تغییری که حردانی در استقلال ایجاد می‌کند

به گزارش مشرق، صالح حردانی مدافع راست و ملی پوش فوتبال ایران که سرانجام پس از ماه‌ها مذاکره با آبی پوشان روز گذشته با فولاد فسخ و بلافاصله قرارداد دو و نیم ساله‌اش را با استقلال منعقد کرد، از روز گذشته در تمرینات آبی پوشان حضور پیدا کرد واحتمال اینکه روز سه شنبه هم در چارچوب جام حذفی در ترکیب این تیم به میدان برود وجود دارد.

گرچه به واسطه حضور وریا غفوری در استقلال شاید در ظاهر کار حردانی برای قرار گرفتن در ترکیب دشوار به نظر آید، اما اضافه شدن این بازیکن به جمع آبی پوشان می‌تواند اثرات مثبتی در روند تیمی این تیم به خصوص در فاز تهاجمی داشته باشد.

یکی از اصلی ترین سئوالات که پس از اضافه شدن حردانی به استقلال پیش می‌آید، تغییر در سبک و سیاق بازی اوست. حردانی در مکتب فوتبالی نکونام رشد و نمود پیدا کرده و اصلی ترین ویژگی در تیم‌های نکونام انسجام در خط دفاعی و استفاده از دفاع خطی و ۴ نفره می‌باشد و این در حالی است که استقلال با دفاع ۳ نفره بازی می‌کند که شاید این دو گانگی ابتدا به ساکن برای مدافع جوان و جدید آبی پوشان ایجاد سردرگمی در شرح وظایف نماید.

بیشتر بخوانید:

حضور بازیکن تازه وارد در تمرین استقلال

اما به محض اینکه حردانی بتواند با شرح وظایف جدید خود آشنا شده و در ترکیب آبی پوشان جا بیفتد، وریا غفوری می‌تواند با خیالی آسوده لب خط به بازی سازی در خط حمله پرداخته و همچنین کوین یامگا هم می‌تواند کاملاً در نقش مهاجم و نزدیک به دروازه بازی کند؛ و بدیهی است که در این صورت قدرت سازندگی استقلال به واسطه جلوتر بازی کردن غفوری و قدرت تهاجمی و تمام کنندگی آنها به واسطه نزدیک به دروازه بازی کردن کوین یامگا افزایش پیدا می‌کند.

حردانی را نه تنها به واسطه ملی پوش بودن، بلکه به دلایل مختلفی می‌توان خریدی هوشمندانه برای استقلال دانست که تاثیرات مثبت حضور او در نیم فصل دوم نیز می‌تواند مشهود باشد.

استقلالی‌ها که در پایان هفته شانزدهم با ۳۸ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارند، در هفته هفدهم لیگ برتر میزبان ذوب آهن هستند که این بازی روز یکشنبه ۲۴ بهمن و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. همچنین آنها در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی نیز روز سه شنبه ۱۹ بهمن به مصاف پیکان می‌روند که این دیدار از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تماس پنهانی استراماچونی با یک استقلالی

د فوریه 7 , 2022
به گزارش مشرق، بازیکن جدیدی که سرمربی سابق استقلال روی او دست گذاشته کسی نیست جز مهدی قائدی. بازیکنی که در دوره استراماچونی به شرایط ایده‌آل خود نزدیک شد و گل‌های متعددی را برای استقلال در لیگ برتر و در ادامه در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند و به‌هم...