مربی ایرانی هیچ کمکی نمی‌تواند به استقلال بکند/ هیچکس به اندازه ساپینتو به تیم آسیب نرساند/ لوپز یعنی لپ لپ!

سرویس ورزش مشرق _ پس از ناکامی استقلال در فصلی که گذشت، مدیران آبی‌پوشان تصمیم به تغییر سرمربی خود گرفتند. پس از کش و قوس های فراوان؛ سرانجام قرارداد ریکاردو ساپینتو تمدید نشد تا گزینه مناسب‌تری را برای نیمکت استقلال به خدمت گیرد. طی هفته گذشته گزینه‌های داخلی و خارجی زیادی از سوی باشگاه یا فضای مجازی مطرح شده، اما هنوز خبری از سرمربی استقلال نشده است.

ادموند اختر پیشکسوت استقلال در خصوص این موضوع به مشرق گفت: در حال حاضر روی مربی ایرانی فشار است و هیچ کمکی نمی‌تواند به تیم بکند. جو سنگین نتیجه نگرفتن و بزرگی استقلال فشار زیادی برای مربیان ایرانی دارد و فکر نمی‌کنم که بتوانند دوام بیاورند. بنابراین در این مقطع گزینه خارجی برای استقلال بهتر است، به شرط اینکه اطرافیان به او آموزش‌های خوبی بدهند. مثلا به او نگویند که شال آبی را در هوا بچرخاند یا با دیوانه بازی دل هواداران را به دست آورد.

مربی ایرانی هیچ کمکی نمی‌تواند به استقلال بکند/ هیچکس به اندازه ساپینتو به تیم آسیب نرساند/ لوپز یعنی لپ لپ!

وی ادامه داد: استقلال در این فصل فقط به خاطر ساپینتو نتوانست نتیجه بگیرد. با وجود اینکه باشگاه استقلال در این فصل چندین بار مدیر عوض کرد ولی هیچکس به اندازه ساپینتو به این تیم آسیب نرساند. پس مربی که به استقلال می‌آید نباید به دنبال حواشی باشد و بخواهد با هر کار یا روشی تنها دل هواداران را به دست آورد.

هافبک سابق استقلال درباره لوپز، سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در بین گزینه‌های استقلال عنوان کرد: لوپز یعنی لپ لپ. در این سال‌ها هر که به ایران آمده، لپ لپی است. در حال حاضر هیچ مربی و بازیکن خارجی کارنامه‌داری که تیم داشته باشد به ایران نخواهد آمد. در نتیجه خرید بازیکن و مربی خارجی مانند تخم مرغ شانسی است. مثل خرید ساپینتو که شانسی بود. اگر آقای ساپینتو دیوانه بازی درنمی‌آورد و در جام حذفی قهرمان می‌شد، درخواست یک میلیون دلار هم می‌کرد باشگاه این پول را به او می‌داد. ولی دیگر هواداران پشتش نیستند و باشگاه استقلال هم تمایلی به همکاری با او نداشت. در نهایت دیدیم که با پول ناچیزی به یک تیم قبرسی پیوست! البته بسیاری از این مربیان در ابتدا اینگونه نیستند و به محض ورود به ایران، افراد دیگری راه و چاه ناز کردن و افزایش محبوبیت در دل هواداران را نشانشان می‌دهند.

مربی ایرانی هیچ کمکی نمی‌تواند به استقلال بکند/ هیچکس به اندازه ساپینتو به تیم آسیب نرساند/ لوپز یعنی لپ لپ!

اختر تصریح کرد: بیشتر مربیان که اسمشان در بین گزینه‌های استقلال مطرح شده است، برای مربی‌گری در این تیم سر و دست می‌شکنند. آنها تیم ندارند و در جایی مشغول نیستند و دوست دارند در تیم بزرگی مثل استقلال مربی‌گری کنند. آنقدر که استقلال و پرسپولیس در ایران هوادار دارند،‌ رئال مادرید و بارسلونا طرفدار ندارند. در نتیجه خیلی از مربیان علاقه دارند تا در این تیم‌ها مربی‌گری کنند.

