این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

سرویس ورزش مشرق - محمد محمدی، دروازه‌بان اسبق پرسپولیس و معاون ورزشی پیشین این باشگاه در گفتگو با مشرق، درباره مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی ۱۰۲ را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه اصلا مسابقه جذابی نبود. بازی درست از زمانی کمی جان گرفت که امید عالیشاه به میدان آمد و با گلی که زد هیجان مسابقه را تا حدی افزایش داد وگرنه در سایر دقایق بازی یک فوتبال بی‌روح، کم موقعیت و کم هیجان را شاهد بودیم. چیزی نبود که در این چند ماه انتظارش را می‌کشیدیم.

شرایط فنی دو تیم چطور بود؟

استقلال سعی داشت با پرس کردن بازی را نگه دارد و خودش را جلو ببرد. پرسپولیس هم قصد داشت با پاس‌های تک ضرب و زیاد خودش را به دروازه استقلال نزدیک کند اما باید بدانیم که تماشاگر فوتبال دوست دارد در جریان یک مسابقه موقعیت گل ببیند حتی اگر بازی گلی در بر نداشته باشد. اما این فوتبالی که از استقلال و پرسپولیس دیدیم فوتبال جذابی نبود.

 این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

درباره گل عالیشاه چه صحبتی دارید؟

واقعاً یه گل زیبا را از کاپیتان با تجربه پرسپولیس شاهد بودیم که خیلی به موقع زده شد. بعد از آن هم دوباره فرصت داشت تا به همان شکل یک گل بزند که توپ با فاصله کمی از کنار دروازه بیرون رفت اما در ادامه شاهد یک پنالتی بودیم که واقعاً نمی‌دانم با وجود VAR چطور این صحنه عادی پنالتی گرفته شد.

یعنی به نظر شما خطای علی نعمتی روی رضاوند پنالتی نبود؟

به نظر من که اصلاً پنالتی نبود. زمانی که نعمتی تکل می‌زند رضاوند خودش را به او گیر می‌دهد و بدنش را روی زمین و علی می‌اندازد. این پنالتی با وجود VAR واقعا مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد.

 این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

چطور؟

یک زمانی بود که داوران نمی‌دیدند و اشتباه می‌کردند، حالا می‌بینند و اشتباه می‌کنند! جای تعجب دارد که چطور چنین صحنه واضحی پنالتی اعلام شد. متاسفانه با این تصمیم داور، خستگی به تن هواداران ماند.

اتفاقات مربوط به بیرون زمین و نیمکت‌های دو تیم را چطور دیدید؟

جواد نکونام فوتبالیست کم تجربه ای نیست که بگوییم این رفتارها را بعد از به ثمر رسیدن پنالتی تیمش از روی بی‌تجربگی انجام داده است. نوع شادی او رو به نیمکت پرسپولیس زیبنده او و جایگاهش فوتبالیش در بین اهالی فوتبال نیست. گاهی اوقات ما می‌خواهیم چنین خوشحالی‌هایی را در قبال یک مربی خارجی انجام بدهیم تا خودمان را تخلیه کنیم اما وقتی ما همه با هم رفیقیم چرا باید چنین رفتاری را نشان بدهیم.

 این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

از نکونام انتظار چنین شادی کردنی را نداشتید؟

به هیچ وجه نداشتم. معمولاً می‌گویند انسان‌ها باید خودشان را در مواقع عصبانیت کنترل کنند و تجربه‌شان را در چنین مواقعی نشان بدهند اما ظاهراً حالا باید بگوییم که خودشان را در لحظات شادی هم کنترل کنند! البته من جای نکونام نیستم و شاید به خاطر حساسیت زیاد و ضربان قلب شدید که در چنین مواقعی بیش از اندازه بالا می‌رود، تحت تاثیر چنین وضعیتی شادی اش را به این شکل بروز داد.

