درخواست دستمزد دلاری فوتبالیست‌های ایرانی/ ناز کن میلیاردی پول بگیر!

سرویس ورزش مشرق - با احترام به مشاوران املاک منصف و خداشناس وقتی بازار رهن و اجاره در اواخر بهار و تابستان داغ می شود برخی برای دریافت حق معامله بیشتر از خرید، فروش، رهن و اجاره با افزایش بی دلیل یا با دلیل بهای ملک علاوه بر بالابردن پورسانت معاملات ملکی شان تنش بزرگی در بازار مسکن ایجاد می کنند و این رویه موجب شده تا هر ساله با تورم در این بخش از اجتماع که با میلیون‌ها ایرانی ارتباط مستقیم دارد مواجه می شویم.

حالا و با شنیدن برخی اخبار و خواندن برخی مصاحبه ها از سوی بازیکنان داخلی بلافاصله به یاد همین موضوع می افتیم. اصلا کاری به پیامدهای اینکه وزارت ورزش با ممنوع کردن ورود بازیکن و مربی خارجی مخالفت کرده درست است یا غلط نداریم ولی با اجرای این مصوبه این موضوع پیش آمده که بازیکنان داخلی بیش از پیش برای باشگاه ها ناز می کنند و نازشان هم خریدار دارد!

در اخبار داشتیم که تعدادی از مدیربرنامه های بازیکنان یا همان دلال های بازیکن در مذاکرات اولیه از قول بازیکنان شان گفته اند با دو برابر شدن قیمت ارز قرارداد آنها هم باید به دو برابر افزایش پیدا کند و یا قراردادشان را دلاری ببندند!

سئوالی که پیش می آید این است؛ مگر وزارت ورزش این قانون را وضع نکرده تا از هزینه های اضافی و بالتبع شکایت های بعد از آن به خاطر ندادن دستمزد کم شود؟ مگر نخواسته هزینه های هنگفت صرف وارد کردن بازیکن خارجی نشود و به مربی داخلی بها بدهند؟ اگر چنین اهدافی در پس این مصوبه بوده با پرداخت دستمزد ۱۲ میلیارد تومانی چه تفاوتی بین قرارداد ۵۰۰ هزار دلاری با یک خارجی با یک بازیکن داخلی است؟

از طرفی کدام کارگر، کارمند، پرستار و غیره در ایران به دلار حقوق دریافت می کند که بازیکن فوتبال توقع دارد قراردادش را با ارز محاسبه کنند؟ حقوق کدام ایرانی با افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت اجناس ۱۵۰ درصد اضافه شده که فوتبالیست ها توقع دارند سه، چهار برابر قبل پول دریافت کنند؟

سازمان بازرسی و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چطور می توانند چشم شان را روی این مسایل ببندند؟ مگر اکثر باشگاه های داخلی ما وابسته به وزارتخانه ها نیستند؟ اگر هستند چرا باید از خزانه دولت چنین مبالغ سنگینی برای یک بازیکن که ارزشش شاید ۲۰ میلیون هم نباشد پرداخت شود صرف اینکه قیمت ارز بیشتر شده است؟

هرچند هر ساله این بحث تکراری در فصل نقل و انتقالات وجود داشته و این ارقام عجیب و غریب در رسانه ها منتشر می شود و این انتقادات به فدراسیون و باشگاه ها وارد می شود و در پایان چیزی که تغییر نمی کند این رویه غلط است!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تلاش استقلال برای گرفتن رضایتنامه بازیکن شهرخودرو

چ سپتامبر 2 , 2020
به گزارش مشرق، باشگاه استقلال خواستار جذب محمد حسین مرادمند مدافع وسط شهرخودرو شده اما این بازیکن یک فصل دیگر با باشگاه مشهدی قرارداد دارد. قرار است مسئولان باشگاه استقلال امروز نشستی را با مدیران باشگاه شهرخودرو برگزار و رایزنی‌های لازم را برای ر...