۱۱ نکته درباره بازیکن خارجی جدید استقلال

به گزارش مشرق، نیکولای بودروف تازه ترین هدف نقل و انتقالاتی استقلال است که به ایران آمده و اگر در تست های پزشکی مشکلی نداشته باشد، با آبی ها قرارداد امضا خواهد کرد. این مدافع ۳۳ ساله بلغاری سال ها در پست مدافع وسط بازی کرده ولی گاهی در دفاع راست هم به میدان رفته است. در ادامه ۱۱ نکته از زندگی ورزشی بودروف را مرور می کنیم.


۱- نیکولای بودروف عمده دوران فوتبالش را در بلغارستان گذرانده و برای سه تیم پیرین، لیتکس و زسکا صوفیه بیش از ۳۰۰ بازی انجام داده. مهم ترین تجربه خارجی نیکولای، دو فصل حضور در فولام انگلیس است که با این تیم در چمپیون شیپ حضور داشت و ۴۱ بار هم برای فولام به میدان رفت. بودروف مدتی هم به صورت قرضی به فوتبال دانمارک رفت.


۲- بودروف در فولام، همبازی عادل شیحی هافبک اسبق آبی ها بود. البته این مدافع بلغاری در آن مقطع در این تیم لندنی فیکس بود اما شیحی یک نیمکت نشین دائمی بود. شیحی همان بازیکنی است که با شکایت از استقلال، پنجره نقل و انتقالاتی آبی ها را بست.


۳- اولین بار لوتار ماتئوس پای بودروف را به تیم ملی باز کرد تا این مدافع ۱۸۲ سانتی در ۲۴ سالگی اولین بازی ملی اش را تجربه کند.


۴- بودروف در مجموع ۴۹ بار با پیراهن تیم ملی بلغارستان به زمین رفته. او آخرین بار در شکست ۴-۰ مقابل انگلیس ۶۵ دقیقه بازی کرد.


۵- دو گل ملی حاصل کار نیکولای بوده؛ یکی در سال ۲۰۱۴ به نروژ و دیگری در سال ۲۰۱۸ به قزاقستان که در این آخری، بلغارستان با گل دقیقه ۹۴ بودروف بازی را با نتیجه ۲-۱ برد.


۶- بودروف با اینکه قامت خیلی بلندی ندارد ولی در ضربات ایستگاهی به خط حمله می آید و در دوران فوتبالش تا به حال ۱۴ گل زده.


۷- زسکا با اینکه یکی از تیم های قدیمی و پرافتخار بلغارستان است اما در سه فصل گذشته مدام مربی عوض کرده و نیمکت ناپایداری داشته به طوری که در این مدت ۶ مربی دائم و ۲ مربی موقت داشته! مربیان قدیمی همگی به بودروف اعتماد داشتند اما با ورود میلوش کروسچیچ، بودروف نیمکت نشین شد و در نیم فصل اول امسال، در لیگ فقط ۲ بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت.


۸- نکته جالب اینکه بودروف با زنجیره دفاع ۳ نفره که استقلال از آن استفاده می کند، بیگانه نیست و مدت ها در تیم زسکا صوفیه با همین روش بازی می کرد.


۹- این مدافع یک رکورد جالب هم دارد؛ هیچ پنالتی را در دوران فوتبالش خراب نکرده. به یک دلیل ساده؛ او هیچ وقت پشت هیچ ضربه پنالتی قرار نگرفته که بخواهد تبدیل به گل کند یا خراب کند!


۱۰- شماره محبوب بودروف شماره ۵ است که در تیم ملی بلغارستان و زسکا صوفیه همین پیراهن را بر تن کرده. او در فولام شماره ۶ می پوشید ولی در سال های گذشته شماره های ۳، ۴، ۱۴، ۲۷ و ۳۳ را هم پوشیده.


۱۱- این مدافع میانی هیچ وقت مصدومیت طولانی مدتی نداشته و بیشترین زمانی که به خاطر آسیب دیدگی پشت خط مانده، ۲ ماه بوده.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از دومین خرید فرهاد مجیدی رونمایی شد/ نیکولای بودورف، سیم خاردار بلغاری استقلال!

پ ژانویه 30 , 2020
باشگاه استقلال از دومین خرید خود در فصل نقل و انتقالات زمستانی رونمایی کرد. به گزارش استقلال نیوز، نیکولای بودورف، مدافع بلغارستانی پس از پشت سر گذاشتن تست های پزشکی به تیم فوتبال استقلال ایران پیوست تا بعد از امیر ارسلان مطهری دومین خرید زمس...