جای دیگر، این‌ها کوچکترین موارد است.


* غفوری

خدا را شکر که بازی را بردیم و سه امتیاز حساس را گرفتیم. ان‌شاءالله برای بازی‌های بعدی جلو می‌رویم اما متأسفانه 2-3 روز قبل از این مسابقه مشکلی برای خودم پیش آمد و پس از پایان نیمه اول نتوانستم بازی را ادامه دهم. سعی می‌کنم به مسابقه بعدی برسم.

مجیدی درباره مشکلاتی صحبت کرده که در این چند سال به حق وجود داشته است. واقعاً اگر امکانات استقلال را با تیم‌های دیگر بسنجید می‌بینید حرف ما چیست. چیز زیادی نمی‌خواهیم بلکه امکاناتی معمولی برای تیم حرفه‌ای می‌خواهیم تا دچار مشکل نشویم. در این چند ساله  همیشه مشکل داشته‌ایم.

دور باطلی است که همیشه می‌چرخد. با تعویض مدیرعامل و هیأت مدیره چیزی عوض نمی‌شود. حرف من با فلان مدیر و فلان عضو هیأت مدیره نیست بلکه می‌گوییم مشکل تیم را حل کنید تا طبق شرایطی برابر با تیم‌های دیگر بجنگنیم و رقابت سالمی باشد. اینکه تیمی کلی مشکل داشته باشد و تیم‌های دیگر مشکلی نداشته باشند، درست نیست.

نمی‌گوییم مشکل قراردادمان است قراردادهای ما خیلی هم خوب است اما نحوه پرداخت و نوع امکانات‌مان حرف داریم. تیم ما یک سالن بدنسازی ندارد که در آن تمرین کند.

دقیقاً این حرف درست است اما وقتی که همه چیز درست باشد. وقتی درست نیست،شرایط و امکانات خوبی نداریم و اتفاق‌های خوبی نمی‌افتد، این مسائل به چه کسی ربط دارد؟ اگر بخواهند به سرمان بزنند و بنشینیم و نگاه کنیم چه کسی جواب هوادار را می‌دهد؟

وقتی به کوچه و خیابان می‌رویم همه از ما می‌پرسند چه شده و چرا چنین اتفاقاتی می‌افتد و چرا نتایج آنگونه که باید نیست.

الان هم می‌گویم مشکل ما شخص خاصی نیست. می‌گوییم شرایط و امکانات را فراهم کنند تا مثل تیمی معمولی نه در حد تیم بزرگی مثل استقلال به ما امکانات داده شود تا تیم بتواند نتیجه بگیریم امکانات را نداریم اما بیشترین بازدهی را از ما می‌خواهند. انتظار دارند تیم در چنین وضعیتی نتیجه بگیرد.

در کل تیم استقلال تشنج دارد و دور و بر تیم پر از حاشیه است این مسائل روی عملکرد استقلال تأثیر می‌گذارد. باید به خاطر وعده‌های عمل نشده باشگاه حکم جلب محمدحسین مرادمند را بگیرند امیدواریم وضعیت‌مان بهتر شود. مدیرانی که هستند و مدیرانی که می‌آیند و هر اتفاقی که می‌افتد باری از روی دوش تیم بردارند تا حواشی کمتر شده و ما و هواداران اینقدر حرص نخوریم.


* حسینی

خدا را شکر که توانستیم 3 امتیاز این بازی را کسب کنیم. در هفته‌های اخیر تیم ما از نظر روحی شرایط خوبی نداشت و همه بازیکنان مشکل داشتند و آماده نبودیم. خدا را شکر که امروز توانستیم در دیداری که گره خورده بود، برنده شویم.

در چند سال اخیر خیلی درمورد مشکلات صحبت کردیم و دیگر خسته‌ شده‌ایم. زمین تمرین و رختکنی که در اختیار داریم در حد نام استقلال نیست. هر سال تیم در مباحث مدیریتی به مشکل می‌خورد.

