هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ حواشی دیدار استقلال و نفت آبادان: رونمایی از مشتری چینی استقلال؛ شعار علیه فدراسیون نشین ها و افشاریان!

حواشی دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان

یک فرد چینی که نماینده یک شرکت دولتی چینی و به دنبال خرید باشگاه استقلال(تاج) است در جایگاه ویژه تماشاگر این دیدار دیده شد.

      

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم های استقلال(تاج) ایران  و صنعت نفت آبادان  از ساعت 18:00 امشب جمعه(15 اردیبهشت 1402) از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فصل 1401/1402 در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور هواداران برگزار شد که در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

             

* پیش از آغاز بازی مسئولان برگزاری مسابقه در زمین چمن عکس یادگاری گرفتند.

* دروازه‌بان‌های صنعت نفت اولین نفراتی بودند که برای گرم کردن وارد زمین شدند.

* پیش از ورود آبی‌ها به زمین برای گرم گردن، هوادارن استقلال علیه افشین پیروانی شعار دادند.

* حدود ۵۰ هوادار صنعت نفت آبادان که در ورزشگاه حاضر هستند، با شعار " با غیرت‌ها" به تشویق تیم محبوب‌شان پرداختند.

* یک فرد چینی که نماینده یک شرکت دولتی چینی و به دنبال خرید باشگاه استقلال است در جایگاه ویژه تماشاگر این دیدار دیده شد. وی قصد دارد برای آغاز مذاکرات از زیرساخت‌های فوتبال ایران دیدن کند.وی گفت:

قرار است پیشینه باشگاه استقلال را بررسی کنیم و می دانیم که این باشگاه تاریخچه فوق العاده ای دارد و 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بدست آورده اند. استقلال پتانسیل زیادی دارد تا بتوانیم در این تیم سرمایه گذاری کنیم. 

این فرد درباره این شرکت گفت که یک شرکت دولتی چینی است که در پروژه های عمرانی مانند پالایشگاه ها فعالیت دارد اما در گذشته در پروژه های ساخت ساز های ورزش ها فعالیت های خوبی داشته است.

حواشی دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان

* کادرفنی دو تیم با هم حوش و بش گردند.

* امید حامدی فر و محمدحسین زواری، دو هافبک پیشین نفت آبادان با اعضای این تیم خوش و بش کردند و سپس عکس یادگاری گرفتند.

* مهدی حاج محمد پیشکسوت ارزنده استقلال که برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر شد. حاج محمد در فینال جام باشگاه‌های آسیا به عنوان بازیکن تعویضی رایکوف وارد زمین شد و در گل‌ها و پیروزی آبی‌پوشان تاثیرگذار بود.

* مهدی حاج محمد در مورد تعویض طلایی‌اش توسط رایکوف در جریان دیدار فینال جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت:

این ماجرا مقداری طولانی است. در آن روز حال من خوب نبود و حتی به رایکوف گفتم نمی‌توانم بازی کنم، اما او گفت به این دلیل که جمعیت خیلی زیاد است، در کنار ما بنشین. من هم قبول کردم، آن مسابقه در سال 49 برگزار شد.

نه اینکه بخواهم از خودم تعریف کنم اما یکی از دریبل‌زن‌های تیم ملی و استقلال در آن زمان بودم. فکر نمی‌کنم کاری که من کردم، مسی و رونالدو هم انجام داده باشند. وقتی با ژاپن در فیلیپین بازی داشتیم، توپ را از ناصر حجازی حوالی نقطه کرنر گرفتم و همه را دریبل زدم، حتی دروازه‌بان را هم دریبل کردم و درون گل ایستادم. ناصر حجازی به من گفت؛‌ حاجی اگر آن پاس را نمی‌دادم توپ را چگونه گل می‌کردی؟

