رضا رجبی در گفت‌ و گو با استقلال نیوز: حضور با اسکوچیچ در جام‌جهانی عقلانی نیست؛ برای انتخاب مربی سال معیارهای خودم را داشتم!

رضا رجبی

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: چرا برای منافع شخصی، بی‌جهت یک نفر را بزرگ می‌کنید؟ فوتبال ایران نیاز به مربی‌ای بزرگتر از اسکوچیچ دارد.

به گزارش استقلال نیوز، رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص قرعه تیم ملی در جام جهانی قطر، قطع همکاری با اسکوچیچ، دیدار استقلال مقابل پیکان و انتخاب برتری مربی سال در نظرسنجی شبکه ورزش صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

          

* ابتدا نظر خود را در خصوص قرعه تیم ملی در جام‌جهانی بگویید..

به نظر من، ما از اصل موضوع دور شده و تنها به حواشی می‌پردازیم. بعد از حادثه تلخی که در مشهد برای بانوان اتفاق افتاد، مدیران فدراسیون به جای عذرخواهی از مردم، به قطر رفته و در این هتل و آن هتل عکس یادگاری می‌گیرند.

با این شرایطی که فوتبال ایران دارد هر تیمی حتی اگر نمایندگان آسیا (کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان) در گروه ما باشند، باز هم نمی‌توانیم از مرحله اول صعود کنیم چون فوتبال ما بی‌در و پیکر و بی‌برنامه است.

ما در حال حاضر باید یک برنامه‌ریزی مدون و قوی داشته باشیم تا تیمی باشخصیت و آماده روانه بازی‌ها کنیم اما بعد از همگروهی با انگلیس و آمریکا مساله را سیاسی کرده و جوک می‌سازیم که این‌ها به هیچ عنوان درد فوتبال ما را درمان نمی‌کند. انگلیس تیم فوق العاده خوبی است. تیمی‌ که از پلی‌آف بالا بیاید بالاخره یک تیم اروپایی و قوی خواهد بود و آمریکا هم آن تیم بیست سال پیش نیست و بسیار قوی‌تر شده است.

* موافق ادامه همکاری با اسکوچیچ و حضور با این سرمربی در جام جهانی هستید؟

حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی اصلا عاقلانه نیست. نه جامعه فوتبالی ‌و نه مردم اسکوچیچ را قبول ندارند.  

اگر می خواهیم حضوری مقتدرانه در جام جهانی داشته باشیم(البته این حرف من به معنای اینکه از گروه صعود کنیم، نیست بلکه منظورم انجام بازی‌های خوب همانند جام‌جهانی قبل است)، باید حداقل یک مربی کاربلد، کاریزماتیک و شناخته شده در راس تیم ملی داشته باشیم. یک مربی کارنامه‌دار که حداقل وزن تیم ملی را بالا برده و نگاه‌ها را به خود و تیم ملی جلب کند.

* عده‌ای معتقدند اسکوچیچ در بازی‌های مقدماتی نتایج فوق‌العاده‌ای با تیم ملی گرفت. آیا این نمی‌تواند توجیهی برای ادامه همکاری با او باشد؟

ضمن احترام به فوتبال ایران ما نباید مردم را گول بزنیم. در بازی‌های مقدماتی، ایران با چه تیم‌هایی هم‌گروه بود!؟ لبنان جنگ زده! عراق آواره! سوریه هم به همین نحو! اگر تیم ملی از این گروه صعود نمی‌کرد که دیگر باید فاتحه این فوتبال را خواند. 

در این گروه فقط کره جنوبی که به نظر من آن تیم همیشگی سال‌های قبل هم نبود، می‌توانست برای ما مشکل ساز شود که در دو بازی رفت و برگشت 4 امتیاز از ما گرفت! چرا مردم را گول می‌زنید؟  چرا برای منافع شخصی، بی‌جهت یک نفر را بزرگ می‌کنید؟

فوتبال ایران نیاز به مربی‌ای بزرگتر از اسکوچیچ دارد.  اگر هزینه نکنیم مطمئن باشید در جام جهانی اعتبار فوتبال خود را زیر سوال می‌بریم اما اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم با یک مربی کاربلد و بزرگ می‌توانیم برای یک‌بار هم شده از گروه خود صعود کنیم.