نمی‌خواهم از مددی یا فرد خاصی نام بیاورم و بگویم ضعیف بودند، اما هر سال همین مشکلات را داشتیم. هر مدیرعاملی که آمده به مشکل خورده و نتوانسته آنجور که باید و شاید برای استقلال کارایی داشته باشد. ما خودمان خسته شده‌ایم.

برخی از بازیکنان 30 درصد، برخی 50 درصد و برخی دیگر که مبلغ قراردادشان کمتر بوده تا 60درصد از قراردادشان را دریافت کرده‌اند. من از سال 91 در این باشگاه بودم و سال‌های گذشته اینقدر مشکل نداشتیم. امسال فاجعه بوده است و شاید باور نکنید که بازیکنان جوان ما دنبال کارت به کارت هستند تا 2-3 میلیون تومان جابجا کرده و مشکلات‌شان را رفع کنند. وقتی بازیکن تمرکز نداشته باشد کارایی کافی را هم در زمین نخواهد داشت.

به نظر من تیم بزرگی مانند استقلال که اینقدر هوادار دارد و می‌تواند در آسیا عرضه اندام کند، حیف است که اینگونه در حقش احجاف شود. ما چیز زیادی هم نمی‌خواهیم؛ پول قرارداد و زمین تمرین را بدهد و خنده‌ دار است که بخواهیم درمورد سالن بدنسازی و استخر صحبت کنیم.

اگر آنها امکانات ما را ببینند به ما می‌خندند. اگر ما بخواهیم در زمین با حریف رقابت کنیم باید در شرایط برابر قرار داشته باشیم.

مدتی می‌گفتند که فوتبالیست‌ها پولکی هستند، اما ما شغل‌مان فوتبال است و تا سن خاصی می‌توانیم درآمد داشته باشیم. ضمن اینکه حرفه و شغل دیگری هم نداریم. همه ما خانواده داریم و بازیکنان روی پول‌های خود حساب کرده‌اند. مردامند زمانی که می‌خواست چک بدهد روی پولی که قرار بود از باشگاه بگیرد حساب کرده بود.


دلم برای بازیکنان جوان می‌سوزد که دنبال 2-3 میلیون تومان هستند. نمی‌خواهم از فرد خاصی نام بیاورم و بگویم خوب است یا بد؛ اما سوال من این است که چرا در سال‌های اخیر اینقدر مدیریت استقلال مشکل داشته است


* موسوی

خواهشم این است که ما را مقابل هواداران قرار ندهند، چون هم خودشان شرایط را می‌دانند و هم هواداران. بازیکنان با جان و دل بازی کردند و علاقه خود را نشان دادند. اگر این حرف‌ها را می‌زنم برای این است که ما را مقابل هواداران قرار ندهند. همه این بازیکنان پیشنهاد 2، 3 برابری داشتند، اما به خاطر نام استقلال و هواداران ماندند، اما وضعیت افتضاح است.

می‌گویند قراردادها را پرداخت شده است، اما بیایند حساب و کتاب کنیم. پرداختی یعنی اینکه قرارداد دریافت کرده باشید، اما پاداش و مالیات را به عنوان پرداختی حساب می‌کنند. جدا از این بحث‌ها اصلا ما دوست داریم که مدیرعامل سر تمرین بیاید و او را ببینیم. مددی در مصاحبه ای گفته بود وزارت ورزش کمک کرده است، درست، اما کمک‌ها کجا هستند که ما نمی‌بینیم. پس حتما ایرادی وجود دارد که ما نمی‌بینیم.

 سرمربی مانند پدر خانواده است که 30 بچه دارد. هر روز هر بازیکنی در تمرین یک ایراد را می‌گوید. سرمربی هم تا یک جایی توانایی و ظرفیت دارد.

در حوزه فنی اگر اشراف دارید که هیچ، اما اگر ندارید، یک نفر را سر تمرین بفرستید تا امکانات ما را ببیند. اگر امکانات ما در حد لیگ بود ما هیچ چیز نمی‌گوییم، اما اگر نبود، حتما ایرادی وجود دارد. فقط حیف که هوادار در ورزشگاه وجود ندارد!