نمی‌خواستم در آن روز بازی کنم، اما به گفته مسعود معینی در تلویزیون، استقلال در آن مسابقه اسیر حریف خود از رژیم اشغالگر قدس شده بود، اما وقتی مهدی حاج محمد درون زمین آمد، به تیم روحیه داد. وقتی توپ را گرفتم چند نفر را دریبل زدم، حالا هرچیزی که بود، شاید هم شانسی بود، تیم حریف را بهم ریختم. یک کرنر هم زدم که نمی‌دانم توپ مستقیم وارد دروازه شد یا وفاخواه ضربه زد. هفته بعد از آن مسابقه هم با کُلن آلمان بازی داشتیم، بار دیگر از همان نقطه کرنر زدم و توپ مستقیم وارد دروازه رفت. پس از مسابقه تیمسار خسروانی من را صدا کرد و 2500 تومان پاداش داد. گفتم آن گل به حریف رژیم اشغالگر قدس را هم خودت زدی.

وی در خصوص اینکه قرار است امروز از وی تقدیر شود، پاسخ داد: تشکر می‌کنم. پیش از این هم از محمد دادکان تشکر کردم که از من تجلیل کرد. اکنون هم از مهدی تاج تشکر می‌کنم. فقط یک نصیحت دارم؛ می‌خواهم به آنهایی که در رأس کار هستند بگویم این میز به هیچ کس وفا نکرده است. تا زمانی که هستیم کاری کنیم تا بعدها که پس از 120 دنیا از این دنیا رفتیم، از اسم‌مان به نیکی یاد شود و بگویند خدا پدرش را بیامرزد که چنین کارهایی انجام داد.

* هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در ورزشگاه حاضر شد.

حواشی دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان

* آندو تیموریان مربی تیم ملی فوتبال هم برای تماشای این بازی در جایگاه ویژه حضور دارد.

* بیژن طاهری قبل از مسابقه استقلال و صنعت نفت آبادان اظهار داشت:

بازی های هفته های پایانی حساس است و بازی به بازی پیش می رویم و امیدوارم پیروز شویم تا همچنان در کورس قهرمانی باقی بمانیم. امروز یامگا را در اختیار نداریم او برای مداوا راهی فرانسه شده است و 7-8 روز دیگر به ایران برمی‌گردد. تلاش می کنیم در این بازی هم مثل همه بازی های دیگر برنده شویم.

وی در مورد اینکه اگر استقلال فینالیست جام حذفی شود یامگا به کشور برخواهد گشت، گفت: بله او به ایران برمی‌گردد چه فینالیست شویم چه به فینال نرویم.

سرپرست استقلال در مورد انتظارش در سه هفته پایانی لیگ از مسئولان برگزاری چیست، گفت: انتظارم این است که همه چیز عادلانه باشد و دیروز هم صحبت هایم را مطرح کردم که دفاع از حق هواداران بود. من وظیفه دارم از حق هواداران دفاع کنم چون هوادار که نمی تواند در تلویزیون بیاید و مصاحبه کند ونظرش را بگوید.

حواشی دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان

* علاوه بر حجت کریمی سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال و علی امیری قائم مقام این باشگاه، مرتضی موسوی زنوز معاون اجرایی و سید مهدی علوی معاون فرهنگی باشگاه هم در ورزشگاه حضور دارند.

* حجت کریمی پیش از شروع دیدار امروز استقلال مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت:

ان‌شاءالله بچه‌ها دست پر از زمین بیرون می‌آیند.

وی در خصوص ناراحتی باشگاه استقلال از برخی تصمیم‌های سازمان لیگ گفت: امروز من صحبت کردم. اتفاقاتی افتاد، اما قنبرزاده واقعیت را نگفت. ناراحتی من هم از این بود که چرا واقعیت را نگفت. او باید به حدی وجود داشته باشد که مردانه حرف بزند، یا اشتباهی که کرده گردن بگیرد.

روز گذشته جلسه شورای تامین بود و شب قبلش قنبرزاده با من تماس گرفت، در حالی که الان می‌گوید با من تماسی نگرفته است. 

