فقط ۴۰ درصد لیگ‌برتر مجوز حرفه‌ای می‌گیرند

به گزارش مشرق، برای رقابت‌های لیگ قهرمانان قرار است ۳ سهمیه اصلی به همراه یک سهمیه پلی‌آف از ایران راهی این رقابت‌ها شوند این در حالی است که طبق مصوبه قبلی، دو قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته و امسال رقابت‌های باشگاهی کشورمان به این رقابت‌ها راه پیدا خواهند کرد. این در شرایطی است که این نمایندگان باید در ابتدا مجوز حرفه‌ای را کسب کرده و سپس با کسب مجوز داخلی (قهرمانی در یکی از دو جام طی فصل گذشته و فصل جاری) راهی رقابت‌های آسیایی شوند.

نکته قابل توجه اینکه از مجموع ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ برتر تنها ۱۴ تیم (به جز نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان) برای کسب مجوز حرفه‌ای خود از کمیته صدور این مجوز اقدام لازم را به عمل آورده و از این تعداد نیز طبق شنیده‌ها به احتمال بسیار زیاد تنها ۴۰ درصد (بین ۵ تا ۶ تیم لیگ برتری) این مجوز را درنهایت کسب کرده و تنها این تعداد تیم در صورتی‌که عنوان قهرمانی رقابت‌های داخلی را به دست آورده باشند می‌توانند راهی رقابت‌های آسیایی شوند. گفتنی است در صورتی‌که تیم‌های قهرمان به‌خصوص در رقابت‌های لیگ‌برتر این شرایط را نداشته باشند تیم‌های بعدی در حالتی که مجوز حرفه‌ای را به دست آورده باشند راهی آسیا خواهند شد.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خمس: به انتقام از استقلال فکر نمی‌کنیم

چ مه 17 , 2023
به گزارش مشرق، پاکو خمس در نشست خبری قبل بازی مقابل استقلال تهران، اظهار داشت: هفته تمرینی خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. بازیکنان به خوبی و با جدیت کار کرده‌اند. تلاش بازیکنانم را دوست دارم و آماده بازی پایانی فصل هستیم. وی ادامه داد: می‌خواهیم فصل ر...