محمد دادکان: از بالا برای تمدید نشدن قرارداد وریا غفوری فشار آوردند؛ آجورلو وارد انتخابات فدراسیون خواهد شد

محمد دادکان

رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه استقلال نباید به این راحتی بگوید آقای وریا غفوری را نمی‌خواهیم.

به گزارش استقلال نیوز، محمد دادکان  رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران در مصاحبه با روزنامه اعتماد، در خصوص اتفاقات این روزهی فوتبال ایران و حذف وریا غفوری صحبت هایی عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

        

* خیلی‌ها معتقدند به خاطر انتقادات صریحی که مطرح می‌کنید از دایره خودی‌ها کنار گذاشته شدید. همین اتفاق هم گویا برای وریا غفوری در حال رخ دادن است. نظر شما در این رابطه چیست؟

راجع به آقای غفوری باید بگویم ایشان نه حرفی زده، نه کاری کرده و نه خلاف دین رفتار کرده. اگر حرفی زده در جهت مردمش و اعتقادش بوده. هیچ موردی ندارد ولی چرا با ایشان برخورد می‌شود، معلوم نیست. ایشان نه علیه دین حرف زده و نه علیه شخصی. می‌گوید مردم تحت فشار هستند. مردم به ویژه همشهریان خودش در کردستان تحت فشارند و زندگی‌های‌شان نمی‌چرخد. خب چه اشکالی دارد؟ من هم بارها و بارها گفتم این حرف‌ها را. باشگاه استقلال نباید به این راحتی بگوید آقای وریا غفوری را نمی‌خواهیم.

* پس شما با توجه به سابقه و تجربه‌تان می‌گویید از بالا فشار آوردند برای تمدید نشدن قرارداد وریا؟

بله، الان می‌گویند همه باید سکوت کنند و کسی حرفی نزند. شما اگر بروی با فرهاد مجیدی هم مصاحبه کنی، می‌فهمی که ایشان هیچ ‌وقت استقلال را ترک نمی‌کرد. من خودم به فرهاد و برادرش علاقه دارم و خودشان هم می‌دانند. اینها استقلال را ترک نمی‌کردند.

وقتی شما تحت فشار می‌گذاریدشان می‌گویند دیگر ما نیستیم. قدیم می‌گفتند سرم را سرسری متراش‌ ای استاد سلمانی. حالا رسیدیم به جایی که سر خودمان را داریم می‌زنیم.

* انتخابات فدراسیون فوتبال هم نزدیک است و مردم انتظار دارند شما بعد از این همه مدت برگردید.

خیلی خوشحالم که این سوال را مطرح کردید. برای من می‌نویسند که آقای دادکان مصاحبه می‌کند شاید می‌خواهد بیاید رییس بشود. نه! من نه می‌خواهم بیایم و نه دورخیز داشتم.

هر کس یک دوره‌ای داشته و من هم چهار سال و چند ماه رییس بودم و برایم کافی است. جاهای دیگر هم مسوولیت داشتم و کار کردم و هرکس که با من بوده می‌داند من خدمت کردم یا نه. پس اینکه من خودم بخواهم ثبت‌نام کنم، منتفی است.

* نظرسنجی گذاشتند که چه کسی رییس فدراسیون شود و بالای ۹۰ درصد گفتند شما!

این محبت مردم و شما و برنامه آقای فردوسی‌پور است. مردم می‌گویند ولی شرایط برای آمدن مهیا نیست. وگرنه ما نسبت به گذشته پخته‌تر شدیم و راحت‌تر می‌توانیم کار کنیم. ولی وقتی می‌بینید مسوولان دنبال چه کسانی می‌روند و چه کسانی را می‌آورند و به چه کسانی پیشنهاد کاندیداتوری می‌دهند شما باید جمع کنی بروی. شما خواهید دید روز ثبت‌نام چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند.

