نباید اصطلاحات ساپینتو را ترجمه کنید

به گزارش مشرق، سیروس دین محمدی، بازیکن اسبق تیم استقلال و تیم ملی کشورمان درباره عملکرد تیم استقلال طی هفته‌های اخیر همچنین وضعیت سرمربیگری تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد:

اوضاع استقلال را در این هفته ها چطور ارزیابی کرده اید؟

واقعاً استقلال فوق العاده کار می کند. در این چند دیدار اخیر مشخص شد که بچه های تیم به خودباوری رسیدند و کادر فنی به خوبی از تک تک نفراتش شناخت پیدا کرده و از آنها در جای درست استفاده می کند. استقلال با درایت و نظم فوتبال بازی می‌کند و همه بازیکنان در تک تک پست ها به وظایفشان درست عمل می کنند. این سبک بازی به قهرمانی دوباره امیدوارمان کرد البته سخت است.

بازیکن خاصی در این بین نظر شما را به خودش جلب کرد؟

عارف غلامی. بازیکنی که من می دانستم با برگشتنش به خط دفاعی نظم تیم از عقب به سمت جلو درست میشود. در این مدت که غلامی نبود استقلال در خط دفاعی شرایط خوبی نداشت به همین خاطر تیم نمی توانست درست و با راحتی عمل کند اما از زمانی که عارف دوباره به تیم برگشته وضعیت خبتر شده است.

درباره جدایی سیاوش یزدانی صحبتی دارید؟

اصلاً دوست ندارم درباره این بازیکن حرف بزنم. خوشبختانه اتفاقاتی در دیدار پرسپولیس و سپاهان رخ داد که خیلی مسائل مشخص شد.

بیشتر بخوانید:

اتفاقی که باعث موفقیت استقلال شده است

بقیه چطور؟

سایر بازیکنان از نظر فنی عالی هستند.

نباید اصطلاحات سرمربی استقلال را ترجمه کنید/ شادی ساپینتو به کسی ربطی ندارد/ من هم برخی رفتارهای او را تایید نمی کنم اما...

درباره محرومیت ساپینتو و اتفاقات اخیر در ارتباط با محرومیت هایش صحبتی دارید؟

واقعا نمیدانم چرا با ساپینتو به این شکل رفتار می‌کنند! اینقدر حمله و فشار وارد کردن به این مربی دور از انصاف است، درست نیست. من هم برخی از رفتارهای او را تایید نمی‌کنم اما اکثر رفتارهایی که انجام می‌دهد کاملاً به خاطر شخصیتش است.

به نظر شما او چه شخصیتی دارد؟

ساپینتو یک انسان کاملا احساسی است که یک اخلاق هیجانی دارد اما این رفتارش به کسی آزاری نمی رساند و فقط خوشحالی می‌کند. به کسی هم ربطی ندارد. تمام دنیا پر است از این مربیانی که بعد از برد و یا گل زدن بازیکنان شان خوشحال می‌شوند.

نمونه‌ای دارید که اسم ببرید؟

من می‌توانم اسم ۱۰ مربی بزرگ یا مربی معمولی دنیا را ببرم که بعد از زدن گل به سمت طرفدارانشان می روند، از محوطه فنی خارج می‌شوند و هزار و یک جور شادی انجام می‌دهند اما کسی به آنها بی احترامی نمی کند یا لقب خاصی به آنها می دهد. انسان به شکل طبیعی و ذاتی وقتی خوشحال می شود شادی می کند. هرکسی یک شکل است. سیروس دین‌محمدی شخصیتش آرام است، یک مربی هیجانی است و یک مربی اهل زد و بند است. همه جور آدمی در شغل مربیگری داریم.

پس چرا اینقدر نسبت به برخی اصطلاحات و حرفهای ساپینتو انتقاد کرده‌اند؟

زمانی که من آلمان بودم یک سری حرف ها را از زبان مربیان می شنیدم که اگر می خواستم آنها را عین به عین با فارسی ترجمه کنم شاید حرف زشتی می‌شد ولی این اصطلاحات برای آنها یک امر عادی بود. بازیکنان ایرانی که با مربی خارجی کار کرده‌اند حرفم را می فهمند. مربیان خارجی گاهی از لغاتی استفاده می‌کنند یا اصطلاحاتی را درباره داوران به کار می‌برند که در لحن گفتاری خودشان اصلا بد نیست ولی چون ما می‌خواهیم تک تک کلمات را به فارسی ترجمه کنیم شاید به نظر زشت بیاید.

توصیه ای در این باره به سرمربی استقلال دارید؟

قطعا او هم باید یک مقدار رعایت کند. شاید بیژن طاهری که همبازی و دوست خوب من است بتواند در این زمینه به او کمک کند.

نباید اصطلاحات سرمربی استقلال را ترجمه کنید/ شادی ساپینتو به کسی ربطی ندارد/ من هم برخی رفتارهای او را تایید نمی کنم اما...

به نظر شما چهار جلسه محرومیت و جریمه نقدی برای ساپینتو منصفانه است؟

من مطمئنم فتح الله زاده با کدخدامنشی این مشکل را حل می کند. حاجی بلد است چطور طرفین را با هم آشتی بدهد. اگر هم این طرف حرفی زده و آن طرف ناراحت شده او خوب بلد است همه را با هم آشتی بدهد.

درباره وضعیت تیم ملی و نامشخص ماندن تکلیف سرمربی اش چه صحبتی دارید؟

به نظرم هر کسی سرمربی تیم ملی بشود با همان نفراتی که به جام جهانی رفتیم بازی های دوستانه فروردین را انجام می دهد. چون در این مدت اتفاق خاصی نیفتاد که بازیکن جدید عوض شود یا تغییری در کار نفرات وجود بیاید. نهایتاً شاید دو یا سه نفر از بهترین های لیگ در این مدت به تیم اضافه شوند.

فکر می‌کنید تیم ملی به چه نوع مربی نیاز دارد؟ ایرانی یا خارجی؟

ما باید یک نسل جدید را به تیم ملی بیاوریم و تعدادی از بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار بگذاریم که اگر این نسل زیر نظر مربی خارجی درجه یک باشد قطعاً آینده فوتبال ایران تضمین می‌شود و موافق مربی خارجی هستم اما به شرطی که یک مربی درجه یک بیاوریم نه اینکه پول مان را دور بریزیم و مربی ضعیف درجه ۳ و ۴ بیاوریم.

مربی ایرانی چطور، با مربی ایرانی موافق نیستید؟

امیدوارم هر کسی سرمربی تیم ملی می‌شود اگر هم ایرانی باشد بتواند با کسب نتایج خوب جایگاه تیم ملی را دوباره به همان جایی که لایقش است، برگرداند.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسامی داوران هفته بیست‌ویکم لیگ برتر

ش فوریه 25 , 2023
به گزارش مشرق، کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته بیست‌ویکم لیگ برتر را به شرح زیر اعلام کرد: ذوب‌آهن اصفهان - مس کرمان داوران: ایمان کهیش، علیرضا مرادی،مرتضی یوسف شهریاری گل‌گهر سیرجان - پیکان تهران داوران: علی بای، یعقوب سخندان...