این تساوی و پیروزی دیدار قبل مقابل هوادار، پس از شکست پرسپولیس مقابل الدحیل چقدر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

حالا که پرسپولیس در لیگ قهرمانان حذف شده باید تیم به خوبی مدیریت شود. چون دیگر در آسیا نیست و می‌تواند تمرکزش را روی کسب دو جام در لیگ برتر و جام حذفی بگذارد. به عنوان یک پرسپولیسی که تا مدتی پیش جزو مسئولان این باشگاه در خدمت این تیم بودم معتقدم الان نیاز به تقویت دارد. موضوعی که از جوان‌ترین تا مسن‌ترین هواداران هم آن را می‌دانند. در واقع پرسپولیس برای اینکه در کورس قهرمانی قرار بگیرد و از عنوان فصل قبلش دفاع کند باید در نیم فصل تقویت شود. تیمی که یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری را مدت‌هاست که در اختیار ندارد لااقل نیاز به یک بازیکن باهوش در نوک حمله دارد.

فکر می‌کنید پرسپولیس باید یک مهاجم شش دانگ به خدمت بگیرد؟

بله پرسپولیس در حال حاضر فقط یک شهاب زاهدی را دارد که اگر او مصدوم شود یا محروم شود مشکلش بیشتر هم خواهد شد. نبیل باهویی را هم که یحی گل محمدی گفته خودش جذب نکرده. پرسپولیس به فوتبالیستی نیاز دارد شبیه به لوکادیا که حتی اگر از نظر بدنی آماده نیست لااقل باهوش باشد و موقعیت‌ها را به گل تبدیل کند. لوکادیا از اولین بازی که برای پرسپولیس به میدان رفت این را ثابت کرد.

نکته مثبت این مسابقه و دربی استقلال پرسپولیس کجا بود؟

دو موضوع توجه مرا به خودش جلب کرد. اول اینکه خانم‌ها هم توانستند دربی به آزادی بیایند و این بازی را از نزدیک ببینند این یک اتفاق مثبت است. در بازی‌های قبل هم خانم‌ها حضور داشتند اما در این بازی حدود ۴۰۰۰ نفر به استادیوم آمدند و مهم بود که آنها هم توانستند کنار آقایان از تماشای فوتبال لذت ببرند. باید این فضا بیشتر تداوم پیدا کند. چون حضور بانوان موجب می‌شود اتفاقات تلخ گذشته کم و کمتر رخ بدهد.

 این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

دومین موضوعی که به نظرتان در دربی مثبت بود چیست؟

برام عجیب است تا چند وقت پیش که زمین چمن آزادی خراب بود همه این موضوع را بزرگ جلوه می‌دادند و درباره‌اش حرف می‌زدند اما حالا که چمن آزادی با وجود فشردگی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در وضعیتی به این خوبی و زیبایی پذیرای مسابقات از چرا کسی از زحمات دست اندرکاران شرکت توسعه تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی حرفی نمی‌زند. من نقشی در این موضوع ندارم اما زحمات دوستانم را از نزدیک می‌بینم که با وجود چه مشکلاتی و با تامین بودجه در این اوضاع اقتصادی، زحمت کشیدند و چمن و سکوها را به این وضعیت درآورده‌اند. مطمئن باشید با نصب صندلی‌های جایگاه ویژه وضعیت استادیوم آزادی از این هم زیباتر و شکیل‌تر خواهد شد. به طور معمول هزینه نگهداری و برگزاری یک بازی برای دست‌اندرکاران مجموعه ۲۵ هزار دلار است. از لحظه روشن شدن چراغ‌ها تا خاموش شدن آن، قبل و بعد از بازی. باز هم جا دارد این موضوع را به فوتبال کشور تبریک بگویم که بار دیگر چمن ورزشگاه آزادی در شرایط فوق العاده مطلوب قرار گرفته است.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقلالی‌ها طوری خوشحالی کردند انگار ۴ گل زده‌اند/ دربی خوبی نبود

ج دسامبر 15 , 2023
به گزارش مشرق، دیدار معوقه هفته پنجم تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که صد و دومین دربی این دو تیم بود، روز پنجشنبه (۲۳ آذر) در ورزشگاه آزادی تهران و به قضاوت موعود بنیادی فر برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی یک به یک رسیدند. امید عالیشاه (۸۹) بر...