نامجومطلق: جام را به قهرمان می دهند نه تیم صدرنشین

به گزارش مشرق، مجید نامجومطلق در مورد پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل شهرخودرو مشهد، اظهار داشت:‌ بازی خوبی بود. فکر می‌کنم پازل تیم استقلال در حال تکمیل شدن است. با اضافه شدن یکی دو بازیکن دیگر استقلال یک تیم کامل می‌شود. البته هم‌اکنون هم آبی‌پوشان فوتبال بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: نکته خوبی که در بازی با شهرخودرو شاهد بودیم پرس مفید استقلال بود. بازیکنان استقلال به خوبی از حریف توپ‌گیری می‌کنند و در کمترین زمان این کار را انجام می‌دهند. در بحث تاکتیکی هم استقلال به رشد قابل قبولی رسیده است و روند حرکتی این تیم خیلی خوب است. بازی‌سازی استقلال از خط دفاع شروع می‌شود و به خط حمله می‌رسد. هافبک‌ها هم وظایف‌شان را به درستی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که استقلال در هر مسابقه موقعیت‌های گلزنی زیادی به دست می‌آورد.

پیشکسوت استقلال با اشاره به زوج خط حمله این تیم، تصریح کرد: دیاباته و قائدی زوج جمله بسیار خطرناک و هماهنگی را تشکیل دادند که می‌تواند هر تیمی را اذیت کند. دیاباته بازیکن تأثیرگذاری است و در بازی‌سازی هم شرکت می‌کند. شاید اگر فقط فیزیک دیاباته را ببینیم فکر کنیم او روی بازی هوایی مؤثر است در حالیکه دیاباته روی زمین فوق‌العاده کار می‌کند. وظیفه مهاجم به عنوان شروع کننده موج دوم حمله را به خوبی انجام می‌دهد هر دفاعی مقابل قائدی و دیاباته به مشکل خواهند خورد.

بیشتر بخوانید:

رکورد خاص استراماچونی بین مربیان خارجی استقلال

نامجومطلق با اشاره به شرایط فنی مناسب شهرخودرو گفت: تیم شهر خودرو یکی از معدود تیم‌هایی در ایران است که فوتبال مالکانه بازی می‌کند و با حفظ مالکیت توپ موقعیت‌های گلزنی زیادی برای خودش ایجاد می‌کند اما همین تیم مقابل استقلال حرف زیادی برای گفتن نداشت و استقلال بیشتر از حریف مالک توپ بود و شهر خودرو تصمیم شرایط فنی خوب استقلال شد.

بازیکن اسبق استقلال تصریح کرد: استقلال بازی سختی را برد. شهرخودرو در بازی‌های گذشته‌اش موقعیت های گلزنی زیادی ایجاد می‌کرد اما مقابل استقلال موقعیتی برای گل زدن به دست نیاورد.

نامجومطلق با اشاره به نکات مثبت استقلال تاکید کرد: یک نکته منفی هم در این تیم آبی هم دیده می‌شود و آن هم این است که استقلال در دو بازی اخیرش بعد از آنکه قائدی را تعویض می‌کند به عقب می‌نشیند. استراماچونی باید این مسئله را بررسی کند. با تعویض قائدی مدافعان حریف آزادی عمل بیشتری به دست می‌آوردند و این نکته قابل تأمل است و سرمربی استقلال باید به این مسئله هم باید توجه کند. با این حال استقلال تیم منسجم و خوبی است و باید به هواداران تبریک گفت. 

وی خاطرنشان کرد: استقلال به صدر جدول لیگ رسید اما این صدرنشینی نباید بازیکنان این تیم را از نظر انگیزشی اشباع کند زیرا تازه شروع کار است. مهم‌تر از رسیدن به صدر حفظ آن است. قطعاً بازیکنان می‌دانند که به تیم صدرنشین جام نمی‌دهند بلکه جام به تیم قهرمان در پایان فصل داده می‌شود و استراماچونی که یک مربی کاملاً حرفه‌ای است به خوبی به این مسئله توجه خواهد کرد و می‌داند که حفظ صدر خیلی سخت‌تر است از رسیدن به صدر جدول است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاکتیک ایتالیایی در استقلال جواب داد

ج دسامبر 6 , 2019
به گزارش مشرق، سایت «sport.tn.nova» جمهوری چک به تمجید از آندرا استراماچونی، سرمربی استقلال  پرداخت که بعد آغاز سختش با آبی‌های پایتخت در نهایت موفق شد این تیم را به صدر جدول لیگ برتر ایران برساند. این رسانه چکی، نوشت: استراماچونی، سرمربی سابق ا...