نامه آجورلو به جبلی: به تغییر رویکردها در صداوسیما امیدواریم؛ با تعامل می‌توان به سمتی رفت که استقلال از محتوا درآمد داشته باشد

مصطفی آجورلو

مدیرعامل باشگاه استقلال(تاج) در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ریاست سازمان صدا و سیما از وی خواست که از رویکرد تحولی در این سازمان نسبت به ورزش حمایت کند.

   

به گزارش استقلال نیوز، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال(تاج) در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دکتر پیمان جبلی، ریاست سازمان صدا و سیما از وی خواست که از رویکرد تحولی در این سازمان نسبت به ورزش حمایت کند. آجورلو با بیان برخی مصادیق که نشان از حمایت برخی برنامه‌ها از وضع موجود فوتبال دارد اظهار امیدواری کرد در دوره مدیریت جدید سازمان شاهد حمایت صدا و سیما از روند اصلاحی در فوتبال باشیم.

  

متن نامه به شرح زیر است که در ادامه می خوانید:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر جبلی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

با سلام

ضمن عرض تبریک بابت انتصاب حضرت‌عالی به ریاست سازمان صدا و سیما، برای شما و همکاران محترم آرزوی توفیق در ماموریت‌های محوله را دارم. پیشینه جنابعالی و ایده‌های نوآورانه شما، مهم‌ترین شاهد در امیدواری به موفقیت در این سمت مهم است. با توجه به اهمیت موضوع ورزش و به خصوص فوتبال در جامعه به عنوان عامل اتحاد و نشاط و غرور لازم است چند نکته را به استحضار برسانم چرا که اعتقاد دارم که با اصلاح رویکرد و نگرش در حوزه ورزش در آن سازمان امکان تعامل صدا وسیما با مجموعه فوتبال کشور به ویژه باشگاه استقلال فراهم می‌شود؛ به نحوی که این باشگاه از ظرفیت‌های خود برای تولید ثروت در حوزه محتوا بهره ببرد. 

متاسفانه آنچه در سالیان گذشته مشاهده شده نه گشودن راه و مسیر حمایت معنوی از محتوای درآمدزای استقلال که بر عکس استفاده از همین محتوا به صورت رایگان در برخی از مواقع علیه خود باشگاه بوده است. برای مثال در طول دو ماه گذشته در چند نوبت، باشگاه استقلال از سوی برخی برنامه‌سازان و مجریان صدا و سیما مورد هجمه قرار گرفته است.

برای نمونه می‌توان به برنامه‌ای در شبکه پنج اشاره کرد که در قالب استهزا، اقدام به هتک حرمت و نشر اکاذیب و توهین نسبت به باشگاه استقلال و کادر فنی آن نمود و با وجود اعتراض این باشگاه در این برنامه عذرخواهی صورت نگرفت تا برنامه فوتبال برتر (دوشنبه یک آذر) که در قالب‌های مختلف این برنامه نیز انواع سخنان ناروا درباره باشگاه استقلال در موضوع تبلیغات محیطی بیان گردید و سرانجام با تمسخر نحوه درآمدزایی این باشگاه در قالب نیش و کنایه از جانب عوامل برنامه به پایان رسید. از آنجا که گمان بنده بر این است که جنابعالی حتما با این گونه رفتارها مخالف هستید مجموعه باشگاه ترجیح داد در این برنامه پاسخی گفته نشود تا با تدبیر مدیریتى به جای منازعه‌ای که به نفع فوتبال کشور نیست، رویکردها در زمینه فوتبال در آن سازمان تغییر یابد و یک برنامه ورزشی به جای تمسخر فعالیت هاى اقتصادى و درآمدزایی یک باشگاه حامی ثروتمند شدن آن باشد. باعث تاسف است که در برخی برنامه‌ها به جای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی باشگاه پرطرفداری چون استقلال با پخش رایگان محتواهایی که در مالکیت معنوی و مادى باشگاه است به این مجموعه حمله می‌شود و در نهایت از سرمایه باشگاه علیه باشگاه استفاده می‌گردد. روا نیست که در مقابل ایده‌های تحول گرایانه، برخی برنامه‌های صدا و سیما از وضع موجود فوتبال که در شان استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ کشور نیست حمایت کنند. البته در این میان انصاف حکم می‌کند از برنامه‌هایی چون ورزشگاه در شبکه پنجم سیما که از اصلاح روندها در فوتبال کشور حمایت می‌کند هم نام ببریم و آرزو کنیم که این گونه برنامه‌ها در دوران جدید تکثیر شوند و دیگر برنامه‌ها در جهت منافع فوتبال کشور اصلاح گردند.

