مدیر دلسوز در استقلال وجود ندارد/ مجیدی را اذیت کردند و برای او بحران ساختند!

به گزارش مشرق، صالح مصطفوی، مربی سابق تیم فوتبال استقلال درباره پیروزی آبی‌پوشان پایتخت مقابل نساجی مازندران در هفته چهاردهم رقابت‌ها لیگ برتر اظهار کرد: ‌استقلال از وقتی با سیستم 2-5-3 بازی می‌کند، توانسته آماده‌ترین مهره‌هایش را به کار بیندازد. الان دفاع وسط و دروازه‌بان‌هایش از بهترین‌های لیگ هستند. بال‌های این تیم نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در خط میانه هافیک‌های زیادی هستند که با هر نوع چیدمانی می‌توانند بازی کنند و در خط حمله هم استقلال بهترین مهاجمان را در اختیار دارد.

او ادامه داد: در نیمه اول استقلال راهکار موفقی برای عبور از لایه دفاعی نساجی پیدا نکرد و اسیر ضدحمله‌های نساجی شد اما شوت فرشید اسماعیلی راه‌ گشا شد و با یک ضربه دقیق و در کمترین زمان ممکن، اسماعیلی توانست استقلال را به گل برساند. البته یک پنالتی هم از دست رفت اما در کل آبی‌ها موفق شدند مقابل نساجی به پیروزی برسند.

مصطفوی افزود: بازی مقابل تیم‌هایی مثل نساجی که متراکم بازی می‌کنند، واقعا سخت است. باید برنامه‌های مشخصی مقابل این تیم‌ها داشت. نساجی تیم پرتلاشی است اما در دو بازی گذشته، محمود فکری سیستم خودش را تقریبا پیدا کرده است و توانسته عملکرد بهتری از خود بر جای بگذارد.

مربی سابق استقلال درباره اظهاراتی که بازیکنان استقلال بعد از بازی درباره کمبودهایی که داشته‌اند، اظهار کرد: استقلال همیشه این کمبودها را داشته است. در زمان‌هایی شده که ما زمین تمرین هم نداشتیم پارسال قبل از بازی با گل‌گهر سیرجان، استقلال دو یا سه جلسه تمرین نکرد و به مصاف گل‌گهر رفت. در این فصل هم استقلال درگیر این موضوعات بوده است و تا زمانی که مدیران این تیم به دنبال تهیه کمپ اختصاصی برای باشگاه نباشند و اصول نگهداری‌ کمپ در آن لحاظ نشود، این مسائل وجود خواهد داشت. تا زمانی که استقلال یک کمپ اختصاصی و چند زمین تمرین نداشته باشد، این مشکلات پابرجا خواهد بود.

او در ادامه اضافه کرد: من یادم می‌آید یک سالی بود که ما دو جلسه تمرینی خود را در پیست دو و میدانی زمین شماره 2 آزادی با کفش کتانی انجام دادیم. در آن موقع ما زمین تمرین نداشتیم. تا زمانی که بخواهیم از زمین‌های اجاره‌ای استفاده کنیم، این تاسف وجود دارد. باشگاهی که نزدیک 80 سال قدمت دارد، همچنان مشکل زمین تمرین دارد!

 مصطفوی گفت: این حرفی که من الان می‌خواهم به شما بزنم، شاید مقداری سنگین باشد اما می‌گویم. هر وقت که نزدیک نقل و انتقالات می‌شود، یک آشوب مدیریتی در باشگاه به وجود می‌آید و اگر مربی سخت‌گیر و سالمی سرکار باشد، به نوعی یک کاری انجام می‌دهند تا این مربی را برکنار کنند که بتوانند آخر فصل کارهایی که برای نقل و انتقالات مد نظر دارند را انجام دهند. در حالی که اگر در استقلال یک فرد دلسوز بالا سر این باشگاه باشد، باید دو بازیکن در فصل نقل و انتقالات کمتر بگیرند و بروند کمپ حجازی را درست کنند. باید یک متر خاک برداشته شود و زیرسازی‌های لازم صورت بگیرد و سیستم گرمایش زمین درست شود تا این کمپ به بهره‌برداری برسد. در ورزشگاه امام رضا، اگر رسیدگی‌ها لازم انجام شود و تیم  ماهی 2 بار تمرین کند، آن زمین خراب نمی‌شود و مشکلی پیش نمی‌آید. زمینی که زیرساخت درستی داشت. فکر نمی‌کنم هزینه درست کردن کمپ بیشتر از هزینه 2 الی 3 بازیکن در سال باشد اما شرایط طوری است که مدیران در نقل و انتقالات به دنبال یار گرفتن هستند.

بیشتر بخوانید:

هیات مدیره استقلال؛ رونمایی از تندیس و دیگر هیچ

مربی سابق استقلال خاطرنشان کرد: ما در فصل  گذشته لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الاهلی عربستان یک پنالتی از دست دادیم و یک گل درست ما را نگرفتند. اگر ما یک مساوی مقابل الاهلی از کویت گرفته بودیم و به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد صعود می‌کردیم و مقابل پاختاکور قرار نمی‌گرفتیم و مسیر هموارتری به خود گرفتیم. اینکه چرا ما یک هفته در کویت مانده بودیم، به خاطر این بود که در تهران زمین تمرین درستی نداشتیم. هزینه‌های زیادی به تیم تحمیل می‌شود چون یک بار به صورت درست هزینه نمی‌شود. این داستان تکراری هرسال تکرار می‌شود چون مدیران به نفع‌شان نیست به حرف‌های متخصص‌ها گوش کنند. مدیران کوتاه مدت در باشگاه هستند و به دنبال بهره‌برداری کوتاه مدت خودشان هستند. این مربی و بازیکن است که چندین سال در تیم است. پاسخگوی نتایج مربی و بازیکن هستند و مدیران پشت این نتایج قایم می‌شوند. در آن موقع فرهاد مجیدی را کلی اذیت کردند و در مقطعی مهم برای او بحران ایجاد کردند در حالی که آن‌ها وظایف اولیه  خودشان را بلد نیستند.

مصطفوی افزود: متاسفانه مدیر دلسوز برای استقلال وجود ندارد و استقلال باشگاهی است که از امکانات اولیه است. پیکان، سایپا، سپاهان، فولاد و پرسپولیس زمین‌ تمرین‌های خودشان را دارند اما استقلال یک زمین تمرین هم ندارد اما استقلال طرفدار دارد. همین باعث می‌شود بازیکنان به این تیم بیایند و یک نتایجی کسب شود و خیلی از کسانی کم‌کاری کنند پشت این نتایج پنهان شوند.

او در پایان گفت:‌ استقلال همیشه اینطوری بوده است. مشکلات برای این تیم وجود داشته است اما هواداران و بازیکنان این تیم می‌توانند روزهای بهتری را برای استقلال رقم بزنند. متاسفانه ما در سال 2021 هستیم و همچنان استقلال باید با غیرت تیمی و حمایت هواداران جلو برود!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محمود فکری: مددی قول داد ارتباطش با بازیکنان بیشتر و بهتر شود؛ هواداران حواس‌شان باشد بازیچه نشوند

ش فوریه 6 , 2021
سرمربی تیم فوتبال استقلال (تاج) گفت: مددی قول داد این هفته سر تمرین بیاید تا ارتباط‌ها بیشتر و بهتر شود، همه یک مجموعه هستیم و مکمکل یکدیگر هستیم. به گزارش استقلال نیوز، محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) بعد از جلسه‌ با مدیران استقلال...