واکنش خلیل‌زاده به گلایه‌های فرهاد مجیدی

به گزارش مشرق، اسماعیل خلیل‌زاده با حضور در برنامه سلام صبح بخیر پیرامون مسائل مختلف باشگاه استقلال توضیحاتی را ارائه کرد.

*چطور اول سفت و سخت مصاحبه کردید و گفتید به مسابقات آسیایی نمی روید اما بعد این پلی آف را برگزار کردید؟

حدود 10 روز پیش برخی از خبرگزاری های عربی خبر زدند که ایران کشور امنی نیست و ما نمی توانیم بازی های پلی آف را آنجا برگزار کنیم. سه شنبه بود و هنوز نامه ای به فدراسیون فوتبال در این زمینه نیامده بود. باشگاه اطلاعیه ای صادر کرد و ما نسبت به خبرهای کشورهای عربی موضع گرفتیم. فردای آن روز یعنی چهارشنبه همین نامه با مضمون اینکه ایران کشور امنی نیست از AFC آمد و همه را ناراحت کرد.

* اغلب در جریان این مسائل هستند، می خواهیم بپرسم آیا حضور ما در دبی پیروزی بزرگ بود؟

بله، به این دلیل که تمام بازی های گروهی و پلی آف قرار بود خارج  از کشور برگزار شود و هیچ بازی قرار نبود در کشور  خودمان انجام شود اما وقتی ما فشار آوردیم و صداوسیما، مردم، رسانه ها، مجلس، دولت  و وزارتخانه کمک کردند، همه دنیا دیدند ایران نسبت به این موضوع یکپارچه و متحد شده است و اعتقاد دارد نباید بازی کند. مدیران 4 باشگاه هم محکم ایستادند و بیانیه صادر کردند که شرکت نمی کنند. بعد از مدتی یکی از مدیران باشگاه پیشنهاد داد برای مذاکره برویم. می‌دانستیم اگر نرویم اتفاقاتی برایمان رخ می دهد اما تا آنجا نرفتیم از شدت و حدت این اتفاقات مطلع نبودیم. فدراسیون بلافاصله نامه نوشت 4 باشگاه به همراه دبیر کل برای مذاکره می آیند. آنجا بعد از دو ساعت مذاکره اثبات کردیم ایران کشور امنی است و آن چیزی که دارند علیه ایران تبلیغ می کنند درست نیست و آنها هم پذیرفتند بازی های برگشت گروهی در ایران برگزار می شود و این معنایش این است که چیزی که کمیته امنیت کنفدراسیون آسیا اعلام کرده بود از درجه اعتبار ساقط شد.

*مدیرعامل استقلال چه زمانی انتخاب می شود؟

فکر می کنم ما 10، 12 روز دیگر که مجمع داریم هم تکلیف این موضوع مشخص می شود هم تکلیف عضو دیگر هیات مدیره که در چند روز آینده به ما اضافه می شود.

بیشتر بخوانید:

برگ برنده الریان مقابل استقلال

*فتح الله زاده شانس دارد مدیرعامل شود؟

بله ایشان یکی از گزینه ها است و دوستان دیگر هم می توانند کاندید شوند.

*تهدید ایشان چقدر جدی بود؟

او تهدید نکرد. فکر می کنم که او بسیار استقلالی است که 20 سال استقلالی بوده و این تیم را دوست دارد و آن را خانه خودش می داند و به اندازه زندگی خودش برای استقلال غصه می خورد.

*شفاف توضیح بدهید شما در دوحه با نمایندگان آقای استراماچونی دیدار کردید یا خیر؟ چرا ایشان تکذیب می کند؟

ما با وکیل استراماچونی و پسر وکیل او دیدار کردیم. در هتل رحمان رضایی خطیر بودند که دیدار و مذاکره داشتیم. این دیدار در حضور وکیل ما که سوئیسی است انجام شد.

*ظاهرا 470 هزار یورو به استراماچونی داده اید؟

حدودا همین پول را به او داده ایم.

*چقدر باید به استراماچونی پول بدهید تا پرونده بسته بشود؟

کل قرارداد او با ما 750 هزار یورو با سه تا از دستیارانش است و به غیر از 160 هزار یورویی که به حسابش زدیم و گفت اگر این پول را واریز کنید من برمیگردم اما برنگشت، ما آنجا اعتقاد داشتیم 108 هزار یورو باشد اما او می گفت 160 هزار یورو باشد و ما هم پذیرفتیم و پرداخت کردیم.

*بدهی بین المللی استقلال چقدر است؟

رقم دقیقش را نمی دانم.

*شکایت جدیدی نرسیده است؟

استراماچونی اخطار و هشداری داد و ما بلافاصله به وکیلمان گفتیم و اقدام لازم را انجام داد.

*پول دیاباته را چطور دادید؟

او یک حسابی در یکی از بانک های دبی دارد و پول را برای او واریز کردیم.

*نمی شد با استراماچونی هم اینطور تسویه کرد؟

متاسفانه در قرارداد او آمده بود بابت حق الزحمه باشگاه استقلال باید به کشورش در ایتالیا یا هرجایی که او معرفی کند واریز شود.جایی که او معرفی می کرد واریز پول کار سختی بود، تا اینکه بالاخره به کمک بانک مرکزی و دوستان دیگر و وزارتخانه و سفارتخانه عینا به حسابش در ایتالیا پول را واریز کردیم.

* نظر شما در مورد گلایه فرهاد مجیدی از باشگاه استقلال چیست؟

او فرزند استقلال است. به هر حال باشگاه بزرگی داریم و ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. آمدن برف هم در آن گلایه‌ها تاثیر داشت. از قبل نظر فرهاد این بود که اگر قرار است بازی های گروهی خارج از ایران برگزار شود و ما می خواهیم بازی کنیم بهتر است در دبی باشد چون مجیدی آنجا بازی کرده است و دیدید که چقدر تماشاگر آمده بود. ما تلاشمان را کردیم اما نتوانستیم این بند را عوض کنیم و کنفدراسیون با همین یک بند مخالفت کرد. ما تا زمانی که آنجا نرفته بودیم اصلا نمی دانستیم شرط های ما را خواهند پذیرفت یا نه؟ ما آنجا چند بند را عوض کردیم، بحث جریمه سنگین، بحث محرومیت 2 ساله ایران، باطل کردن پروانه باشگاه ها، مشکل آفرینی برای تیم ملی و حضور در ایران... مطرح بود و همه را پذیرفتند. ما 5 روز بازی را عقب انداختیم و دیگر نمی شد کاری کرد.

*آیا استقلال بازیکن جدیدی می گیرد؟

هر بازیکنی که آقای مجیدی بخواهد انتخاب کند بررسی می شود و وارد استقلال می شود.

*پیش بینی تان از شهرآورد بزرگ پایتخت در 10 روز دیگر چیست؟

کری نمی خواهم بخوانم اما فکر می کنم آقای مجیدی موفق خواهد شد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2020/ روزبه چشمی: آمده‌ایم تا هوادارانمان را خوشحال کنیم

د ژانویه 27 , 2020
مدافع ملی پوش استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با الریان قطر گفت: با تمام اتفاقات و خستگی‌هایی که بابت پرواز داشتیم، ولی آماده بازی هستیم و تلاش می‌کنیم یک نتیجه خوب را فردا بدست بیاریم.           به گزارش اس...