مهدی پاشازاده: بزرگترین مشکل فعلی استقلال روحی و روانی است؛ وریا حق دارد قراردادش را اصلاح کند

مهدی پاشازاده

پیشکسوت باشگاه استقلال (تاج) گفت: ما باید ببینیم چه افرادی و با چه هدفی به دنبال ایجاد هرج و مرج در تیم استقلال هستند که می‌روند بازیکنان را بابت غذا تحریک می‌کنند.

به گزارش استقلال نیوز، چند روز قبل بود که مهدی پاشازاده برای اعلام حمایت از استقلال در محل تمرین این تیم حاضر شد. به نظر می‌رسد او اطلاعات زیادی درباره مشکلات درونی آبی‌پوشان دارد اما نمی‌خواهد به جزئیات بپردازد.

مهدی پاشازاده مدافع پیشین و پیشکسوت باشگاه استقلال (تاج) در گفت‌وگو با خبرورزشی، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

       

* وضعیت فعلی این تیم؟

بزرگترین و جدی‌ترین مشکل فعلی استقلال روحی و روانی است. بازیکن وقتی از نظر روحی در شرایط مطلوب نباشد از زدن ابتدایی‌ترین ضربات ساقط می‌شود و خروج از این بحران کار اساسی می‌خواهد و یک بزرگ دلسوز و شجاع! انتقاداتی که از استقلال صورت گرفته فنی بوده و به نظر من هم نه تنها استقلال بلکه بسیاری از تیم‌های کشور اشکال فنی دارند ولی باید در نظر داشته باشیم این تیم صدرنشین لیگ برتر است.

* چگونه باید مشکل روحی و روانی را حل کرد؟

من که بیرون گود هستم می‌بینم اوضاع داخلی باشگاه و تیم به چه شکلی است، مگر می‌شود در داخل خودشان ندانند! مشکل استقلال این است که صاحب ندارد! الان چه کسی پاسخگوی این همه بحران است؟ چه کسی سینه سپر کرده و وسط آمده؟ رئیس هیئت ‌مدیره باشگاه کجاست؟ در این شرایط چه کسی می‌تواند به این اوضاع بلبشو ورود کند؟ استقلال نیاز به شفافیت دارد نه پنهان‌کاری و قایم‌موشک بازی! اگر نمی‌توانند مشکلات را برطرف کنند، یا بروند یا حداقل حرف بزنند و مشکلات را بازگو کنند بلکه وزارت ورزش چاره‌ای بیندیشد هر چند که چند انتخاب این وزارت برای باشگاه همچنان یک علامت سؤال بزرگ است. مدیرانی منصوب شدند که میراث آنها کلی بدهی و بحران بوده است؛ جالب‌تر اینکه هیچ کدامشان پاسخگوی تصمیمات اشتباه و فاجعه‌بار خود نبوده‌اند.

* افشای قرارداد وریا غفوری و همچنین اقدام او بعد از تعویض در بازی با نساجی؟

هر بازیکنی باید به دنبال افزایش درآمد خود باشد و از این نظر به شخص غفوری هیچ انتقادی ندارم چون همه می‌دانیم درآمدمان ریالی و هزینه‌های زندگیمان دلاری است. یکی مثل غفوری که جزو بازیکنان تراز اول استقلال است متوجه شده در فصل نقل و انتقالات با بازیکنانی که کیفیت ضعیف‌تری نسبت به او دارند قرارداد سنگینی بسته شده است و رفته و قراردادش را اصلاح کرده و یا به اصطلاح تغییر داده است و در همه جا قرارداد قابل اصلاح است یا در تیم خودمان بازیکنی بود که با قرارداد پایین جذب کردم اما بعد از گذشت نیم‌فصل دیدم آن بازیکن مؤثرترین و بهترین بازیکن تیم بوده است، نیم‌فصل او را به باشگاه فرستادم و از مدیریت خواستم قراردادش را دو یا سه برابر کنند چون حقش بود. به نظر من در این قضیه هم وریا غفوری دنبال حقش بوده و زمانی که می‌بینیم یک بازیکن با رقم بالای ۱۰ میلیارد تومان به استقلال می‌پیوندد چرا وریا غفوری که بازیکن قدیمی و باکیفیت تیم است کمتر از او بگیرد. همین الان مهدی قایدی می‌تواند از مدیریت باشگاه سؤال کند که با توجه به بازدهی‌اش اگر جزو سه بازیکن تأثیرگذار استقلال است آیا دستمزدش هم جزو سه بازیکن گران‌قیمت تیم است؟ این وسط اگر اتفاق غیر قانونی رخ داده که مقصر مدیرعامل وقت باشگاه است و اگر سعادتمند نتواند پاسخگوی اقدامات و اشتباهات زیان‌آور خود برای یک باشگاه دولتی و مردمی باشد کسی که او را منصوب کرده باید جوابگو باشد. این سلسله مراتب اداری در تمام دنیا وجود دارد. مثلاً برای بازی استقلال با نفت مسجد سلیمان محمود فکری تصمیم گرفت دروازه‌بان استقلال را عوض کند که در آن بازی حسینی بدشانس بود اما دیدیم نوک پیکان تمام انتقادات به سمت سرمربی تیم است بنابراین اگر سعادتمند مشکلی به جا گذاشته کسی که او را منصوب کرده باید جوابگو باشد و خسارت را جبران کند اما در مورد رفتار کاپیتان تیم بعد از تعویض، سرمربی تیم تصمیم‌گیرنده خواهد بود.

