روزبه چشمی: استقلال را منحل کنید؛ چوب اختلاف وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی را می خوریم!

روزبه چشمی

هافبک تیم فوتبال استقلال(تاج) گفت: قطعا بدهی‌ها و مشکلات قانونی‌‌ پرسپولیس بیشتر از ما است اما هیچ وقت به آن ورود نمی‌کنند زیرا مشکل‌شان با استقلال است.

به گزارش استقلال نیوز، روزبه چشمی مدافع هافبک تیم فوتبال استقلال(تاج) بعد از عقد قرارداد و بازگشت دوباره به جمع بازیکن استقلال، صحبت کوتاهی انجام داد که در ادامه می خوانید:

* پشت فجایع استقلال چند استاد هستند که استادانه کار می کنند

شرایط مطلوب نیست. اتفاقات و فاجعه‌ای که برای استقلال می‌افتد، پشتش چند استاد می‌خواهد که استادانه کار کنند. سال گذشته ۳ مدیرعامل عوض کردیم و هر حرفی زدیم شد بهانه برای باخت و جام نگرفتن. الان فصل نقل و انتقالات شروع شده و این دیگر سابقه نداشته که اوایل این فصل مدیریت تیم استعفا بدهد.

* قانون سقف قرارداد را فقط برای استقلال گذاشتند

می‌آیند برای استقلال یک سری قوانین می‌گذارند. سقف قرارداد  ۱۲ یا ۱۵ میلیارد. یعنی واقعا فکر می‌کنند مردم باورشان می‌شود بازیکنان سایر باشگاه‌ها نیز همین ارقام را می‌گیرند؟ سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و ‌... با همین رقم‌ها بازیکن جذب می‌کنند یا این قوانین فقط برای استقلال است؟ بعدش می‌گویند نقل و انتقالات استقلال خوب نیست. معلوم است وقتی رقم پیشنهادی استقلال با باشگاه‌های دیگر 15-20 میلیارد تفاوت دارد، بازیکنی اینجا نمی‌آید بلکه به جلسه می‌آید، یک رقمی از استقلال می‌گیرد و وقتی به باشگاه دیگر می‌رود با 2-3 برابر قرارداد می‌بندد. قطعا در این حالت بازیکن به آن تیم می‌رود.

* درخواست کاهش قرارداد فقط برای باشگاه استقلال است

فکر کنم درخواست برای کاهش قرارداد بازیکنان فقط برای باشگاه ماست زیرا هیچ جا چنین چیزی نیست. سر قضیه یک بازیکنی که قرار بود اینجا بیاید، 2-3 روز همه برنامه‌ها، افرادی که مربوط به فوتبال و ورزش هستند یا نیستند، دخالت کردند.

* اگر با استقلال مشکل دارید آن را منحل کنید

اعتراض هواداران استقلال به این وضعیت کوچک‌ترین حق‌شان است. اصلا چیز زیادی نیست که بگوییم اگر این اتفاق بیفتد به استقلال کمک نمی‌شود. اگر قوانین است باید برای همه باشد. بعد مگر می‌شود با این شرایط مدیرعامل و قائم مقام ما استعفا بدهد. بارها و چند سال است درمورد این موضوع صحبت کرده‌ایم. فکر می‌کنم معدود سال‌هایی بوده که یک مدیرعامل یک سال در استقلال مدیریت کرده باشد ولی اینکه هر سری اتفاقات عجیب‌تر و جدیدی برای این تیم رقم می‌زنید، واقعا عجیب است.

اگر مشکلی با این تیم دارید، باشگاه را به کل منحل کنید تا یک تیم دیگر جای ما در لیگ برتر بازی کند.

