ناکامی تیم فکری در برابر مدعیان/ این استقلال مریض است

سرویس ورزش مشرق – شاگردان محمود فکری در ۴ دیدار پایانی خود در نیم فصل اول لیگ برتر یک برد، یک مساوی و دو باخت بدست آوردند تا از ۱۲ امتیاز موجود در این دیدار ۴ دیدار تنها ۴ امتیاز کسب کرده باشند!

در این مدت انتقادات زیادی به نحوه بازی تیم استقلال، تاکتیک های این تیم در هنگام شروع بازی، پس از دریافت گل یا پس از زدن گل به حریف عنوان می شد ولی هر بار محمود فکری به عنوان سرمربی تیم این قبیل انتقادات را مغرضانه و از سوی بدخواهان استقلال عنوان می کرد. استقلال در مصاف با تیم های مدعی لیگ برتری برای کسب عنوان قهرمانی تنها توانست تیم تراکتور را شکست بدهد و امتیازات کامل را از آن خود کند که آن هم به گفته کارشناسان با اشتباهات مکرر بازیکنان تیم تراکتور در آن دیدار بود وگرنه استقلال در تبریز هم برنامه خاصی برای کسب پیروزی نداشت.

بیشتر بخوانید:
 

یحیی و فکری فریب بردهای اخیر را نخورند

استقلال با پرسپولیس مساوی کرد و به سپاهان باخت. بازی در اهواز روبروی فولاد را هم واگذار کرد و تنها موفق شد تیم هایی را شکست بدهد که نه ادعایی برای قهرمانی دارند و نه حتی کسب سهمیه! با این همه سرمربی استقلال باز هم حاضر نیست بپذیرد که تیمش برپایه تاکتیک بازی نمی کند و بیش از هر چیز بازیکن محور است. آنچنان که اگر مهدی قایدی، وریا غفوری و محمدرشید مظاهری را از این تیم بگیرید شاید حتی در جمع ۶ تیم بالای جدولی هم جایگاهی نداشت.

بر کسی پوشیده نیست که مهدی قایدی با ۴ گل زده، ۳ پاس گل و گرفتن یک پنالتی و اثرگذاری مستقیم یا غیرمستقیم روی ۸ گل برای تیمش، مؤثرترین بازیکن استقلال به حساب می آید. محمد رشید مظاهری در خیلی از دیدارها به ویژه روبروی آلومینیوم اراک، گل گهر سیرجان و دیگر مسابقات بارها و بارها با درخشش درون چارچوب دروازه استقلال مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

وریا غفوری نیز با به ثمر رساندن ۴ گل ضمن اینکه همراه با قایدی بهترین گلزن استقلال در نیم فصل اول محسوب می شود از عناصر مؤثر در موفقیت نسبی استقلال در دور رفت بوده که البته هیچ یک از این سه بازیکن در راستای تاکتیک تیمی موفق به همراهی و کمک به تیم استقلال نشده اند.

ناکامی تیم فکری در برابر مدعیان/ این استقلال مریض است

برای نمونه به یاد بیاوریم گلی که وریا غفوری در دیدار با نفت مسجدسلیمان زد تا تیمش را از یک شکست بیرون خانه نجات بدهد. او که در پست دفاع راست بازی می کند در حین ارسال بابک مرادی، به سمت چپ و روی تیر عمودی رفته و با قطع توپ در جایی که با پست اصلی اش فاصله زیادی داشت تیمش را به گل رساند و فکری را از یک شکست دیگر نجات داد!

استقلال هر چه در دوران سرمربیگری وینفرد شفر با نظم تاکتیکی کار می کرد، هر چه در دوران سرمربیگری آندره آ استراماچونی با تاکتیک روز اروپایی فوتبال می کرد و هر چه در دوره فرهاد مجیدی بر پایه این دو اصل فوتبالی زیبا و البته موفق را به نمایش می گذاشت این هفته ها یک فوتبال بی نظم، برهم ریخته، آشفته و سردرگم که هیچ برنامه ای برای رسیدن به دروازه حریف ندارد را ارائه می دهد.

همین قدر بس که بدانیم محمود فکری پس از پایان نیمه اول بازی عارف غلامی و سیاوش یزدانی دو تن از مدافعانش را از زمین بیرون برد و چینش مهره های دفاعی اش را در ۳۰ دقیقه پایانی تغییر داد! مسعود ریگی را به میدان فرستاد و با دو تعویض دیگر کل ساختار تیمش را در حالی که ۰-۲ از سپاهان عقب بود برهم ریخت تا شاید به گل برسد!

او پس از بازی هم اذعان کرد که بازیکنانش از نظر روحی عصبی بودند و اعتراف کرد که دلیلش را هم می داند و پس از بازی نیز همه آنها را در اینستاگرام آنفالو کرد تا دلخوری اش از آنها را به این شکل بروز بدهد ولی قطعا با این روش استقلال به جایگاهی که مدنظر هوادارانش است نمی رسد. تیمی که به گفته اکثر کارشناسان پرمهره ترین تیم حال حاضر لیگ برتر است و مدیران استقلال نیز تأکید دارند که نسبت به همه سالهای اخیر کمترین تغییرات را داشته و اتفاقا تقویت هم شده است!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توضیح در مورد آنفالو کردن بازیکنان توسط فکری

ی فوریه 14 , 2021
به گزارش مشرق، صبح امروز خبری در مورد اینکه محمود فکری بازیکنان و صفحه اینستاگرام باشگاه را آنفالو کرده منتشر شد و با مراجعه به صفحه این مربی مشخص شد که فکری از همان ابتدای حضورش در این تیم نه بازیکنان را فالو کرده و نه صفحه اینستاگرام این باشگاه را.بع...