مدیر فوتبالی که نباید دریبل زدن بلد باشد

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی مدیرعامل سابق استقلال در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: نفراتی که برای انتخابات فدراسیون فوتبال کاندید شده‌اند قابل تحسین هستند. همین که خودشان را برای رأی گذاشته‌اند قابل تقدیر است.

وی درباره اینکه علی کریمی برای انتخابات کاندید شده است، تصریح کرد: به هر حال علی کریمی جزو فوتبالیست‌های بنام و مشهور ایران است و این ریسک را پذیرفته تا برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال کاندید شود.

مدیرعامل سابق استقلال در مورد اینکه برای اولین بار فوتبالی‌ها برای انتخابات به صحنه آمده‌اند، ادامه داد: باید ببینیم فوتبالی به چه کسی می‌گویند. من در این نفراتی که کاندید شده‌اند نفر سیاسی نمی‌بینم. کیومرث هاشمی را از زمان دانشجویی می‌شناسم، او رئیس کمیته المپیک و معاون وزیر هم بوده است. آجرلو هم که سیاسی نیست، مدیرعامل چند باشگاه لیگ برتری بوده و حتی زمانی هم که در سپاه خدمت می‌کرده در حوزه مدیریت ورزشی بوده است. به نظر من همگی این نفرات از بدنه ورزش هستند.

بیشتر بخوانید:

واعظ آشتیانی: باید ثبت نام نامزدهای ریاست فوتبال تکرار شود

مدیرعامل سابق پاس همدان درباره اینکه این تیم در زمان حضور کیومرث هاشمی انتقالش به همدان امضا شد و همین باعث شد تا این تیم از صحنه فوتبال حذف شود، افزود: این تصور غلط است. ما می‌خواهیم همه چیز را در فوتبال با پول دولت اداره کنیم که این شیوه درست نیست. این صحبتی هم که شما کردید صحیح نیست. نیروی انتظامی اجازه نداشت برای فوتبال حرفه‌ای هزینه کند و هیچ‌کس هم باعث نشد این تیم به همدان انتقال پیدا کند؛ مثل ملوان، فجرسپاسی و عقاب که الان به صورت خصوصی اداره می‌شوند. از زمانی که فوتبال حرفه‌ای شد همه به دنبال این بودند که دولتی‌ها در آن هزینه کنند و هیچ اسپانسری هم به دنبال پرداخت پول و درآمدزایی نباشد اما در فوتبال روز دنیا الان اسپانسرها هستند که هم برای باشگاه درآمدزایی می‌کنند و هم هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند.

اولیایی درباره اینکه کدامیک از این نفراتی که کاندید شدند صلاحیت بیشتری برای حضور در فدراسیون فوتبال را دارند، خاطرنشان کرد: از نظر من همگی صلاحیت دارند. الان فوتبال پازلی از جامعه است و ما باید در آن هزینه کنیم اما به این شرط که پول فوتبال را خودمان درآمدزایی کنیم. اگر الان ما در فوتبال شاکی هستیم به خاطر این است که در دنیا مجموعه اقتصاد کشور از این حرفه به عنوان یک اسپانسر و اقتصاد استفاده می‌کنند. اروپا توان درآمدزایی دارد اما ما اینجا فقط می‌خواهیم با تزریق پول دولتی، فوتبال را اداره کنیم.

مدیرعامل سابق استقلال درباره اینکه خیلی‌ها می‌گویند فوتبالی‌ها در رأس کار نیستند، گفت: باید ببینیم تعریف فوتبالی‌ها چیست. فوتبالی فقط این نیست که در زمین فوتبال بازی کرده باشد. درست است که امثال مصطفوی، دادکان و خبیری در گذشته فوتبال بازی کرده‌اند اما الان برای اداره فدراسیون کسی باید بیاید که مراحل مدیریت را طی کرده باشد. به صرف اینکه خوب دریبل زدن فوتبال را بلد باشی نمی‌توانی فوتبال را اداره کنی و همچنین صرف چهره بودن کافی نیست. همه می‌گویند صفایی فراهانی بهترین مدیر فوتبال فدراسیون بعد از انقلاب بوده است، مگر او فوتبالیست بوده است؟ پس می‌توان گفت باید مراحل مدیریت را طی کرده باشی و مدیر موفقی باشی.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفته دوازدهم لیگ برتر/ تساوی استقلال و سایپا در نیمه نخست؛ آبی‌ها قربانی بازی چرک مهمان!

ش ژانویه 23 , 2021
نیمه نخست دیدار تیم‌های استقلال(تاج) ایران و سایپا با تساوی به پایان رسید.            به گزارش استقلال نیوز، تیم‌های استقلال ایران(تاج) و سایپا تهران در هفته دوازدهم لیگ برتر فصل 1399/1400 از ساعت 14:45 امروز(...