* به خاطر استقلال، هواداران و نکونام تمرین می کنیم

این بازیکنان که الان هستند فقط به خاطر باشگاه، هواداران و نکونام حضور دارند‌. بازیکنانی که از سال قبل در استقلال مانده‌اند، بیشترین دریافتی‌شان ۵۰ تا ۵۵ درصد است. زیر ۵۰ درصد هم داریم. در هیچ باشگاهی نمی‌توانید بگویید این اتفاق افتاده و بازیکنش مجدد سر تمرین آمده است اما این بازیکنان به خاطر نکونام و باشگاه استقلال آمدند اما نباید در این وضعیت چنین بلایی سر تیم آورد‌. الان به چه کسی و چه بگوییم. باید کجا دنبال پول‌مان و نقل و انتقالات باشیم. الان استقلال فقط یک ساختمان باشگاه دارد و یک تیم که اینجا (کمپ حجازی) است.

* بازیچه وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی شدیم

الان ۲ مشکل وجود دارد. تراکتور و سپاهان در اردوی خارج از کشور هستند. پرسپولیس تمریناتش را شروع کرده، بازیکنانش تمدید کرده‌اند و بازیکن جدید گرفته است. قطعا فقط ما هستیم که این شرایط را داریم. یک مشکلی بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد که این وسط فقط استقلال و هواداران ضربه‌اش را می‌خورند.

مدیر جدید از طرف چه کسی بیاید. اگر از طرف وزارت بیاید، آن سمت با او چپ می‌کند و اگر از طرف خصوصی‌سازی بیاید وزارت با او چپ خواهد کرد. ما این وسط بازیچه دست این ۲ ارگان شده‌ایم و واقعا این ظلم بزرگی به بازیکنان، باشگاه استقلال و هوادارانش است.

* نه بازیکن داریم و نه مسئولی که بازیکن بگیرد!

ما تمام تلاش خود را می‌کنیم ولی اگر مدیرانی نباشند تا بخواهیم بازیکنی بگیریم و مشکل تیم را حل کند. الان فقط 7-8 بازیکن بزرگسال داریم. سایر تیم‌ها نیز تمرینات خود را به این شکل شروع کرده‌اند؟ تا حدی بازیکن، کادرفنی و سرمربی می‌تواند تلاش کند و هرکس ظرفیتی دارد‌ اما وقتی به کل کار را رها کرده و نه بازیکن بگیرید، نه مشکلات مالی  را حل کنید و نه مشکلات کوچک باشگاه را حل کنید، دیگر چه کاری می‌توان انجام داد. الان که دیگر مسئولی بابت حل مشکلات نیست. آن زمان که مسئول بود، هزار مشکل داشتیم و تا همین الان هم ادامه دارد. الان که دیگر مسئولی هم نداریم.

* بیرانوند آیا از پرسپولیس کمتر از 100 میلیارد گرفت؟

این بحث را الان باز کردید. کاری ندارم بیرانوند چه قدر می‌گیرد. نوش جانش‌. هر فوتبالیستی هر چه می‌گیرد نوش جانش و اصلا دخالتی در این موضوع ندارم‌ اما گفتند برای حضور در استقلال می‌خواهد ۹۰ یا ۱۰۰ میلیارد بگیرد. الان پرسپولیس کمتر از این مبلغ پول داده است؟

چگونه باشگاه ما می‌خواست ۹۰ میلیارد بدهد چند مجموعه نظر دادند که اشتباه می‌‌کنید. یک تا ۲ نفر از جاهایی حرف زدند که شاید سال به سال هم فوتبال نبینند اما گفتند ۹۰ میلیاردی که استقلال می‌خواهد بدهد زیاد است. اگر الان که بیرانوند در پرسپولیس مانده کمتر از مبلغی که رسانه‌ها گفتند پول گرفته است پس چرا کسی ورود نمی‌کند که او چه قدر گرفته است.