ساعت 10 شب به من زنگ زد و گفت جلسه داریم، من هم فکر کردم جلسه بابت همین بازی استقلال و نفت آبادان است و از من خواست حتما حضور داشته باشم، من هم می‌خواستم به یک مراسم ختم و سپس دبی بروم. وقتی به جلسه رفتم متوجه شدم به چه صورت است. با برگزاری بازی پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مخالفت کرده و گفتم با این کار شبهه اینکه می‌گویند پرسپولیس حکومتی است را تقویت می‌کنید. با این کار دولت و... را به دردسر می‌اندازید و نباید چنین کاری کنید. اعضای شورای تامین نیز با صحبت من خیلی موافق بودند. آنها هم به قنبرزاده برخورد کرده و گفتند چرا شب قبل همه کارها را کرده‌اید و گفته‌اید شورای تامین باید تصمیم بگیرد؟ چرا توپ را به زمین ما انداختید.

قنبرزاده هم گفت اشتباه کردم و این موضوع را اعلام می‌کنم که مقصر هستم. درنهایت گفتند بازی نمی‌تواند در کرج برگزار شود. زیرا شورای تامین کرج هم قبول نمی‌کرد این مسابقه با تماشاگر در ورزشگاه انقلاب برگزار شود. قنبرزاده تمام تلاش خود را کرد تا بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود. همان روز تصمیم گرفته شد و تصمیم گرفتند سازمان لیگ با مسئولیت خودش اعلام کند که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

سرپرست باشگاه استقلال در خصوی اینکه آیا این صورتجلسه را امضا کرده است، اظهار داشت: من باید اعلام می‌کردم که مخالف انتقال بازی پیکان و پرسپولیس به ورزشگاه آزادی بودم، اما صورت‌جلسه‌ای امضا شده که من در آن جلسه حضور داشتم. تمام افرادی که در جلسه شورای تامین حضور دارند، صورتجلسه را امضا می‌کنند، اما من مخالف چنین بحثی بودم. یک سوال دارم؛ تاکنون شده سازمان لیگ چنین بیانیه‌ای بدهد و بگوید فلان باشگاه موافق بودن بازی با تماشاگر در ورزشگاه آزادی باشد؟  چنین چیزی سابقه داشته است؟ آمده‌اند و بیانیه داده‌اند که پرسپولیس و استقلال موافق برگزاری بازی در آزادی بودند. پرسپولیس که میهمان است، ما هم مخالفت خود را اعلام کردیم. همان روز خودشان بحث شورای تامین را اعلام کرده و شورای تامین هم خودش را کنار کشید. گفتند استقلال و پرسپولیس موافق این موضوع بودند در حالی که بعد از جلسه بحث بر این مبنا شد. 

من می‌گویم آدم باید به حدی وجود داشته باشد که یک کار را دقیق انجام بدهد. قرار شد سازمان لیگ بیانیه‌ای بدهد که با موافقت سازمان لیگ بازی در آزادی برگزار می‌شود، آن هم با ضمانت خودش. من این موضوع را تاکید کردم و اعضای شورای تامین هم حضور داشتند. به جدم قسم می‌خورم این جمله‌ای بود که قرار بود قنبرزاده تایید کند. قرار بود قنبرزاده بیانیه داده و اعلام کند که بازی با تایید سازمان لیگ در آزادی برگزار می‌شود. شورای تامین نیز اعلام کرد مسئولیت‌اش با خودتان است و خودتان باید موضوع را اعلام کنید. برای شورای تامین مهم نبود، بازی کجا برگزار شود، بلکه تاکید داشتند کفه ترازو یکسان باشد. به صورت مثال اگر بازی استقلال با پیکان بدون تماشاگر بود، همان اتفاق بیفتد. تمام اینها رصد شود، اما سازمان لیگ روی برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی پافشاری کرد. من هم به شدت مخالف بودم. 