* استقلال سه‌شنبه باید به مصاف پیکان برود. این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به دلیل فشار روانی که برای حفظ صدرنشینی به استقلال که تا اینجای لیگ شکستی نداشته، به نظر من خطر باخت در این دیدار بالا است.

پیکان چیزی برای از دست دادن ندارد، جوان و پر انگیزه است بنابراین به فرهاد مجیدی و کادرفنی او توصیه می‌کنم این بازی یکی از سخت‌ترین بازی‌های استقلال خواهد بود‌.

* در برنامه نوروزی شبکه ورزش، شما به عنوان کارشناس برنامه در انتخاب مربی سال به امیرقلعه‌نوعی رای دادید. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

من فوتبال را عمیق و فنی نگاه می‌کنم برای انتخاب مربی سال عقبه و رزومه مربی هم برایم مهم است. ضمن اینکه گل‌گهر از لحاظ ساختاری هم تیم خوبی است و اگر این ماجرای بازیکن گابنی اتفاق نمی‌افتاد الان جز کاندیداهای قهرمانی ‌بود که این یعنی یک مربی چقدر به تیمش اشراف دارد!

اگر به فرهاد مجیدی رای ندادم دلیل بر این نیست که او را قبول ندارم چون او هم تیمی فوق‌العاده ساخته و صدرنشین و مدعی اول قهرمانی لیگ است اما هنوز در اول راه قرار دارد و مطمئن باشید اگر استقلال امسال قهرمان شود و در ادامه باز هم همین روند ادامه پیدا کند، سال بعد او از گزینه‌های من برای مربی سال خواهد بود.

* اما به هر حال هواداران استقلال از شما ناراحت شدند و ما این احتمال را می‌دادیم که شاید آرا محفوظ بود و قرار بر این نبود که منتشر شود.

استقلالی‌ها هیچ‌وقت از من ناراحت نمی‌شوند و نباید هم بشوند به‌ خاطر اینکه من طور دیگری به مربیگری نگاه می‌کنم و موقع انتخابم جمیع فاکتورهای مربیگری را مدنظر گرفتم. بالاخره برای این انتخاب معیارهایی داشتم و شدیدا پای انتخابم می‌ایستم.

شما من را خوب می‌شناسید. من نه کنار امیر قلعه‌نوعی هستم و نه سودی از ایشان به من می‌رسد.

اتفاقا قبل از نظرخواهی دست‌اندرکاران برنامه گفتند که آرا را اعلام خواهند کرد و اتفاقا چون اعلام می‌شد خیلی راغب شدم که در این نظرسنجی شرکت کنم.

اما در این برنامه فقط نظر من در خصوص مربی سال را اعلام کردند در حالیکه من در انتخاب پدیده سال به امیرحسین حسین‌زاده رای دادم و پنج بازیکن استقلال هم از نظر من در تیم منتخب سال بود که متاسفانه این نظر من را اعلام نکردند.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

سایت خبری هواداران استقلال


 مطالب مرتبط:

کمیته انضباطی در خواب؛ لابی های گسترده مانع صدور رای مربی بی اخلاق؟

هفته بیست و سوم لیگ برتر/ رودی ژستد جادوی فرهاد مجیدی؛ سیدعلی با نگرفتن پنالتی زهر خود را در دربی ریخت

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اتفاق عجیبی رخ ندهد، قهرمانی استقلال قطعی است

د آوریل 4 , 2022
به گزارش مشرق، علیرضا اکبرپور در گفت‌وگویی در مورد تقابل استقلال با پیکان در هفته بیست‌وچهارم مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: استقلال در شرایطی قرار دارد که در هر بازی باید برای برد بازی کند. بدون شک هفت بازی باقیمانده می‌تواند مهمترین بخش از فصل جاری برا...