اختر در مورد راهکار و عملکرد باشگاه در جذب سرمربی جدید اظهار داشت: مطمئنا آقای حجت کریمی برای جذب سرمربی اصول را رعایت کرده‌اند. آقای کریمی گفتند که مربیان ابتدا امکانات ما را ببینند و بعد اگر دوست داشتند با تیم قرارداد ببندند. این موضوع یعنی یک مربی باید با قلبش استقلال را انتخاب کند. در چنین شرایطی باشگاه می‌تواند روی مربی سوار باشد و نه افرادی که قیمت یک میلیونی را صد میلیون می‌کنند. من حجت کریمی را یک بار دیده‌ام ولی احساس می کنم ایشان یک مدیر بسیار توانمندی هستند. ولی باید اطرافیانش به او کمک کنند و به دنبال سوءاستفاده از وی نباشند.

مربی ایرانی هیچ کمکی نمی‌تواند به استقلال بکند/ هیچکس به اندازه ساپینتو به تیم آسیب نرساند/ لوپز یعنی لپ لپ!

وی افزود: در این یک سال اتفاقات زیادی برای استقلال افتاد که دودش تنها در چشم هواداران این تیم رفته است. برخی بازیکنان پولشان را گرفته‌اند و در تعطیلات خوش خود به سر می‌برند و پس از مدتی می آیند طلب ۲۰ میلیارد می‌کنند. باشگاه باید از بازیکنان استقلال بخواهد به باشگاه بیایند و به آنها حداکثر میزان پرداختی را اعلام کند. در نتیجه هر کدام از بازیکنان که نخواستند از باشگاه بروند. مگر چند باشگاه وجود دارد که می ‌توانند پول این بازیکنان را بدهند؟ کدام باشگاه خارجی به بازیکنان ما پول زیاد می‌دهند؟ در این مواقع سوءمدیریت باعث می‌شود که بازیکنان بیشتر از ارزش خود طلب پول کنند. در کل لیگ ایران بازیکن بالاتر از ۱۰ میلیارد نداریم. اصلا آنقدرها نمی‌ارزند. ولی وقتی مدیریت نتواند کنترل کند، قیمت‌ها بالا رفته و بیشتر از حق بازیکنان به آنها پرداخت می‌شود. با این حال حجت کریمی یک مدیر توانا و به روز است که امیدواریم حمایت شود و امسال کارش را به درستی انجام دهد.

پیشکسوت آبی‌پوشان در خصوص تشکیل کمیته فنی باشگاه استقلال اضافه کرد: در همه باشگاه‌ها کمیته فنی وجود دارد و تک تک بازیکنان و مربیان منتخب از فیلتر کمیته فنی عبور می‌کند و سایر افراد از بیرون حق دخالت در این امور ندارند. اعضای کمیته فنی همه فوتبالی هستند و از شرایط باشگاه خود خبر دارند و می‌دانند که تیم در چه جهاتی ضعف دارند و در چه جهاتی قدرتمند هستند. آنها روزی به عنوان بازیکن در باشگاه فعالیت داشتند و به خوبی روی موضوعات مختلف اشراف دارند. به نظرم تشکیل کیمته فنی یک اقدام خوبی است که باشگاه انجام داد و امیدوارم بیشتر از آنها حمایت شود.

مربی ایرانی هیچ کمکی نمی‌تواند به استقلال بکند/ هیچکس به اندازه ساپینتو به تیم آسیب نرساند/ لوپز یعنی لپ لپ!

وی در پایان گفت: امیدوارم مربی تیم، چه ایرانی باشد چه خارجی، هرچه سریع تر انتخاب شود و کمیته فنی هم زودتر تشکیل و حمایت شود تا تکلیف بازیکنان ورودی و خروجی مشخص شود و با یک پیش فصل خوب، استقلال آماده‌ای در فصل آینده شاهد باشیم.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۲۲ خرداد

د ژوئن 12 , 2023
مشرق نیوز - عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۲۲ خرداد ...