نکونام چگونه آبروریزی در استقلال را جمع و جور کرد؟

سرویس ورزش مشرق - تمرین اول استقلال با کادر فنی جدیدش در شرایطی (روز عید قربان) استارت خورد که شروع بسیار ناامیدکننده ای داشت!

درگیری روی سکوهای کمپ ناصر حجازی، نصب بنر جان نثارانی همچون حجت کریمی (سرپرست مدیرعاملی) و علی امیری (معاونت ورزشی باشگاه) که مشخصاً به مذاق طرفداران این تیم خوش نیامده بود، به علاوه فحاشی و به کار بردن الفاظ رکیک روی سکوها علیه کادر مدیریتی آن‌هم در حضور بانوان و از همه بدتر در حضور پدر جواد نکونام و دختر و پسرش (که آنها هم جزو مهمانان ویژه تمرین اول این تیم بودند) موجب شد تا استقلال وضعیت خوبی برای استارت تمریناتش نداشته باشد.

 نکونام چگونه آبروریزی در استقلال را جمع و جور کرد؟

* استقبال بد پس از کلی دردسر!

در واقع با حضور گروهی از اراذل و اوباش (که حالا همه در بازداشت به سر می برند) مراسم استقبال از جواد نکونام به قدری بد صورت گرفت که هرگز بیانگر آن‌همه دردسر مدیران وزارتخانه و نهادهای ذیربط نظارتی برای حل مشکلاتش برای رسیدن به استقلال نبود!

* مدیریت بحران با چاشنی تجربه

اما سرمربی استقلال که به لحاظ سابقه ملی و باشگاهی تجارب ارزشمند و قابل تأملی دارد، خیلی خوب این بحران را مدیریت کرد. جواد نکونام فردای اولین تمرین هوادارانی که کتک خورده بودند را به کمپ حجازی دعوت کرد و با دلجویی از آنها شرایط را به سمت و سویی برد که کسی از تیم استقلال و کادر فنی اش دلخور نشود.

 نکونام چگونه آبروریزی در استقلال را جمع و جور کرد؟

* نکونام در مقام سخنگوی باشگاه!

سرمربی استقلال برای اینکه ثابت کند تا چه اندازه به قواعد بازی در فصل نقل و انتقالات آشناست درست در زمانی که حجت کریمی و امیری در حال رفع و رجوع ماجراهای «هانی کُرده و اوباش دور و برش» بودند، بحث سقف قرارداد را مطرح کرد و در حد خودش پای حق استقلال ایستاد. او در باشگاهی که ظاهراً سخنگویی برای بیان حرف هایش ندارد تلاش کرد که تیمش در کورس خرید و فروش بازیکن در فصل نقل و انتقالات از سپاهان و پرسپولیس عقب نماند. او حتی به قنبرزاده (نایب رییس فدراسیون) هم حمله کرد و یکی از مدیران عالیرتبۀ فدراسیون را از دخالت در امور این باشگاه منع کرد.

 نکونام چگونه آبروریزی در استقلال را جمع و جور کرد؟

* اعتبار بخشیدن دوباره به کمپ حجازی

جواد نکونام که در کسوت بازیکن و مربی تیم ملی(دستیاری کی روش) به ویژه طی دو دهۀ اخیر همواره با فوتبالیست‌های صاحب نام کشورمان در ارتباط بوده و همچنان هم رابطه خوبی با آنها دارد، توانست در تمرین تیمش با دعوت کردن از «سردار آزمون» به نوعی اعتبار بزرگی به محل تمرین استقلال ببخشد. مکانی که چند روز پیشتر و به دلیل اشتباهات مسئولان باشگاه، (با حضور گروهی از اوباش و بزن بهادرها) اعتبارش زیر سئوال رفته بود.

نکونام حالا با جذب بازیکنی مثل مهرداد محمدی و دعوت کردن از سردار آزمون ارزش و اعتبار بالایی به تمرینات تیم استقلال می‌بخشد و خیال هواداران این تیم را هم راحت می کند و به نوعی می تواند تا حدی آبروی به خطر افتاده باشگاه استقلال با کف گرگی «هانی کُرده و رفقایش» را برگرداند.

* نکونام زخم‌های مدیریتی را مداوا کرد

قطعاً جواد نکونام که از شروع تمرینات تیمش با استقلال حال خوبی نداشته برای بهتر کردن حال هواداران استقلال و البته خود و خانواده استقلالی‌اش (از جمله پدر و فرزندانش) این روزها در تلاش است تا به نوعی زخم روحی وارد شده به جامعه هواداری این باشگاه قدیمی را التیام ببخشد. لطمه ای که اکثر اهالی فوتبال آن را ناشی از بی تدبیری مدیریت این باشگاه دانسته و با مشاهدۀ اقدامات اخیر از سوی نکونام بر این باورند که سرمربی یک تنه جور اشتباهات محاسباتی و رفتاری مدیریتش را می کشد.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حجت کریمی مذاکره با بیرانوند را تایید کرد 

د جولای 3 , 2023
به گزارش مشرق، حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال تهران گفت: ما با بیرانوند مذاکره داشته ایم و این موضوع صحت دارد. وی گفت: در نقل و انتقالات تابستانی هستیم و باشگاه‌ها مذاکرات را با گزینه‌های مد نظر انجام می‌دهد و مذاکره با بیرانوند هم در همین راستا...