معرفی قهرمان بدون انجام بازی درست نیست/ پرسپولیس از همین حالا قهرمانی را جشن بگیرد/ سپاهان آتش زیر خاکستر است

سرویس ورزش مشرق - لیگ برتر فوتبال این روزها در حالت تعویق قرار داشته و همچنان بحث بر سر ادامه یا پایان لیگ بین اهالی فوتبال در جریان است. تعدادی از طرفداران پرسپولیس با اشاره به اختلاف امتیازی این تیم نسبت به رقبای دیگر در جدول، معتقدند پرسپولیس باید همین حالا به عنوان قهرمان فصل نوزدهم لیگ برتر جام را بالای سر ببرد اما در نقطه مقابل شاهد واکنش رقبای دیگر این تیم در طول هفته‌های اخیر هستیم. اینکه دیگر تیم ها خواهان ادامه مسابقات و تعیین قهرمان در میدان مسابقه هستند. از طرفی انتشار اخبار تمرین مخفیانه پرسپولیسی ها به اضافه مصاحبه های منتشر شده از اعضای تیم روایت دیگری از این شرایط را حکایت می کند. اینکه اعضای تیم پرسپولیس نه تنها راضی به اعلام قهرمانی شان پیش از پایان لیگ نیستند بلکه هر روز تلاش بیشتری برای ادامه رقابت ها از خود نشان می دهند.

 وحید قلیچ بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط موجود همچنین انتقال علیرضا بیرانوند به باشگاه آنتورپ بلژیک حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

* آقای قلیچ شما موافق معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان زودهنگام لیگ برتر هستید؟

- وقتی تیمی ۱۰ امتیاز از رقبایش بیشتر دارد مشخص می کند که من شایسته چه عنوانی هستم. فکر نمی‌کنم کسی باشد که به قهرمانی پرسپولیس شک کند! البته من در روزهای اخیر شنیدم پرسپولیس مخفیانه تمرین می کرده که این هم اگر واقعیت داشته باشد به خودی خود نشان می دهد بازیکنان این تیم چه عطشی برای بازی کردن دارند.

* فکر می کنید شرایط به چه ترتیب جلو برود؟

- قطعاً معرفی قهرمان بدون انجام بازی درست نیست. در انگلیس هم باشگاه لیورپول با کلی امتیاز بیشتر از سایر حریفان در صدر است ولی فدراسیون فوتبال شان اجازه معرفی این تیم به عنوان قهرمان را نمی دهد. در این شرایط پرسپولیس می تواند با توجه به بازی های ساده ای که تا پایان فصل پیش رو دارد از همین حالا قهرمانی اش را جشن بگیرد. من قول می دهم که این تیم صد در صد قهرمان می شود.

* اما رقبای جدی پرسپولیس مانند سپاهان، استقلال و تراکتور تقریباً هر روز مصاحبه ای در این باره دارند که نباید لیگ بدون مسابقه به پایان برسد. تکلیف رقبای پرسپولیس در شرایطی که شما و دیگران معتقدید پرسپولیس قهرمان می شود چیست؟

- طبیعی است که سایر تیم ها باید برای دومی بجنگند. چون پرسپولیس از ۹ بازی باقی مانده با ۱۰ امتیاز اختلاف، اگر چهار بازی را هم با برد پشت سر بگذارد ۱۲ امتیاز دیگر می گیرد و این یعنی هیچ حریفی به گرد پای پرسپولیس نمی رسد. پس با احترام به رقبای دیگر مثل استقلال، سپاهان و بقیه، همگی باید تلاش کنند تا به عنوان شایسته نایب قهرمانی برسند.

* با توجه به نزدیکی امتیازات تیم های استقلال، سپاهان و تراکتور بخت کدام یک را برای احراز مقام دومی در جدول لیگ نوزدهم بیشتر از سایرین می دانید؟

- قطعاً سپاهان! این تیم آتش زیر خاکستر است و خواهید دید که چطور در شروع دوباره لیگ امتیازات را درو می کند و رقبا را کنار می زند. استقلال و تراکتور و بقیه باید به فکر کسب سهمیه باشند.

* در پایان فصل علیرضا بیرانوند هم از پرسپولیس جدا می شود به نظر شما پرسپولیس چه کسی را باید درون دروازه فصل بعد قرار دهد؟

- اول باید بگویم این اتفاق خیلی خوبی است که برای بیرانوند رقم خورد. او به شایستگی توانست راهش را برای اروپا باز کند. البته اگر می ماند هم دیگر برایش خوب نبود چون در فوتبال ایران تقریباً همه تیم ها به ویژه مهاجمان، دستش را خوانده بودند. از طرفی رادوشویچ هم می تواند به خوبی از دروازه پرسپولیس مراقبت کند. یک دروازه‌بان جوان سوم هم در تمرینات پرسپولیس هست که معتقدم اگر میدان ببیند آینده فوق العاده ای خواهد داشت.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عبدالعلی چنگیز: مشکل استقلال با تعویض مدیرعامل حل نمی شود؛ سلامتی مردم از برگزاری لیگ مهمتر است

ش آوریل 11 , 2020
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: تصور خیلی ها این است که مشکل اصلی استقلال انتخاب مدیرعامل است اما مشکل اصلی استقلال بدهی های کلان این باشگاه است.  به گزارش استقلال نیوز، عبدالعلی چنگیز پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با مهر، در خصوص شرایط استقلا...