نوش جان بیرانوند. به این دلیل مثال می‌زنم که در این 2-3 روز او بحث اول بوده است. چرا جای دیگر قوانین نیست که ورود کنند اما برای استقلال سریع همه ارگان‌ها می‌گویند اینجا زیاد یا کم است. چرا این کار را کردید یا نکردید؟

* بی‌انضباطی مالی برای باشگاه‌های دیگر هم بوده اما ورود نکرده‌اند

در خصوص اینکه می گویید استقلال حتما پول دارد که چنین پیشنهادی به بیرانوند می‌دهد؛ پیشنهاد داده‌اند اما پول که نداده‌اند. ما هم الان قرارداد بسته‌ایم اما آیا پولی داده‌اند‌. بابت قرارداد سال قبل پول گرفته‌ایم؟ شک نکنید بی‌انضباطی مالی برای باشگاه‌های دیگر هم بوده اما ورود نکرده‌اند.

* رئیس سازمان خصوصی سازی هیچ وقت در باشگاه های دیگر ورود نکرد

از روزی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی به آن برنامه رفت، آن اتفاقات افتاد و با مدیر عامل وقت استقلال برخورد کردند و آن حرفه‌ها را زدند، لطمه بزرگی به استقلال زدند اما هیچ وقت در باشگاه‌های دیگر ورود نکردند. شک نکنید قطعا بدهی‌ها و مشکلات قانونی‌‌شان بیشتر از ما است اما هیچ وقت به آن ورود نمی‌کنند زیرا مشکل‌شان با این تیم(استقلال) است.

* نفهمیدیم زیر نظر وزارت اقتصاد هستیم یا وزارت ورزش!

این وسط به قول معروف گوشت قربانی و بازیچه شده‌ایم. اگر وزارت اقتصاد باید مدیر انتخاب کند، یک بحث است و اگر وزارت ورزش بحث دیگر. از هر طرفی هم بیاید، قطعا طرف مقابل با این موضوع مشکل دارد. این هواداران، تیم و بازیکنان نباید بازیچه شوند.

* نکونام گفت عقب نشینی نمی کنیم

نکونام مشکلات استقلال را می‌دانسته اما این حجم از مشکل واقعا زیاد است اما آقا جواد از روز اولی که آمده گفته هرچند مشکلات زیاد است اما اینکه بخواهیم عقب‌نشینی کنیم‌، درست نیست. کارمان را می‌کنیم اما قطعاً هم حق خودمان را می‌گیریم. در این موضوع شک نکنید.

* مدیری انتخاب کنید که 2-3 سال کنار تیم باشد

خواسته ام از مسئولین این است که اول از همه در این یکی دو روز فردی را به عنوان مدیر انتخاب کنند که سه ماه دیگر این مشکلات نباشد تا نخواهیم بار دیگر با شلوغی و برخی موارد دیگر مدیرعامل بخواهد برود. یک روز یا دو روز وقت دارید مدیر عامل انتخاب کنید تا ما هم مثل تیم‌های دیگر 2-3 سال یک مدیرعامل ثابت داشته باشیم. نمی‌شود که در سال سه مدیرعامل عوض کنیم و  دنبال نتیجه گرفتن باشید. اصلاً این اتفاق نمی‌افتد.  یک مدیر عامل بگذارید که ثبات داشته باشد. 2-3 سال کنار کادرفنی و بازیکنان ثبات داشته باشد، بعد بیینید چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

روزبه چشمی رسما به استقلال پیوست

بازی دو سر برد/ روزبه چشمی به زودی رسما به استقلال خواهد پیوست

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جواد نکونام: خواستم هاشمی‌نسب فعلا در آرامش باشد؛ فکر نمی‌کردم در نقل و انتقالات خیلی تنها باشم

پ جولای 6 , 2023
سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) گفت: حتی اگر همین ۱۳ بازیکن را داشته باشیم، تمام وجودم را می‌گذارم تا دشمن‌ شاد نشویم.  به گزارش استقلال نیوز، جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در حاشیه تمرین امروز این تیم در خصوص شرایط فاجعه...