موافقت فیفا با پرداخت پول ۸ طلبکار سرخابی ها

به گزارش مشرق، پرونده مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی پیشین استقلال و پرسپولیس همچنان باز است و از آنجا که هر دو تیم در گذشته در این خصوص با جرایم و تبعاتی از سوی فیفا مواجه شده‌اند، این‌بار برخی اقدامات را در دستور کار قرار داده‌اند تا قبل از بالا گرفتن ماجرا و جرایم احتمالی بعدی بتوانند با طلبکاران خارجی تسویه حساب کنند و پرونده‌شان را برای همیشه ببندند.

درخصوص بازیکنان و مربیان طلبکار خارجی استقلال طی چند روز گذشته به‌طور مفصل توضیحات لازم را ارائه کردیم و نوشتیم درصورت عدم تسویه حساب و پرداخت نشدن دستمزد و قرارداد آنها در موعد مقرر استقلالی‌ها با جرایم سنگینی از سوی فیفا مواجه خواهند شد. درحال‌حاضر مارتین فورکل همراه گادوین منشا و سرور جباروف سه مربی و بازیکن خارجی هستند که پرونده‌شان در فیفا به مرحله حکم رسیده و آبی‌ها باید تسویه حساب با این سه نفر را در اولویت قرار می‌دادند.

همچنین سه وکیل خارجی با مجموع ۶۱هزار دلار مطالبه به فیفا شکایت کرده‌اند و استقلال باید این مبلغ را به آنها پرداخت می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

درخواست جدید پرسپولیس از فیفا

البته هفته گذشته سلطانی، معاون وقت باشگاه در خبری اعلام کرد قرار است مطالبات سه وکیل فوق همراه منشا و جبارف از محل درآمدهای استقلال در فیفا که حدود ۴۰۰هزار دلار دیگر هست، پرداخت شود و این درحالی بود که هنوز در آن زمان نامه وکیل فورکل درخصوص تعیین فرصت نهایی برای استقلال برای پرداخت ۱۸هزار دلار تا ۲۹ آوریل به این باشگاه نرسیده بود که با دریافت این نامه و طبق پیش‌بینی‌ها نام دستیار شفر نیز در جمع طلبکاران استقلال که پرونده‌شان در فیفا به صدور حکم رسیده از سوی فدراسیون فوتبال برای فدراسیون جهانی ارسال شد.

بر این اساس و طبق مجموع ارقامی که برای طلبکاران استقلال آورده شده، فیفا باید به‌طور دقیق ۲۱۴هزار دلار به طلبکاران خارجی این باشگاه پرداخت کند که تقریبا همین مقدار در صندوق تیم پرطرفدار پایتخت ایران از محل درآمدهایش در فیفا باقی خواهد ماند.

همچنین پرسپولیسی‌ها با درخواستی شبیه استقلال از فدراسیون فوتبال، لیست طلبکاران خارجی خود را مشخص کرده‌اند تا مطالبه آنها نیز از محل درآمدهای این تیم در فیفا پرداخت شود که بر همین اساس و با نامه فدراسیون فوتبال برای فیفا مقرر شد در فاز نخست، ۳۵هزار دلار به دو مربی خارجی سابق این تیم یعنی زلاتکو ایوانکوویچ و مارکو پرداخت شود.

با پیگیری‌های کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال و خبر خوش فدراسیون فوتبال به سرخابی‌ها مطالبات این هشت‌نفر به مرحله اجرا و پرداخت رسیده و با فرم‌هایی که فیفا برای استقلال و پرسپولیس ارسال کرده، قرار است بعد از تکمیل شدن این فرم‌ها و ارسال آنها برای فدراسیون جهانی فوتبال، پروسه پرداخت مطالبات نفراتی که در بالا از آنها اسم برده‌ایم، آغاز شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هیئت مدیره استقلال منتقد مدیرعامل جدید

ش مه 2 , 2020
به گزارش مشرق، اقدامات سعادتمند بعضاً با انتقاد‌های بسیار زیادی همراه بود و کلاً به نظر می‌رسد تا اینجا در مدیریت استقلال کاملاً ناکام بوده است. سعادتمند در روز‌های ابتدایی به جای حل مشکلات داخلی استقلال، به دنبال جلسه با پیشکسوتان و هنرمندان بود ...