هیچ استانداردی در برکناری شفر رعایت نشد

به گزارش مشرق، فرزاد آشوبی درباره افشای بندهای قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا باید ببینیم چگونه تصمیم گرفتیم فلسفه خود را تغییر دهیم و از کی‌روش با سبک بازی خاص خود، به سراغ یک مربی با روش متفاوت برویم. مربی جدید به زمان نیاز داشت و کار کارشناسی انجام نشد. پس اولین مرحله انتخاب سرمربی تیم ملی خیلی منطقی نبود. در عقد قرارداد هم همین مشکلات ایجاد شد.

وی با اشاره به ورود برخی بازیکنان بی‌کیفیت خارجی به فوتبال ایران تصریح کرد: سال‌هاست که می‌بینیم مدیران ما، بازیکنان و مربیانی به ایران می‌آورند که برخی از آنها، کیفیت مطلوبی ندارند. اصلاً منظورم ویلموتس نیست، اما برخی مربیان و بازیکنان با وجود عملکرد بد، خسارت‌های بزرگی به ورزش و فوتبال ما تحمیل می‌کنند. در چند سال اخیر به اندازه کافی از این بابت ضربه خوردیم و اگر ضربه بزرگ‌تری از ویلموتس دریافت کردیم، اصلاً جای تعجب نیست.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره نقش کمیته فنی فدراسیون فوتبال در انتخاب مارک ویلموتس و اینکه گفته می‌شود این کمیته، نقشی در این انتخاب نداشته‌اند، بیان کرد: صحبت در این باره خیلی سخت است و خود اعضای کمیته فنی باید در این باره توضیح دهند. اگر آنها به این نتیجه رسیده بودند که ویلموتس انتخاب مناسبی برای فوتبال ماست، باید در این باره توضیح بدهند و تصمیم خود را توجیه کنند. این اعضا باید بگویند براساس چه معیارهایی به این جمع‌بندی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سفر استقلالی‌ها به امارات به خاطر شفر

آشوبی با بیان اینکه با انتخاب ویلموتس مخالف نبوده و نیست، تصریح کرد: با بستن چنین قراردادی که نمی‌توانیم به تعهدات آن عمل کنیم و زمان کمی هم به مربی می‌دهیم، کاملاً مخالف هستم. ما تغییر روش دادیم و باید زمان زیادی به مربی جدید می‌دادیم تا فلسفه جدیدی در فوتبال ما جا بیفتد. من ویلموتس را مقصر نمی‌دانم. اگر فدراسیون فوتبال مشکل دارد و توان مالی پرداخت قرارداد این مربی را ندارد، باید به سراغ مربیانی برویم که رقم قرارداد آنها با بودجه ما همخوانی داشته باشد، نه اینکه این‌گونه به مشکل بخوریم.

وی درباره اینکه ممکن است فوتبال ایران به پرداخت 100 میلیارد تومان به ویلموتس محکوم شود، گفت: وقتی کار براساس کارشناسی انجام نشود و عواقب آن در نظر گرفته نمی‌شود، این مشکلات کاملاً طبیعی است.  شاید این تصمیمات در نهایت خوش‌بینی گرفته می‌شود. فدراسیون فوتبال با شرایط خاص و تحریم‌ها، باید جنبه‌های منفی هر قراردادی را بسنجد و با دید کاملاً مثبت به همه چیز نگاه نکند.

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , ویلموتس , فدراسیون فوتبال ,

پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه باید بر اساس توان مالی خودمان اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ما هم دچار چنین مشکلاتی هستند. باشگاهی که بودجه مشخصی ندارد و زمان دریافت این بودجه هم نامعین است، قراردادی می‌بندد که نمی‌تواند از عهده آن بربیاید.

آشوبی درخصوص بدهی 17 میلیارد تومانی باشگاه استقلال به وینفرد شفر و بویان نایدنوف اظهار داشت: وقتی می‌خواستند شفر را برکنار کنند، هیچ استانداردی رعایت نشد. چگونه از یک مربی با یک نامه یا تلفن می‌خواهند که از تیم برود؟ این روش‌ها اصلاً برای مدیریت درست نیست. اگر می‌خواهید با شفر قطع ارتباط کنید، یک جلسه با او بگذارید و عذرش را بخواهید؛ بعد هم باید تبعاتش را بپذیرید.

« اگر او را به تمرین راه ندادید و اخراج کرده‌اید، انتظار داشته باشید فیفا حق را به شما بدهد.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: متوجه نمی‌شوم که چرا مدام به فوتبال و ورزش کشور هزینه تحمیل می‌کنیم و فکر می‌کنم بخش بزرگ این مشکلات، ناشی از عدم توانایی مدیرانی است که بعضاً احساسی تصمیم می‌گیرند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال درباره اینکه بویان تنها 60 دقیقه برای آبی‌ها رفته و حالا باشگاه را حدود شش میلیارد تومان محکوم کرده است، خاطرنشان کرد: این طبیعی است. او با باشگاه استقلال قرارداد بسته است و حقوقش باید پرداخت شود. همیشه این سؤال برای من وجود دارد وقتی مدیران قراردادی می‌بندند، چرا به انتهای آن فکر نمی‌کنند و در نظر نمی‌گیرند باید این پول تا آخر پرداخت شود.

آشوبی با مقایسه احکام بازیکنان خارجی و داخلی تیم‌های ایرانی بیان کرد: بازیکن و مربی خارجی به راحتی می‌تواند حقش را از طریق فیفا بگیرد. شرایط برای آنها مانند کمیته وضعیت ما نیست که رأیی صادر کند، رأیش ضمانت اجرایی نداشته باشد و درصد خودش را بگیرد. آن وقت مربی یا بازیکن ایرانی با حکم باید به دنبال حقش باشد. باشگاه‌های ما در قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی، باید خیلی قوی‌تر و با دید بازتر با شرایط مواجه شوند. مسئولان بدانند قرارداد بازیکنان خارجی باید حتماً‌ پرداخت شود و مانند بازیکنان ایرانی نیست که بتوانند زمان زیادی بخرند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وساطت خلیل‌زاده برای حل مشکل استقلال

ی ژوئن 14 , 2020
به گزارش مشرق، احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال امروز (یکشنبه) در حالی به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرد که برخی‌ها مدعی شده بودند که به دلیل شکایت شرکت آریا برتر، حکم جلب مدیرعامل استقلال صادر شده است، در شرایطی که تنها برگه احضاریه صادر شده ب...