من تصمیم‌گیرنده و موافق این تصمیم نبودم، شورای تامین گفت بازی در اراک برگزار شود و من هم می‌گفتم در آنجا برگزار کنید. حاضر بودم پول بلیت هواپیما را بدهم و هتل هم بگیرم تا دو تیم بروند و آنجا بازی کنند. صبح اسم یک بنده خدایی را گفتم، اما متاسفانه کل سازمان لیگ پرسپولیسی شده است. شکایت آنها مهم نیست، کل سازمان لیگ مشکل دارد. شرایط را ببینید، 10 روز قبل این اتفاقات را پیگیری می‌کردم و پیگیر بودم تا چنین اتفاقی نیفتد. از استانداری البرز که باید بازی آنجا برگزار می‌شد تا شرایط ورزشگاه دستگردی را پیگیری کردم، اما چگونه امکان دارد یک روز مانده به بازی و پنجشنبه جلسه بگذارید، ساعت یک یا دو بعدازظهر جلسه را تمام کنید که پس از آن تعطیل است. اگر قرار بود اتفاقی بیفتد، باید از دوشنبه یا سه‌شنبه اعلام می‌کردید. زیرا همه چیز مشخص بود.

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا برخی مطالب در فضای مجازی روی تصمیم سازمان لیگ تاثیرگذار نبود، گفت: خیر، چنین مسائلی تاثیرگذار نبود، زیرا از قبل تصمیم گرفته بودند. اصلا این بحث‌ها نیست. دیدم گفته‌اند کریمی ورزشی نیست، چندین سال سرپرست تیم ملی کشتی بودم و حدود 20 سال است باشگاه‌داری می‌کنم. رزومه من مشخص است. حیف است فردی مثل قنبرزاده در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باشد. او به درد معلم ورزش کلاس اول دبستان می‌خورد. 

کریمی در خصوص اینکه آیا اعتراض باشگاه استقلال را به سازمان لیگ و شورای تامین اعلام کرده‌ است، اظهار داشت: دیگر چگونه بگوییم. در جلسه همه چیز را گفتیم. 

وی در مورد اینکه آیا اگر سازمان لیگ سال آینده هم تصمیم بگیرد بازی‌های رفت و برگشت پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی در مقابل پیکان برگزار کند، چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: الان نمی‌توانیم در مورد سال آینده صحبت کنیم. اینها نمی‌توانند برای فردا برنامه بریزند چه برسد به سال بعد. به هر صورت اتفاقاتی می‌افتد که نمی‌خواهند تیم ما موفق شود. استقلال مشکلات مالی فراوانی دارد، اما دیدید با چه بدبختی بدهی‌های خارجی را حل کردیم. اعضای هیات مدیره، کلیه دوستان و نمایندگان مجلس کمک کردند تا این مشکل جمع شود.

باید حقوق بازیکنان و بچه‌ها را بدهیم. همراه اول با ما همکاری نکرده است، التماس کردیم و همه‌جوره گفتیم اما پولمان را نمی‌دهند.

کریمی در خصوص دلیل حضور حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در تمرین استقلال گفت: باشگاه استقلال و پرسپولیس متعلق به او هستند و می‌تواند بیاید. 

وی در مورد اینکه آیا فرشید سمیعی را ممنوع‌المصاحبه کرده است، گفت: خیر، به هیچ عنوان. چه کسی این حرف را زده، پس چرا او را سخنگو گذاشته‌ایم؟ 

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا داود قاضی نور از باشگاه استقلال کنار گذاشته شده است، پاسخ داد: خیر. 

کریمی در مورد اینکه افشین پیروانی اعلام کرده پس از بازی فردا، جواب کریمی را می‌دهم، گفت: هر موقع خواست جواب بدهد و من هم جوابش را می‌دهم.

* حدود ۱۵هزار هوادار استقلال روی سکوها حضور دارند. حدود ۲۰۰ هوادار صنعت نفت نیز در ورزشگاه، این تیم را تشویق می‌کنند.

