مدیرعامل جدید استقلال را بیشتر بشناسید

به گزارش مشرق، امروز (دوشنبه)، با اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان، احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال منصوب شد.

انتخاب سعادتمند به عنوان مدیرعامل استقلال واکنش‌های مختلفی از سوی مدیریت و کادر فنی و بازیکان استقلال به همراه داشته است و هم‌چنان این اختلافات درباره کادر مدیریتی جدید وجود دارد.

اما شاید سوالی که میان هواداران استقلال بیش از همه مطرح است این باشد که احمد سعادتمند کیست؟ او با چه پیشینه فوتبالی پایش به عرصه مدیریت باشگاه استقلال باز شده است؟

از تجربه های اول و جدی احمد سعادتمند در حوزه ورزش، ریاست هیات کوهنوردی استان مازندران در سال ۸۷ است. او سال بعد به معاون تربیت‌بدنی مازندران منصوب شد. او پس از یک سال حضور در این کرسی، وارد عرصه فوتبال شد و به عنوان مدیرعامل نساجی مازندران انتخاب شد.

حضور سعادتمند در نساجی یک سال بیش‌تر دوام نیاورد و یکی از نقاط مثبت او در یک سال مدیریت، حضور در کلاس‌های مدیریت فوتبال در ایتالیا بود.

پس از نساجی، سعادتمند به عنوان مدیر ورزش و جوانان استان مازندران انتخاب شد. از اتفاقات مهم دوره حضور در این مقام، ابطال انتخابات هیات فوتبال مازندران در سال ۹۱ بود که حضور بازنشستگان در انتخابات از دلایل اصلی این ابطال بود. در این زمان بود که غلامرضا بهروان نتوانست در این انتخابات حضور پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش روشن به مدیریت سعادتمند در استقلال

در کارنامه سعادتمند، مدیرعاملی باشگاه والیبال بانک سرمایه دیده می‌شود. این باشگاه پرخرج که در دوره حضور سعادتمند، بازیکنان مطرح آن زمان را به خدمت گرفت، توانست مقام قهرمانی لیگ برتر والیبال را به دست بیاورد. پس از جدایی سعادتمند، باشگاه بانک سرمایه به علت بالا آوردن بدهی‌های مختلف، منحل شد.

سعادتمند، تا به امروز حضور در فدارسیون‌های مختلفی را تجربه کرده است، و در فدراسیون‌های پینگ پنگ و اسکی سرپرستی کرده است و در سال‌های مخلتف در فدراسیون‌های هندبال، وزنه برداری و نجات غریق کاندید ریاست شده است. آخرین حضور او به عنوان کاندیدا، به انتخابات سال گذشته فدراسیون والیبال برمی‌گردد که در آن موقع هم به نفع محمدرضا داورزنی کنار کشید. او هم‌چنین در مدیریت کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان فعالیت‌های مختلفی را داشته است.

مدیرعامل جدید باشگاه استقلال پیش از این، در بهمن سال ۹۷ به عنوان رییس هیات مدیره باشگاه استقلال انتخاب شده بود. او در اوایل شروع کار خود اظهار کرد: از آقای وزیر باید بابت انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره و اعتمادی که به من داشتند، تشکر می‌کنم. جمع خوبی در استقلال جمع شدند و ما هم قسم شدیم تا تیم شرایط خوبی داشته باشد و تیمی در حد و نام استقلال و در شأن هواداران در کنار خانواده بزرگ استقلال داشته باشیم.

حضور سعادتمند در استقلال به عنوان رئیس هیات مدیره ۴ ماه بیشتر دوام نیاورد و او استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد. او در توجیه استعفای خود گفت: بیش از یک ماه است که از استقلال استعفا دادم و با وجود مخالفت مسعود سلطانی‌فر با استعفای من، احساس کردم وقتی نمی‌توانم قدمی برای هواداران بردارم بهتر است که بیرون باشم و از استقلال جدا شوم و پیگیر کارهای استعدادیابی، آموزش و پایگاه قهرمانی باشم. این در حالی بود که سعادتمند هم‌زمان با عضویت در هیأت مدیره استقلال، مدیرکل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان هم بود.

حالا با گذشت تمام این اتفاقات، سعادتمند با کارنامه‌ای که داشته است، این بار به عنوان مدیرعامل استقلال، به این باشگاه بازگشته است. حرف‌های گذشته سعادتمند هنگامی که در استقلال بود و از این باشگاه جدا شد، بسیار قابل توجه است و اگر قرار است که این مدیرعامل سرنوشتی مثل امیرحسین فتحی و علی فتح الله زاده داشته باشد، باید توجیه‌های دیگری برای رفتن داشته باشد.

باید دید که احمد سعادتمند در کرسی مدیریت استقلال چه عملکردی از خودش بر  جای می‌گذارد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آندره آ استراماچونی: کرونا هزینه‌های سنگینی به باشگاه ها وارد کرده است؛ سعی کردم تأثیر خودم را روی استقلال بگذارم

س مارس 31 , 2020
سرمربی سابق استقلال گفت: شرایط کمی خاص است، اما باید مثبت‌اندیش باقی بمانیم. تنها با از خودگذشتگی می‌توان از این وضعیت شیوع کرونا خارج شد.        به گزارش استقلال نیوز، آندره آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال در گف...