رای کمیته بدوی را تائید می کردیم استقلال و پرسپولیس محروم می شدند

به گزارش مشرق، داریوش مصطفوی در حاشیه جلسه مدیران باشگاه‌ها با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ اظهار داشت: جلسه ابعاد مختلفی داشت. بیشتر روی مسائل تبلیغات محیطی و صداوسیما تمرکز شده بود. تبلیغاتی که برای فدراسیون فوتبال عایدی به وجود می‌آورد. مقداری هم در مورد کمیته‌های بدوی و استیناف برای مدیران باشگاه‌ها صحبت کردیم. گفتیم این کار جدی است و آن را شوخی نگیرید چون ممکن است مشکل ایجاد شود.

وی افزود: گفتیم در این آیین نامه برای کسی که خدمات انجام می دهد، در فدراسیون یا بالاترین سطح فدراسیون، برای رئیس هیات مدیره ومدیرعامل تنبیهاتی در نظر گرفته شده و اگر مطابق آن رفتار نکنند مواردی مانند تعلیق، بازی بیرون از خانه، بدون تماشاچی و جرائم سنگین خواهد داشت.آن‌ها را توجیه کردیم.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای عنوان کرد: جلسه خوبی بود. عزیزی خادم در مورد اینکه فدراسیون مشکلی با اینکه باشگاه ها درآمد بیشتری داشته باشند ندارد، صحبت کرد. آجورلو صحبت از کمیته استیناف و بدوی تشکر کرد. صدری صحبت و از ارکان فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم تشکر کرد. اکبر محمدی و محمدرضا ساکت صحبت کردند. همه باشگاه ها نگرانی مالی دارند. اساس و اصول فوتبال روی تبلیغات رادیو تلویزیون است. نگران این بودند. قرار شد گروهی تعیین شود و جلسات متعددی با رئیس فدراسیون داشته باشد تا راه حل مناسبی برای درآمد باشگاه ها پیدا کنند. با این درآمدها فوتبال حرفه‌ای جلو نمی‌رود.

مصطفوی گفت: ما مقررات حرفه‌ای را به باشگاه‌ها تعلیم می دهیم ولی درآمدهای حرفه‌ای را نمی توانیم برایشان تامین کنیم. اگر خیلی هنر کنیم و فقط درآمدهای رادیو تلویزیون را برایشان بگیریم، تامین می شوند و احتیاجی ندارند که دولت کمک کند. اجازه بدهند درآمد تبلیغات محیطی، تلویزیونی و رادیویی به باشگاه ها برسد.

وی در مورد فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای عنوان کرد: در مورد کمیته مجوز صدور حرفه‌ای دو کمیته از طررف AFC‌ تشکیل شده و اسامی را آن ها دادند. اسامی زیادی از ایران فرستاده شد اما گلچین کردند و گفتند این ها باشند. بدوی کار خودش را انجام داد. بعد از چند روز به کمیته استیناف آمد. در بدوی باشگاه فولاد سپاهان و گل گهر پذیرفته شدند. کارهای بسیار خوبی حرفه‌ای در این سه باشگاه انجام شده ولی متاسفانه باشگاه های بزرگ ما به خاطر اینکه مرتب مدیرعامل عوض می‌شود دچار مشکل هستند. تا می‌آیند سرجایشان بنشینند جوی درست می شود و آن ها را عوض می کنند.

مصطفوی تصریح کرد: امیدوارم زمان مدیرعاملی در این دو باشگاه حداقل ۱۰ سال باشد. زمانی مدیرعامل ۵ سال حضور داشت. زمان فتح الله زاده یا اولیایی کار خیلی خوب انجام می شد اما الان متاسفانه هر روز یک مدیرعامل نا مرتبط با شغلش می‌آید. برنامه باشگاه های استقلال و پرسپولیس به کمیته استیناف آمد. اگر ما رأی کمیته بدوی را تایید می‌کردیم شک نکنید محروم می‌شدند و جرایم سنگین به آنها می‌خورد اما در آیین نامه صدور مجوز حرفه‌ای که حدود ۶۴ صفحه است، بالغ بر ۱۸۰۰ صفحه از باشگاه‌ها تعهد و کارهایی که باید انجام بدهند گرفته شد.