حواشی دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان

* در دقیقه ۱۹ بازی و پس از سرنگونی قائدی در محوطه جریمه نفت آبادان، داور دستور به ادامه بازی داد اما نیمکت نشینان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند. روی ماتا در این لحظه با عصبانیت به سمت داور چهارم رفت و با نشان دادن پای خودش سعی در تشریح صحنه بحث برانگیز داشت. لحظاتی بعد و در جریان بازی نیز ساپینتو به سمت کمک داور رفت و با او گفت‌وگوی کوتاه و صمیمانه‌ای در مورد این صحنه انجام داد.

* هواداران استقلال علیه فدراسیون فوتبال شعار دادند. آن‌ها در شعار خودشان معتقد بودند قهرمانی با تبانی لذتی ندارد!

* آندرانیک تیموریان مربی تیم ملی که برای تماشای این دیدار در جایگاه ویژه حضور دارد،برای دقایقی با حجت کرمی سرپرست باشگاه استقلال گفت‌وگو کرد. برخلاف اعلام بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال مبنی بر اینکه قرار است امیر قلعه‌نویی همراه با آندرانیک تیموریان برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی بیاید، سرمربی تیم ملی بار دیگر برای تماشای یک بازی لیگ برتر در نیمه اول به وررزشگاه نیامد.

* برخلاف انتظار و روال سابق، ساپینتو هنگام به گل رسیدن گل استقلال، خیلی خونسرد شاهد شادی شاگردانش بود.

* پس از پایان نیمه اول و خروم بازیکنان، چمن ورزشگاه آبیاری شد.

* پیش از آغاز نیمه دوم از مهدی حاج محمد پیشکسوت استقلال توسط مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ تقدیر شد.

* در ابتدای نیمه دوم هواداران استقلال با شعار حیا کن رها کن را علیه خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران سر دادند.

* در دقیقه ۶۸ فرزین گروسیان پس از موقعیت خطرناک استقلال روی زمین دراز کشید که واکنش منفی هواداران و شعار علیه او را در پی داشت.

* در دقیقه ۷۰ ساپینتو به دلیل  اعتراض به حضور بازیکن تیم نفتی در کنار استقلالی‌ها، کارت زرد گرفت. در ادامه علیرضا فیروزی سرپرست نفت آبادان برای اعتراض به سمت کمک داور و اعضای کادر فنی آبی‌ها رفت که باعث بروز درگیری لفظی شد. داور به همین خاطر به فیروزی نیز کارت زرد داد.

* ساپینتو با امید خالدی، بازیکن نفت آبادان وارد جدال لفظی شد که این موضوع با وساطت داور چهارم خاتمه پیدا کرد.

دیدار دو تیم استقلال(تاج ایران) و صنعت نفت آبادان از هفته بیست و هشتم لیگ برتر با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درمورد نحوه قضاوت کوپال ناظمی در بازی استقلال و نفت آبادان اظهار داشت:

همچنان مشکلات داوری ما پابرجاست که دلیلش مشخص است چون امکانات لازم را برای داوران فراهم نکرده ایم. از سویی دیگر تعداد زیادی داور در لیگ برتر قضاوت می کنند که باعث می شود به داوران به اندازه کافی بازی نرسد و آنها از نظر ذهنی و گاهی بدنی در اوج آمادگی قرار نداشته باشند. داوران حداقل باید یک هفته در میان سوت بزنند.

در این مسابقه در دقیقه 19 روی مهدی قائدی خطای پنالتی صورت گرفت و مدافع نفت پای مهاجم استقلال را زد که این پنالتی دیده نشد. پنالتی هم که ناظمی برای استقلال اعلام کرد کاملا صحیح بود چون مدافع هم با بدنش بازیکن استقلال را نگه داشتو به او ضربه هم زد.

