مسموم‌کردن فضای فوتبال شگرد پرسپولیس است!

به گزارش مشرق، علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» درباره حواشی اخیر بین آبی‌ها و رقیب سنتی این تیم یعنی پرسپولیس اظهار داشت: از حواشی ایجاد شده ناراحت هستیم اما استقلال شروع کننده این ماجراها نبود. اصلا دوست نداشتیم که این اتفاقات رخ دهد. از تمام بازیکنان و سرمربی تیم خواهش کردم که وارد این فضا نشوند و نمی‌دانم چرا دوستان‌مان در پرسپولیس این ماجرا را شروع کردند و به آن دامن زدند!

مدیرعامل استقلال به اظهارات یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس درباره حرف‌های یکی از اعضای هیئت مدیره آبی‌ها و همچنین جواد نکونام، سرمربی استقلال، در این برنامه تلویزیونی واکنش نشان داده است.

وی خطاب به باشگاه پرسپولیس مدعی شد: خداراشکر که بیشترین اتفاقات و امتیازات در سال‌های گذشته برای باشگاه شما بوده است! به گفته برخی از کارشناسان که در فضای فوتبال کار می‌کنند این تکنیک باشگاه پرسپولیس است که به این شیوه فضای فوتبال را مسموم می‌کند تا حداقل امتیازاتی که به نفعشان است را بردارند! من خواهش می‌کنم بگذارید تیم‌ها در یک فضای عادلانه رقابت کنند.

خطیر افزود: جواد نکونام بزرگ‌ترین لژیونر فوتبال ایران است و سابقه درخشانی در خارج از ایران دارد. درحال حاضر سردار آزمون و مهدی طارمی در اروپا بازی می‌کنند اما موفقیت‌های که به دست می‌آورند به سابقه جواد نکونام نمی‌رسد.

وی با اشاره به ادعاهایی که درباره تخلف باشگاه استقلال و عدم رعایت قانون سقف بودجه مطرح شده است، اضافه کرد: تمامی مدارک و اسناد ما شفاف و واضح و در سازمان لیگ موجود است. به نظرم، ما تنها تیمی هستیم که قانون سقف بودجه را رعایت کرده‌ایم.

خطیر در مورد پرونده محمد محبی، ستاره فصل گذشته استقلال و جریمه اخیر آبی‌ها در این پرونده نیز اضافه کرد: مساله ۱۴۰ هزار یورویی بوده که دوستان به باشگاه پرتغالی ندادند و متاسفانه اسناد جعلی برای باشگاه سانتاکلارا فرستادند! یک بند خسارت ۶۰۰ هزار یورویی وجود داشت که فیفا آن بند را قبول نکرد و سانتاکلارا دوباره به فیفا و دادگاه عالی ورزش(کاس/CAS) شکایت کرد. دادگاهی تشکیل شد که سه روز قبل جوابش آمد که براساس حکم جدید، استقلال باید از آن ۶۰۰ هزار یورو، ۳۵۰ هزار یورو را پرداخت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز بدهی‌های استقلال تمام نشده است و همچنان به آن اضافه می‌شود. قبل از اینکه به استقلال بیایم می‌دانستم مشکلاتی وجود دارد و با علم کافی و به‌رغم توصیه‌های دوستان که قصد داشتند من را منصرف کنند، مدیریت باشگاه را قبول کردم و به نیت کمک به باشگاه بزرگ استقلال آمدم. الان استقلال ۸۸۰ میلیارد بدهی انباشته دارد و محصول یک سوء‌مدیریت است.

مدیرعامل آبی‌های پایتخت افزود: از یکی از مدیران پیشین باشگاه شکایت کردیم که پول بیت‌المال را هدر داد. این شکایت به پرونده سیلوا مربوط می‌شود. دوستان متاسفانه به این بازیکن دو ماه حقوق ندادند؛ حقوقی که کلا حقوق ۸۰ هزار یورو بود!

وی همچنین درباره کاهش قرارداد بازیکنان استقلال و نکونام به منظور رعایت الزامات سقف بودجه و ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو، ستاره آرژانتینی جدید این تیم افزود: نکونام دو بار قرارداد خود را کم کرد و همه بازیکنان با شرافت این کار را انجام دادند. نکونام اولین بار ۶ و بار دوم ۱۰درصد قراردادش را کم کرد و و من از او و بازیکنانی که قراردادنشان را کسر کردن تشکر می‌کنم.

خطیر به اشتباهات داوری که به‌زعم او علیه استقلال رخ داده است نیز اشاره و اضافه کرد: استقلال در هفته‌های اخیر به شدت از داوری ضربه دیده و حریفان هم سود بردند و به نظر من این مساله طبیعی نیست! از فدراسیون خواهش می‌کنم قبل از بازی بررسی کنند و یک سوالی هم از داوری که انتخاب می‌کنند، بپرسند که طرفدار کدام تیم است! داور استقلالی را برای استقلال نگذارید و داور پرسپولیسی را برای بازی پرسپولیس انتخاب نکنید

مدیرعامل استقلال درباره اخطار کوین یامگا، بازیکن فرانسوی این تیم نیز افزود: هر دوماه یک بار نوتیس می‌آمد و این بار تعجب کردم که چرا اخطار یامگا این بار نیامده و بعد یکی از اعضای باشگاه برای من پیامکی فرستاد که باید ۷۰ هزار یورو به یامگا بدهیم. هر نوتیس هم ۱۵ روز فرصت دارد و این نوتیس آخری بعد از ۱۲ روز به دست من رسیده و سه روز آخر متوجه شدم و آن کارمند را هم اخراج کردم. من تمام اولویتم در این سه روز این بود که پول یامگا را بدهم چون او دو سال باشگاه قرارداد دارد.

وی درباره حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا افزود: قبلا هم گفتم تا زمانی که در باشگاه استقلال باشم این اتفاقات رخ نخواهد داد و الان هم پای قولم هم هستم و ما یک کارگروه تشکیل دادیم و هنوز هم اعتقاد دارم حذف سال گذشته استقلال عادلانه نبود. حق استقلال بود باشد و حق تیم دیگر نبود!

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقلال از مدیرعامل سابقش شکایت کرد

ج نوامبر 3 , 2023
به گزارش مشرق، علی خطیر در بخشی از گفت و گوی امروز خود با یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد باشگاه استقلال از یکی از مدیران خود سابق خود به دلیل تضییع بیت‌المال و پرداخت نکردن رافائل سیلوا، مدافع برزیلی سابق آبی پوشان شکایت کرده است.مدیرعامل استقلال در این...