وی افزود: باید در یک تاریخ مشخص که نهایتا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ بود به کنفدراسیون اعلام می‌کردیم. متأسفانه تعلل کردند. باید به باشگاه‌ها به چشم محبت نگاه کنیم. من این دوره‌ها را گذرانده‌ام و می‌دانم باید چگونه با باشگاه‌ها برخورد کرد. آیین نامه لیگ حرفه‌ای AFC و مجوز حرفه‌ای در صفحه ۸ ماده ۳۰ می‌گوید شما می‌توانید این ۱۲ مورد تنبیه را برای کسانی که مدارک ۱۶۰۰ صفحه را بارگذاری نکرده‌اند اعمال کنید.

مصطفوی گفت: البته حسن نیت پرسپولیس و استقلال ثابت شده، مدیران جدید آمده‌اند و در کار نبودند. اعضای اصلی و کسانی که باید این کار را می کردند سستی کردند. یکی از همکاران ما به یکی از اعضای باشگاه پرسپولیس گفته بود مدارکتان کامل نیست. او تلفنی گفته بود من ریاض هستم و وقتی برگردم باید ببینیم چه کار می‌توانیم بکنیم. گفتم او نفهمیده چه کار می‌کند و باید بیشتر به آنها توضیح بدهیم. صدور مجوز حرفه‌ای می‌تواند موجب جریمه، تعلیق یا برکناری مدیران باشگاه شود. نباید کوتاهی کنند. 

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در مورد مدت زمان مجوز صادر شده، اظهار داشت: این مجوز موقت و به مدت سه ماه است. امروز قرار شد یک میلیارد جریمه‌شان را بیاورند و تعهد بدهند که سه ماهه انجام می‌دهند. در این قسمت اخطارهایی دادیم. رأی کمیته بدوی خیلی شدید بود. مرگ یک بار شیون یکبار، باید بفهمند چه کار می‌کنند. اگر ما فشار می‌آوریم که باید با آیین نامه AFC خودتان را تطبیق بدهید، باید درآمدهایشان را هم به آنها بدهیم. سال‌هاست تلویزیون پولی نمی‌دهد.

وی در مورد اینکه آیا ورود بانوان هم در این مسأله تأثیری دارد عنوان کرد: ان‌شاءالله در آیین نامه لیگ حرفه‌ای مسأله بانوان هم برطرف شده، در آینده نزدیک به آنها هم می‌پردازیم. فکر می‌کنم دولت و نظام در مورد بانوان به نتیجه‌ای می‌رسند. نصف مملکت ما را آنها تشکیل داده‌اند. نمی‌توانیم به یک خانم‌ها بگوییم با رعایت تمام اصول اخلاقی و اسلامی به استادیوم نیایید. اگر نکنند، ما هم بالاخره باید نظرمان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بگوییم. دروغ نمی‌توانیم بگوییم، چون ۱۶ صفحه امضا و تعهد دادیم.

مصطفوی در مورد اینکه آیا یکی از تعهدها ورود بانوان است، عنوان کرد: نه، ما در مورد کلیات تعهد دادیم.

وی در مورداینکه که AFC و فیفا تاکید ویژه‌ای روی حضور بانوان دارند، اظهار داشت: بله، به خصوص فیفا تاکید ویژه‌ای روی ورود بانوان دارد. اینفانتینو به ایران آمد و از رئیس جمهور وقت قول گرفت که این کار را انجام بدهد. فکر می‌کنم در این دوره و با این مجوز حرفه‌ای کارها آسان شود. ان‌شاءالله دولت،رئیس جمهور و وزیر ورزش کمک کنند. من نمی‌توانم دروغ بگویم.

مصطفوی گفت: رأیی که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای داد قابل تجدیدنظر نیست. برای تجدیدنظر کنند، باید به CAS بروند و در سوئیس اعتراض کنند اما به دردسرش نمی‌ارزد. باید دولت فکر عاجلی در مورد ورود بانوان داشته باشد. کار سختی نیست. بانوان ما همه شریف و منظم هستند. می‌آیند در جایگاه خودشان می‌نشیننند. امیدوارم تماشاگران هم رعایت کنند چون خواهر و مادر خودشان در جایگاه نشسته است.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشخص است استقلال برنامه دارد

چ نوامبر 3 , 2021
به گزارش مشرق، صمد مرفاوی درباره شرایط تیم فوتبال استقلال و ۳ پیروزی در ۳ دیدار نخست در لیگ برتر، اظهار داشت: استقلال شروع خیلی خوبی در این فصل داشته است. جمع کردن امتیاز در اوایل فصل مهم است و بعدها می‌توان در کنار امتیاز گرفتن با هماهنگی بیشتر، تاکتی...