* مهدی پور

خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم و انشالله بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

شرایط مان خیلی سخت است. من در 8-9 سالی که در لیگ برتر حضور دارم و در تیم‌های مختلف بوده‌ام تاکنون چنین چیزی ندیده بودم. شرایط بد و نابسامان است. هر روز با بازیکنان و کادر فنی بهم قول می‌دهیم که مقابل مشکلات کم نیاوریم و کنار هم باشیم، اما به هر حال حاشیه‌ها آنقدر حس خوب ما را بهم می‌زند که روی عملکردمان هم تاثیر می‌گذارد.

درخصوص اینکه مدیرعامل باشگاه می‌گوید همه چیز مرتب است و بازیکنان و کادر فنی باید در چارچوب اختیارات خود صحبت کنند باید بگویم که این کار چه معنی می‌دهد؟ یعنی تیم باید با این شکل مدیریت شود و در آخر بگویند اگر کسی حرف بزند با او برخورد خواهد شد؟


* مرادمند

واقعاً هیچ چیز نداریم. ما فقط به خاطر هواداران بازی می‌کنیم. من باید به‌عنوان بازیکن از فوتبالم لذت ببرم. هوادار می‌خواهد از فوتبال لذت ببرد. اگر می‌دانیم این بازی عادلانه نیست وارد آن نشویم.

چهار ماه است این اتفاق برای من افتاده است و من با این شرایط بازی می‌کنم. اس‌ام‌اس‌های تهدید آمیز، زنگ‌ها و ... . من فقط این حرف‌ها را به مددی می‌زنم. او به جای اینکه شب قبل از بازی تمرکز تیم را به‌هم نزند،‌ خودش مصاحبه می‌کند و تمرکز سرمربی تیمش را می‌گیرد. من فقط می‌گویم آقای مددی! شما که می‌گویید چک من را مشاور هیئت مدیره پرداخت کرد،‌ بروید و قرارداد من را بخوانید، چقدر باید در ماه‌های نهم، دهم و یازدهم سال گذشته به من پرداخت می‌کردید؟ اصلاً چک شما را قبول نداشتند، من خودم چک دادم چون دوست داشتم به استقلال بیایم.

مبلغش یک میلیارد و 250 میلیون تومان است که یک میلیارد و 500 میلیون را باشگاه قبول کرد و بقیه‌اش را من گفتم از قراردادم می‌دهم، اما همه چک‌ها را خودم دادم.

من می‌گویم دادند، ولی از مبلغ قراردادم پس چقدر به من دادند؟ اگر آن پول را جزو رضایت‌نامه من حساب کنند، پس من تا الان 20 درصد گرفته‌ام.

بله، جا دارد از فرزاد و فرهاد مجیدی تشکر کنم که آمدند و صحبت کردند. آقای نامداری هم در این چند روزه حمایت کرد. واقعاً از او تشکر می‌کنم که حداقل از ما حمایت کرد. واقعاً اگر استقلال این است بگویید ما بازی نکنیم. ما فقط به عشق هواداران بازی می‌کنیم. تلخ‌ترین اتفاق استقلال برای منِ حسین مرادمند افتاد.

  اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و یکم لیگ برتر/ عبور استقلال از تاریکی آزادی؛ قایدی شهر خودرو و رحمتی را به زانو در آورد!

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علی‌نژاد: مجیدی باید در چارچوب وظایف خود صحبت کند

د ژوئن 21 , 2021
به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد درباره صحبت‌های فرهاد مجیدی علیه خودش و مدیران باشگاه استقلال اظهار داشت: طبیعتاً مجیدی باید در چارچوب وظایف خودش حرکت و صحبت کند و اگر خارج از آن حرفی بزند، مطابق قرارداد مشخص است که تکلیف چیست.وی با اشاره به مشکلات داخلی ...