در حالی که مجموعه باشگاه استقلال برای احقاق حق باشگاه‌ها در سالیان گذشته در حوزه تبلیغات محیطی پیش قدم شده و بحمدالله به توفیقاتی در این خصوص دست یافته این برنامه، چشم انداز این باشگاه را با طعنه و کنایه غیر واقعی عنوان می‌کند حال آنکه اتفاقات روز جمعه نشان داد که این خواسته واقعی و قابل دستیابی است و بدون تردید با حمایت صدا و سیما منافع فوتبال کشور به شکل بهترى تحصیل خواهد شد. متاسفانه در همین برنامه، معضل استفاده از دخانیات که از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌ها و رده‌های مختلف سنی است، تنها با نشان دادن تعداد معدودی از هواداران شریف باشگاه استقلال به صورت کادر بسته چهره افراد در ورزشگاه آزادی مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید پرسید آیا کسانی که با نقض اصول اخلاقی به شکل مخفیانه و به صورت خاص از افراد فیلمبرداری می‌کنند، می‌توانند منادی اخلاق باشند؟ آیا این شیوه در نهایت به رسالت اصلی صدا و سیما که  فرهنگ سازی است لطمه وارد نمی‌کند؟ یقین دارم که جنابعالی با این شیوه‌ها مخالف هستید و به خوبی نسبت رفتار حرفه‌ای رسانه‌ای و اخلاق را می‌دانید. از همین روی از شما می‌خواهم به واسطه حاکم شدن رویکرد درست و دقیق رسانه‌ای، با این گونه اقدامات مقابله کنید.

موارد فوق که به عنوان نمونه ارائه شد و پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده، موجب تاسف، نارضایتی و ناراحتی هواداران فهیم باشگاه استقلال شده که لازم دانستم به استحضار جنابعالی برسانم.

موضوع بسیار مهمی که امیدواریم در دوران جدید به سامان برسد مسئله محتواى فوتبال است که بر مبنای اصول و قواعد حرفه‌ای اقتصاد فوتبال جزو حقوق معنوی و مادی باشگاه محسوب می‌شود و امید می‌رود در دوره جدید در اختیار خود باشگاه باشد.

بر این اساس علاوه بر موضوع حق پخش تصاویر زنده که نیازمند ریل گذاری در بخش‌های مختلف قانونی و اجرایی است، موضوع محتوای غیر زنده هم از جمله حقوق باشگاه استقلال است که متاسفانه در اختیار باشگاه نیست که خود ظرفیت عظیمی برای ثروتمند شدن این باشگاه به شمار مى‌رود.

قابل ذکر است که در فوتبال باشگاهی جهان، حدود ۷۰ درصد هزینه باشگاه‌های فوتبال از حق پخش تامین می‌شود و علاوه بر آن محتوای غیرزنده که اکنون توسط صدا و سیما به رایگان پخش می‌شود هم جزوی از این حقوق است. در چنین شرایطی می‌توان با هم اندیشی و تعامل شرایطی ایجاد کرد که دو طرف از این محتوا بهره ببرند و درآمدهای باشگاه استقلال از این بخش‌ها هم محقق شود. شرایط فعلی که از ظرفیت اقتصادی و ثروت نهان باشگاه بدون سود و منفعت استقلال یک طرفه بهره برده می‌شود حتما نیازمند اصلاح و بازنگری است تا هر دو طرف از این ثروت بهره ببرند. 

برای رسیدن به ایران قوی حتما نیازمند جامعه قوی هستیم که ورزش در قوی شدن این جامعه بدون تردید نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. داشتن باشگاه قوی و ثروتمندی چون استقلال حتما موجب بالا رفتن نشاط اجتماعی و احساس رضایت جامعه خواهد شد و ثروتمند شدن استقلال که بخش زیادی از آن در گروی محتوای مربوط به این باشگاه است حتما قدم بزرگ و مهمی در راه رسیدن به موفقیت‌های داخلی و بین المللی خواهد بود.

در پایان مجددا برای جناب‌عالی آرزوی توفیق دارم و اظهار امیدواری می‌کنم که با مساعدت مدیریت آن سازمان محترم شاهد تغییر رویکرد در زمینه‌های محتوایی، فرهنگی و اقتصادی خصوصا در حوزه ورزش کشور باشیم.

مصطفی آجورلو

رییس هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

چرت نوشته آقای گاف؛ دارودسته مجری بی اخلاق در نقش مدافع!

فیلم/ مصرف دخانیات توسط هواداران پیروزی در ورزشگاه آزادی؛ قابل توجه برنامه مضحک فوتبال برتر

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفته ششم لیگ برتر/ ترکیب استقلال مقابل گل گهر؛ در قلعه امیر نوبت به متین رسید!

چ نوامبر 24 , 2021
ترکیب استقلال(تاج) ایران در دیدار هفته ششم لیگ برتر فصل 1400/1401 مقابل گل گهر مشخص شد. به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان منتخب کادرفنی تیم فوتبال استقلال(تاج) برای دیدار مقابل گل گهر سیرجان از هفته ششم لیگ برتر فصل 1400...