ضرر آشکار استقلال و پرسپولیس از یک بازیکن غیرمجاز سپاهان/ ملی‌پوشی که صدرنشینی زردپوشان را زیر سوال برد!

سرویس ورزش مشرق - در جمع بازیکنانی که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به عنوان محرومان باشگاه سپاهان اعلام شد نام یک بازیکن بیش از سایرین جلب توجه می کند.

یک روز پیش از دیدار تیم سپاهان مقابل گل گهر سیرجان اعلام شد پیام نیازمند، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی، احسان پهلوان و البته «رضا اسدی» پیرو نامه شماره ۱۴۰۲۲۵۰۰۸ قادر به همراهی سپاهان نیستند.

در شرایطی که ظرف ۴۸ ساعت گذشته پس از اعلام رای کمیته استیناف بسیاری از پیشکسوتان و اهالی فوتبال حتی افراد حقوقدان ورزشی نسبت به چرایی تصمیمات کمیته انضباطی در شهریور ماه برای کسر امتیاز از تیم سپاهان انتقادات شدیدی را نسبت به این کمیته و البته فدراسیون فوتبال مطرح کرده بودند حالا به نظر می‌رسد این کمیته همچنان قصد ندارد دست از تکرار اقدامات این چنینی بردارد.

با در نظر گرفتن این فرضیه که قرارداد این ۶ بازیکن هنوز اصلاح نشده، سوال اینجاست که چرا تاکنون در ترکیب تیم سپاهان به میدان رفته‌اند و حالا نتایج رقم خورده تیم سپاهان با حضور این نفرات چه تاثیری در جایگاه فعلی این تیم اصفهانی داشته است؟

ضرر آشکار استقلال و پرسپولیس از یک بازیکن غیرمجاز سپاهان/ ملی‌پوشی که صدرنشینی زردپوشان را زیر سوال برد!

اگر ۵ بازیکن این تیم را هم در نظر نگیریم تنها «رضا اسدی» در دو دیدار مقابل تیم‌های سرخابی نقش کلیدی و تعیین کننده در کسب ۶ امتیاز تیم سپاهان داشته است.

اسدی در دیدار هفته سوم مقابل استقلال و در مصاف هفته دهم مقابل پرسپولیس زننده هر دو گل سه امتیازی زردپوشان مقابل سرخابی‌ها بوده است. در واقع اگر امروز سپاهان با ۳۱ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته مدیون همان ۶ امتیازی است که توسط یکی از بازیکنان غیرقانونی که قراردادش اصلاح نشده کسب کرده بود. آن هم مقابل دو تیم رقیب و ۲۹ امتیازی جدول یعنی استقلال و پرسپولیس.

کسر این ۶ امتیاز از تیم سپاهان شاگردان ژوزه مورایس را ۲۵ امتیازی کرده و تا رده چهارم جدول رده‌بندی پایین می‌برد.

به نظر می‌رسد کمیته انضباطی و ارکان حقوقدان و قضایی آن هنوز تکلیف خودشان با قانون وضع شده در ارتباط با محدودیت سقف بودجه باشگاه‌ و قرارداد بازیکنان را به درستی درک نکرده‌اند و یا اگر کرده‌اند در ارتباط با اجرای آن دچار شک و تردید هستند. چرا که یک بار با کسر امتیاز و صدور مجوز بازی برای چنین بازیکنانی میلیون‌ها هوادار تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال را دچار تشویش و نگرانی می‌کنند و حالا با اعلام محرومیت همین شش بازیکن سئوالات تازه ای را در ذهن طرفداران این رشته به وجود می‌آورند. اینکه اگر قرارداد این ۶ بازیکن که یکی از آنها به تنهایی ۶ امتیاز از پرسپولیس و استقلال (مدافع و مدعی قهرمانی لیگ جاری) گرفته ایراد داشته، چرا باید مقابل گل گهر سیرجان محروم شود؟ عدالتی که کمیته انضباطی مدعی اجرای آن است این بود؟!

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفته پانزدهم لیگ برتر/ نشست خبری محمد نوازی پیش از مصاف با پیکان: نکونام اسامی را به باشگاه داد؛ به قهرمانی نیم‌فصل فکر می‌کنیم

ج دسامبر 29 , 2023
مربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پیکان تهران گفت: می‌خواهیم سه امتیاز را بگیریم ولی در فوتبال اتفاقات عجیب و غریب رخ می‌دهد و قابل پیش‌بینی نخواهد بود. به گزارش استقلال نیوز، محمد نوازی  مربی تیم فوتب...