مدیر استقلال جام می‌خواهد به باشگاه ما بیاید

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده در خصوص بازی پرسپولیس مقابل شاهین بوشهر در هفته بیست و سوم لیگ برتر اظهار داشت: ما در این بازی فقط 3 امتیاز را گرفتیم. شاهین حرفی برای گفتن نداشت خوب شد که 10نفره شدیم تا یحیی گل‌محمدی بداند در بازی‌های باقی‌مانده باید بیشتر مراقب تیم باشد. شاید اگر شاهین در بوشهر بازی می‌کرد می‌توانست کاری انجام بدهد اما در تهران واقعاً حرفی برای گفتن نداشت.

فنونی‌زاده در خصوص کیفیت بازی پرسپولیس تصریح کرد: حسن پرسپولیس زمان برانکو این بود که فنی بودیم و روی کارهای تاکتیکی و تیمی به گل می‌رسیدیم؛ اما الان روی حادثه گل می‌زنیم. در بازی دیشب من با 60 سال سن اگر جای بازیکن شاهین بودم زیر توپ می‌زدم اما او توپ را به ترابی تقدیم کرد. یحیی گل‌محمدی باید روی تاکتیک تیمی کار کند. ما می‌بریم اما صلابت نداریم. من از بازی‌های زمان برانکو و پروین لذت می‌بردم. مقابل یک موقعیت بادآورده به دست آوردیم و به گل رسیدیم در صورتی که باید 17 موقعیت داشته باشیم تا به گل برسیم.

وی ادامه داد: خطر آنچنانی روی دروازه‌ پرسپولیس به وجود نیامد. با احترام به تیم شاهین و مردم خوب و بزرگ بوشهر گاهی به خودم می‌گویم اگر چنین تیم‌هایی در دهه شصت بازی می‌کردند ما در نیم‌فصل قهرمان می‌شدیم. این تیم‌ها باید پول خرج کنند و بازیکنان زبده بگیرند. یعنی همه بازیکنان در یک سطح باشند. در فوتبال انگلستان هر آدمی از دیدن بازی‌ها لذت می‌برد. در آنجا تیم اول و بیستم با هم فرقی ندارند و نتیجه بازی‌ها به خاطر یک بازیکن رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

کرونا بهانه تیم‌های عقب‌افتاده در کورس قهرمانی است

فنونی‌زاده با اشاره به غیبت تماشاگران و در مورد اینکه آیا پخش صدای آن‌ها و وجود ماکت روی سکوها تأثیری روی بازیکنان دارد، تصریح کرد:‌ نه، اصلاً تأثیری ندارد اما باید به یک نکته اشاره کنم. شما در لالیگا ببینید که آن‌ها چقدر قشنگ این کارها را انجام می‌دهند و صدای تماشاگران را به خوبی پخش می‌کنند اما در ورزشگاه‌های ما اگر بخواهند صدا را پخش کنند باید بوق بگذارند! فقط صدای داد و فریاد می‌آید، انگار در میدان شوش هستیم و فقط صدای بوق کم دارد. حضور فیزیکی تماشاگران چیز دیگری است و این فوتبال اصلاً جذابیت ندارد. فوتبال صنعتی پول‌ساز است اما اگر تماشاگران در آن نباشند هرچقدر هم تبلیغ کنید فایده‌ای ندارد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص داوری این مسابقه عنوان کرد: داوری به نظر من عالی بود اما با توجه به خطاهایی که شاهین می‌کرد در دقیقه 20 باید هر دو تیم 10 نفره می‌شدند. قبل از اخراج کمال هم باید به بازیکن حریف یک کارت قرمز می‌داد در صورتی که کارت زرد داد.

فنونی‌زاده با اشاره به خطای کمال کامیابی‌نیا و کارت قرمزی که او گرفت، اظهار داشت: سؤال من از بازیکنان این است که چه لزومی دارد وسط زمین خطا کنید؟ در آن منطقه هیچ خطری وجود ندارد. با احترام به تیم شاهین؛ بازیکنان آن‌ها ماردونا و مسی نیستند که از پنج نفر رد شوند. اخطار و اخراج زمانی باید بگیرید که توپ صددرصد گل می‌شود. اگر به عنوان مثال سپاهان مقابل ما بود و در نیمه اول 10 نفر می‌شدیم چه اتفاقی می‌افتاد؟

وی در مورد اینکه آیا بازیکنان پرسپولیس به خاطر اختلاف امتیاز زیاد و قطعی شدن قهرمانی آنطور که باید در زمین تلاش نمی‌کنند، گفت: نه، اینطور نیست. اینکه بازی چنگی به دل نمی‌زد به خاطر شرایط بازیکنان پس از 100 روز تعطیلی بود. اصلاً نباید این فکر را کنیم که پرسپولیس قهرمان شده، هنوز تا پایان لیگ راه زیادی باقی مانده، ما 2 بازی بی‌کیفیت کردیم و فقط به برد رسیدیم. در بازی مقابل پیکان 60 درصد بازی دست این تیم بود. آن‌ها امروز چهار گل به ذوب‌آهن زدند. مقابل پرسپولیس هم خوب بازی کردند اما پرسپولیس با تجربه بود و 3 امتیاز بازی را گرفت. قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل 50 درصد بود و الان به 85 درصد رسیده است.

فنونی‌زاده با اشاره به اظهارنظر عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال مبنی براینکه اگر پرسپولیس جام می‌خواهد به منیریه برود و بخرد، گفت: من اسم این آقا را نمی‌برم چون بزرگ می‌شود. شما اجازه بده 2 ماه از ورودت به فوتبال بگذرد و بعد در مورد فوتبال صحبت کن! او اگر می‌خواهد جام ببینید به باشگاه پرسپولیس بیاید و ببیند که برانکو در چهار سال 6 جام گرفت.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سعید رمضانی: مثل بعضی ها همه چیز را فدای نتیجه نکردیم؛ در حق استقلال جنایت شده است

ی جولای 5 , 2020
سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: چون مثل بعضی‌ها پنهان کاری نکردیم و خیلی شفاف اعلام کردیم بازیکنان‌مان کرونا دارند ما را مورد هجمه قرار داده‌اند.           به گزارش استقلال نیوز، ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان استقل...