شرم و ننگ بر شما باد!

به گزارش مشرق، یک دربی دیگر تهران نیز برگزار شد و با همه زشتی و زیبایی هایش به اتمام رسید اما در حاشیه آن اتفاقی رخ داد که تاسف بسیاری را موجب شد. علی نعمتی که در این دیدار یک پنالتی به استقلال داد، موجب شد تا پیروزی پرسپولیس در دقایق پایانی با یک تساوی تغییر کند. ابعاد فنی این اتفاق و عملکرد نعمتی، موضوعی است که قابل بحث و تبادل نظر است اما آنچه جای هیچ بحثی ندارد، رفتار شرم آور و تاسف برانگیز حمله به صفحه وی و فحاشی به خانواده اش است.

اخیرا متداول شده که در پی وقوع هر اتفاقی، به صفحه رسمی شخص در فضای مجازی حمله شده و انواع توهین ها و فحاشی های رکیک و خانوادگی صورت می گیرد. این موضوع حتی در موارد بین المللی نیز دیده شده که تعجب و شگفتی طرف خارجی را در پی داشته. حالا این موضوع تا بدانجا بوده که نعمتی عنوان می کند لطفا به خودش توهین و هتاکی شود اما خانواده اش مورد خطاب قرار نگیرند! یعنی او قید احترام به خودش را زده و خواسته ای بدیهی و حداقلی مطرح کرده که تا کنون نیز مورد بی توجهی قرار گرفته.

شرم و ننگ بر شما باد!

متاسفانه در قالب ها و عناوین هواداری، توهین ها و هتاکی های عجیب و رکیکی صورت می گیرد که ریشه این افراط و از هم گسیختگی فرهنگی را می توان در عوامل مختلفی دید و تحلیل کرد. اگرچه نگارنده معتقد است نقش محوری این وضعیت برعهده باشگاه ها و نهادهای فرهنگی فوتبال کشورمان است اما تداوم آن تاسف برانگیز، شرم آور و تحمل ناکردنی است. اکنون وقتش شده که یک بار برای همیشه در این باره تدبیری کرد تا بساط این هرج و مرج فرهنگی و رفتاری برچیده شود که به هیچ اصل و ارزشی پایبند و باورمند نیست.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیمکت پرسپولیس از قدیم حرکات و رفتار حاشیه‌ای داشت

ش دسامبر 16 , 2023
به گزارش مشرق، علی جباری، در مورد دربی ۱۰۲ و توقف استقلال مقابل رقیب سنتی، اظهار داشت: اتفاق خوبی که در این بازی افتاد، استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی بود. این اتفاق نشان داد چرا پرسپولیسی‌ها از بودن VAR ناراضی هستند. سرمربی این تیم نارضایتی خودش را...