مقایسه کارنامه استراماچونی و فرهاد مجیدی در استقلال

سرویس ورزش مشرق - آندره آ استراماچونی در روزهایی به سرمربیگری استقلال منصوب شد که لیست خرید تیم فصل نوزدهم در دست فتحی بود. لیستی که فرهاد مجیدی آن را در اختیارش گذاشته بود. مربی موفقی که در ۵ بازی نهایی استقلال در فصل ۹۸-۹۷ در داخل و خارج از ایران نتایج قابل قبولی گرفته بود به دلایل مختلف از این تیم کنار گذاشته شد و استراماچونی آمد با هیچ شناختی از فوتبال خاورمیانه و تیمی که هیچ یک از نفراتش را نمی شناخت! درباره اتفاقاتی که برای او رخ داد و چه شد که از ایران رفت بارها و بارها نوشته ایم و تکرار مکررات حوصله سربر شده است اما این بار به قیاس نتایج استرا با استقلال در ۱۳ هفته ای که روی نیمکت این تیم در لیگ برتر نشست با ۱۴ بازی که فرهاد مجیدی جایش را گرفت پرداختیم.

*آمار استراماچونی با ۶۰ درصد پیروزی!

آندره آ استراماچونی در ۱۳ بازی لیگ برتری هدایت تیم استقلال را در دست داشت و صبح روز بازی با پیکان (چهاردهمین دیدار نیم فصل اول) از ایران رفت. او و استقلال در این ۱۳ هفته ۷ برد، ۴ مساوی، ۲ باخت، ۲۶ گل زده، ۱۲ خورده، ۱۴+ تفاضل گل و ۲۵ امتیاز با استقلال کسب کرد و این تیم را در صدر جدول تحویل باشگاه داد و رفت که مجموع بردهای او در لیگ چیزی در حدود ۵۴% پیروزی را برایش رقم می زند. گرچه استراماچونی در دو بازی جام حذفی روبروی گل ریحان و فجرشهید سپاسی شیراز هم به برد دست یافت که آمار کلی بازیهایش را به ۱۵ مسابقه و ۹ برد افزایش می دهد که در این صورت او در دوران مربیگری اش ۶۰ درصد دیدارهایش را با برد پشت سر گذاشت و کارنامه ای مقبول از خود ثبت کرد. ولی در دور رفت و در مراحل آسانتر جام حذفی!

*آمار فرهاد مجیدی با ۴۸% پیروزی!

تیم استقلال پس از ۳ هفته بازی بدون سرمربی از هفته هفدهم(بازی معوقه با فولاد) با فرهاد مجیدی به میدان رفت که در آن مدت ۱۴ بار در لیگ برتر به زمین رفت و ۶ برد، ۶ مساوی، ۲ باخت، ۲۲ گل زده، ۱۲ گل خورده و تفاضل ۸+ گل با ۲۳ امتیاز را کسب کرد و آمار ۴۳% پیروزی را با استقلال بدست آورد و تیم را در رده نایب قهرمانی تحویل باشگاه داد. البته او در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم ۵ بار دیگر تیمش را هدایت کرد که ۳ برد هم در آن رقابتها بدست آورد و در نهایت در ۱۹ بازی ۹ برد کسب کرد و آمار کلی بردهایش با استقلال را به ۴۸% ارتقا داد و کارنامه ای قابل قبول با تیمی که خودش آن را نبسته بود کسب کرد.

*مسابقات غیرقابل قیاس!

در اینکه استراماچونی مربی کاربلد و تاکتیک محوری بود شکی نیست. چه بسا خیلی از کارشناسان همچنان موفقیت های استقلال در نیم فصل دوم را مرهون سیستم تمرینات این مربی می دانند ولی در قیاس رقایتهای دور رفت با برگشت که تیم ها از شناخت بیشتری نسبت به هم برخوردار می شوند، به اضافه قیاس شکست دادن گل ریحان و فجرسپاسی با پیروزی در بازی بدون تماشاگر روبروی سپاهان در جام حذفی یا دو برد ۳ و ۵ گله در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا می توان گفت استقلال با فرهاد مجیدی توان و قدرت بیشتری داشت.

*تیم تماشاگر محور!

از نکات دیگری که باعث می شود ارزش های فرهاد مجیدی بیش از این مشخص شود برگزاری ۱۳ بازی استقلال (۱۲ بازی لیگ برتری و یک بازی جام حذفی) بدون تماشاگر هم می توان اشاره کرد. استقلال و پرسپولیس تیم های تماشاگر محور هستند و با بودن تماشاگرانشان فشار مضاعفی بر حریفان خود وارد می کنند ولی این تیم در جام حذفی و ۱۲ بازی لیگ برتری بدون آنها توانست رتبه نایب قهرمانی را از آن خود کند. او در دیدار با الکویت، الریان، الشرطه و الاهلی هم خارج از ایران، استقلال را بدون تماشاگرانش به زمین فرستاد تا این تعداد به ۱۶ مسابقه بدون تماشاگر افزایش پیدا کند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هنوز از شادی گل جلوی استقلال ناراحتم

چ آگوست 26 , 2020
به گزارش مشرق، «علی‌رضا واحدی نیکبخت» اظهار داشت: بارها حضور در شهرآورد را تجربه‌ کرده‌ام و به خوبی می‌دانم این مسابقه چه شرایط ویژه‌ای دارد. وی افزود: من ۲۰ بار حضور در شهرآورد را تجربه کرده‌ام. علی پروین نیز این تعداد بازی را در بزرگ‌ترین مسابقه...