رئیس اسبق کمیته داوران در مورد اینکه گل تیم نفت آبادان مشکوک به آفساید بوده گفت: این گل آفساید به نظر می رسید اما نمی توان به طور قاطع در این خصوص نظر داد زیرا شیوه تصویربرداری تلویزیون در این صحنه خوب نبود. برای تشخیص این صحنه یا باید دوربین روی خط قرار داشته باشد یا VAR داشته باشیم. در واقع اگر هم آفساید بوده یک آفساید VAR ای بوده است. برخی کارشناسان داوری به طور قاطع اعلام کردند این گل آفساید بوده اما به نظرم نمی‌توان قاطعانه در موردش نظر داد. زیرا بالاتنه بازیکن نفت در آفساید است اما پای مدافع برزیلی استقلال به نظر می رسد که افساید را پر کرده است.به همین دلیل می گویم نمی توان قاطعانه گفت که این گل آفساید بوده یا نه.

* نوذر رودنیل در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد قضاوت کوپال ناظمی در دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان اظهار داشت:

با وجود برخی اشتباهات، ناظمی و همکارانش با توجه به حساسیت بازی و شرایط جدولی، قضاوت به نسبت خوبی داشتند. این در شرایطی بود که هواداران استقلال هم فشار زیادی روی داور آوردند. خطایی که داور گرفت و اخطارهایی که داد درست بود، اما در دقیقه 18 روی مهدی قائدی پنالتی شد که ناظمی به دلیل اینکه جاگیری خوبی نداشت، این خطا را اعلام نکرد.

پنالتی دقیقه 43 نیز به سود استقلال هم کاملاً درست بود، اما در صحنه گل مهدی ممی‌زاده به استقلال، زاویه تلویزیون چندان واضح نبود و البته همان صحنه را هم یک بار بیشتر نشان ندادند تا بتوانیم قضاوت بهتری نسبت به عملکرد داور داشته باشیم. نمی‌توانیم به‌طور دقیق بگوییم مهاجم صنعت نفت در آفساید بود یا خیر.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص کارت زرد گرفتن ریکاردو ساپینتو در دقیقه 69 توضیح داد: همانطور که ساپینتو کارت زرد گرفت، علی فیروزی (سرپرست صنعت نفت) نیز حتما باید اخطار می‌گرفت، زیرا هر دو به سمت یکدیگر حمله کردند. اعلام هَند دروازه‌بان صنعت نفت در دقیقه 85 درست بود، 7 دقیقه وقت اضافه‌ای هم که داور برای نیمه دوم گرفت به درستی تشخیص داده شد. ضمن اینکه یک دقیقه و 30 ثانیه‌ای که بعد از وقت اضافه اعلام کرد نیز منطقی بود.

اخبار استقلال

  

  


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ فصل با توقف مقابل نفت آبادان برای ما تمام شد؛ تیم بزرگ دروازبان و بازیکن بزرگ می‌خواهد و شانس!

هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ برتری استقلال مقابل نفت آبادان در نیمه نخست؛ پنالتی بابایی گره بازی را باز کرد!

هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ ترکیب تیم فوتبال استقلال مقابل نفت آبادان؛ سرعت بخشیدن به خط حمله با بابایی!

هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ نشست خبری ریکاردو ساپینتو پیش از دیدار با نفت آبادان: وقتی نمی‌گذارند برنده شوید، کاری نمی‌توانم انجام دهم!

برنامه نشست خبری پیش از دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان اعلام شد

داوران هفته بیست و هشتم لیگ برتر 01/02 مشخص شدند؛ داور اهل تهران قاضی دیدار استقلال و نفت آبادان!

هفته بیست و هفتم لیگ برتر/ ماموریت پیام حیدری به بهترین نحو انجام شد؛ استقلال به هیچ وجه مستحق باخت نبود

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ فصل با توقف مقابل نفت آبادان برای ما تمام شد؛ تیم بزرگ دروازبان و بازیکن بزرگ می‌خواهد و شانس!

ج مه 5 , 2023
دیدار تیم های استقلال(تاج) ایران و نفت آبادان از هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با تساوی به پایان رسید.              به گزارش استقلال نیوز، تیم‌های استقلال(تاج) ایران  و&nb...