پاسخ باشگاه استقلال به هوچیگران سرخ/ از اشاره به قرارداد غیرقانونی طارمی و خلعتبری  تا کسب جام اسنپی!

باشگاه استقلال

باشگاه استقلال(تاج) نسبت به صدور بیانیه‌ی غیرحرفه‌ای و مداخله‌جویانه یکی از باشگاه‌های رقیب علیه رأی اخیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

به گزارش استقلال نیوز، پس از صدور رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده مهاجم گابنی باشگاه گل‌گهر، برخى از باشگاه‌ها که هیچ‌‌گونه نقش یا سمتی در این پرونده نداشته‌اند به منظور جبران نقاط ضعف و عملکرد خود به وادی توجیه ‌رفتار غیرقانونی افتادند که در گفت‌وگوها و بیانیه‌های مختلف قابل مشاهده است. 

بر این اساس خواسته صریح باشگاه استقلال با توجه به برخى موضوعات مطرح شده در بیانیه اخیر باشگاه مورد نظر؛ شامل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومى و همچنین زیر سوال بردن استقلال و عدالت ارکان قضایى فدراسیون فوتبال، رسیدگى سریع و قاطع به این تخلف آشکار است.این اتفاق در ادامه رویکرد مغایر با رفتار حرفه‌ای از سوى این باشگاه رخ مى‌دهد.

به شهادت رییس محترم کمیته استیناف؛ دخالت و ورود باشگاهى خارج از دعوا جهت تاثیرگذارى در پرونده، عجیب و بى‌سابقه عنوان شده و بر همین اساس خواسته باشگاه استقلال برخورد قاطع و قانونى فدراسیون فوتبال با این رویکرد غیرحرفه‌ای و مداخله‌جویانه است.

اولا برخلاف تخلف آشکار در انتقال مهدی طارمی یا قرارداد غیرقانونی خلعتبری با باشگاه رقیب تهرانی، در موضوع پاتوسی قبل از صدور مجوز بازی برای این بازیکن، از فیفا استعلام لازم گرفته شد و بر اساس آیین‌نامه وقت به صورت کاملاً قانونی براى استقلال به میدان رفته و ادعاى مطرح شده در این خصوص از جمله مصادیق نشر اکاذیب به شمار مى‌رود.

ثانیاً طرفداران فوتبال موارد متعددى را به یاد مى‌آورند  که در کشورهاى مختلف منجر به صدور رأی انضباطی سه بر صفر شده و "بر خلاف رویه‌های بین‌المللی و داخلی" خواندن چنین حکمى باز هم مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومى است. آن هم باشگاهى که اهدای جام بدون برگزاری مسابقه را ظرف سال‌های اخیر تجربه کرده است.

رییس محترم کمیته استیناف تاکید می‌کند پرونده مهاجم گابنی هنوز به دست استیناف نرسیده اما باشگاه غیر مرتبط به کندی صدور حکم استیناف معترض است.

از آنهایی که ناگهان یادِ ضرر و زیان تیم‌های دیگر افتاده‌اند، باید پرسید که وقتی نتیجه بازی سپاهان با پرسپولیس در فصل ۹۹-۹۸ با رأی انضباطی سه بر صفر شد و یک تیم سود برد و سایر تیم ها ضرر کردند، چرا از این همه بیانیه خبری نبود؟

مورد کذب دیگرى که مورد اشاره قرار گرفته، تشبیه حضور قانونى بازیکنان استقلال در دو مسابقه فصل اخیر این تیم است، در حالى که ممانعت از حضور بازیکن جز با رأی رکن قضایی ممکن نیست و هیچ حکمى در خصوص حضور بازیکنان خارجی استقلال در بازی مقابل نساجی و یا گل‌گهر وجود نداشته و ندارد. حتى ناظر بازی استقلال مقابل نساجی ابلاغی مبنی بر جلوگیری از حضور بازیکنان خارجی استقلال در آن مسابقه ارائه نداده و در عین حال لازم به تاکید است که خوشبختانه فدراسیون، ارکان قضایى و باشگاههاى طرف دعوا از حقوق و وظایف خود آگاهند و نیازى به ورود طرف غیر مرتبط وجود ندارد.

همچنین مواردى مانند "ابهامات موجود در رسیدگی و اعلام رای" یا "حکم عجیب و غریب در نحوه رسیدگی" یا "صدور چنین حکمی جایز نبود" یا "چرا اصرار بر تعجیل در اعلام رای بود؟" یا "کشتن زمان فعلی چه هدفی را دنبال می‌کند؟" یا "باشگاه گل‌گهر دیگر چرا صدایی ندارد؟"، همگی مصداق روشن زیر سوال بردن ارکان قضایى فدراسیون فوتبال، تشویش اذهان عمومى و وارد آوردن اتهام به طرف‌هاى حاضر در دعوا، همچنین تلاش آشکار در مسیر تاثیرگذارى بر روند رسیدگى به پرونده و تعیین تکلیف براى کمیته انضباطى و استیناف و اقدامى غیرقانونى ، غیر اخلاقى و خلاف رویه فیرپلى از منظر قوانین بین‌المللى به شمار مى‌رود.

از ابتدا تا انتهاى این بیانیه بارها از عباراتى به این‌چنینی استفاده شده و بر همین اساس باشگاه استقلال حق اقدام قانونی را به عنوان یکى از طرف‌هاى حاضر و مرتبط با این پرونده بر مبناى موارد فوق جدا از ترتیبات قانونی فدراسیون فوتبال برای خود محفوظ می‌داند.

 

اخبار رسمی باشگاه استقلال


 مطالب مرتبط:

حکم جدید کمیته انضباطی/ گل گهر بازنده و جریمه شد؛ پایان پرونده سازی سیرجانی ها

با اعتراف دبیرکل فدراسیون گابن" تخلف باشگاه گل گهر ثابت شد؛ اجرای عدالت خواسته تیم های لیگ برتری

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیانیه تند باشگاه استقلال درباره بازیکن گابنی گل گهر

ج دسامبر 31 , 2021
به گزارش مشرق، باشگاه استقلال تهران درباره برخی حواشی ایجاد شده، بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است: پس از صدور رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده مهاجم گابنی باشگاه گل‌گهر، برخی باشگاه‌ها که هیچ‌گونه نقش یا سمتی در این پرون...