* اگر شما سرمربی تیم بودی چه تصمیمی می‌گرفتی؟

هر انسانی شخصیت خاص خودش را دارد و هر انسانی فکر می‌کند ویژگی‌های مثبتش خیلی بیشتر از ویژگی‌های منفی‌اش است. در کار ما هر مربی یا به اصطلاح سرمربی فلسفه کاری و اصول خودش را دارد. روی صحبت من به استقلال نیست چون تجربه مربیگری در این باشگاه را ندارم و مسلماً شرایط کار در یک باشگاه بزرگ و مردمی نظیر استقلال متفاوت با سایر تیم‌هاست اما من در کار مربیگری سختگیر هستم و تحت هیچ شرایطی به بازیکن باج نمی‌دهم. به عنوان مثال در یک مسابقه در مرحله پلی‌آف احساس کردم دروازه‌بان اصلی تیم به اصطلاح ناز می‌کند حتی نامش را در لیست ۱۸ نفره بازی قرار ندادم و اتفاقاً همان بازی را برنده شدیم. یکی از دستیاران هم خیلی اصرار می‌کرد که باید در کار مربیگری یک جاهایی حرف یا حرکت بازیکن را ندیده گرفت یا حداقل صبر کن بعد از پایان فصل کنارش بگذار که به او گفتم اخلاق بدی است وقتی به کسی احتیاج داری همه جوره دور و برش بچرخی و وقتی احتیاجی نداری او را مثل یک شیء کنار بیندازی.

* گلایه‌های بازیکنان بابت پرسی شدن غذاها؟

واقعاً در ‌شأن بازیکنان تیمی مثل استقلال نیست که بابت غذا در رسانه‌ها صحبت کنند. معذرت می‌خواهم نخورده و گرسنه که نیستند. می‌گویند برای نابودی جامعه هرج و مرج کافی است. ما باید ببینیم چه افرادی و با چه هدفی به دنبال ایجاد هرج و مرج در تیم استقلال هستند که می‌روند بازیکنان را بابت غذا تحریک می‌کنند. تمام بازیکنان استقلال ارزش پیراهنی که بر تن دارند را بدانند چون ما انسان‌ها تا چیزی را داریم قدرش را نمی‌دانیم و وقتی همان چیز را از دست می‌دهیم تازه متوجه عمق ماجرا شده و افسوس این را می‌خوریم که چرا قدردان نبودیم. در هر صورت صلاح نیست من بیشتر از این درباره مسائل و مشکلات استقلال صحبت کنم ولی انصاف حکم می‌کند بگویم به رغم بحران‌های موجود این تیم صدرنشین جدول است و اگر از میزان مشکلات کاسته شود قهرمانی دور از دسترس نیست. محمود فکری تنهاست و وقتی تیمش صدرنشین جدول است باید مورد حمایت همه استقلالی‌ها باشد نه اینکه شاهد باشیم برخی از شاگردانش ناخواسته و بدون نیت بد چوب لای چرخ بگذارند. امیدوارم آقایان هیئت ‌مدیره به دنبال کاهش مشکلات باشند و در ادامه گزارشی از خدمات خود به این باشگاه بزرگ و مردمی ارائه کنند تا فرق سره و ناسره برای دوستداران استقلال مشخص شود.

اخبار باشگاه استقلال


 مطالب مرتبط:

هفته چهاردهم لیگ برتر/ عبور سخت استقلال از نساجی و بحران؛ محمود، فکری به حال تیم‌های دفاعی کند!

گزارش تمرین پنجشنبه عصر استقلال/ قرائت فاتحه استقلالی ها برای مرحوم انصاریان!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هیچکدام از مدیران استقلال اینکاره نیستند

د فوریه 8 , 2021
به گزارش مشرق، شاهرخ بیانی در خصوص ارزیابی‌اش از شرایط استقلال طی هفته‌های اخیر  صحبت‌های زیرا را انجام داد: *مظلومی استقلال را دوست دارد بهتر است مدیر فنی شود وی اظهار داشت: چیزی که من به چشم دیدم مشکلاتی است که در رسانه‌ها توسط بازیکنان م...