دلم می‌خواهد بروید سراغ‌شان و بپرسید شما که آمدی می‌توانی ۵۰۰ میلیون پول بیاوری در فوتبال؟ شما تا حالا کجا مدیر بودی و کدام مجموعه را چرخاندی؟ موفق بودی در مدیریتت؟ اینهایی که الان دارند می‌آیند همه باززده‌ها هستند. یعنی هیچ جایگاهی ندارند و می‌خواهند خودشان را مطرح کنند. آنجاهایی که قبلا بودند، موفق بودند؟ یک جریان راه می‌افتد و می‌روند هیات‌های استانی را می‌بینند و برنامه می‌ریزند که به فلانی رای بدهید. یعنی چه؟ کسی باید بیاید که بتواند بچرخاند. کار را بلد باشد و بتواند مدیریت کند. اینها دنبال موفقیت نیستند. می‌گویند اگر یار ما هستی و بار ما نمی‌شوی بیا سر کار.

سرپرست فدراسیونی را که خبر ندارد، دارند می‌روند بازی برایش بگذارند در روسیه، باید در اتاق راه نداد. کسی که نمی‌داند چه خبر است. دارند می‌روند قبل از جام جهانی بازی بگذارند به صورت چندجانبه در روسیه. وقتی دنیا الان با روسیه به حق یا ناحق زاویه گرفته چرا باید برویم با آنها بازی کنیم و خودمان را تحت فشار بگذاریم؟ که بیایند سراغ ما و سرفصل جدیدی برای‌مان باز کنند؟ کسی که الان سرپرست فدراسیون است، می‌داند چه اتفاقاتی دارد می‌افتد؟ یا می‌خواهد صرفا در سابقه‌اش بیاید که ۶ ماه سرپرست فدراسیون بوده؟ بابا شماها جوان هستید و بیایید نوعی رفتار کنید که مردم به شماها علاقه‌مند شوند و بگویند شما دنبال این هستید که فوتبال پیشرفت کند. بگویند شما در باند و گروهی نیستید و فرمانبردار نمی‌شوید. وقتی می‌روند دنبال چنین بازی‌ای بگو نه! من سرپرست هستم و تصمیم نهایی را من می‌گیرم.

در نهایت باید بگویم من فقط به خاطر دین و وطنم حرف می‌زنم، اما چون اینها مرا نمی‌خواهند کاندیدا نمی‌شوم. اصلا مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کی هستند که آدم برود به اینها بگوید مرا تایید کنند یا حتی تایید هم نه به آنها بگویم مرا بیاورید؟ خودشان باید دل‌شان بسوزد و ببینند از بین کسانی که هستند چه کسانی می‌توانند کار را بچرخانند و بعد او را بیاورند.

* گویا آقای ماجدی می‌خواهد بیاید و کاندیدا شود.

ان‌شاءالله بتواند کار کند و بلد باشد. چه اشکالی دارد؟ بیاید انجام بدهد. ولی این‌جور نباشد که فقط بخواهد صندلی را پر کند. تازه اگر نیاید به خاطر کارهایی که در این چند ماه کرده و مهره‌چینی‌هایش حتما یک پست خوب می‌ گیرد تا جواب خدمت‌هایی که به آنها کرده و فدراسیون را به این روز انداخته بگیرد، حالا یا دبیرکلی یا نایب‌رییسی.

* پس یعنی آقای ماجدی پشت این داستان‌های چند وقت اخیر فدراسیون بوده؟

نه به تنهایی. گروه هیات رییسه و ماجدی با هم بودند. مصاحبه آقای عزیزی‌خادم را ببینید. می‌گوید همه آنها پول گرفتند و آن وقت خود عزیزی‌خادم به جرم گرفتن پاداش برکنار شده. کاری به راست و دروغ پول گرفتن عزیزی‌خادم ندارم ولی خب شما هم که گرفتید. خود شما هم به من اعلام کردید که می‌خواهیم عزیزی‌خادم را بزنیم و زدید و دیدید چه شد.

* آجورلو هم از نامزدهای احتمالی است...

 ان‌شاءالله. وقتی ایشان می‌بیند چه کسانی شرکت کرده‌اند، معلوم است که می‌آید جلو. ان‌شاءالله که بتوانند بچرخانند و موفق باشند.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

وریا غفوری ترند اول توئیتر فارسی شد/ وریا تنها نیست

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقلال ژان کارلوس را نمی‌خواهد

ی جولای 3 , 2022
به گزارش مشرق، از صبح روز گذشته رسانه‌های ایران بر اساس گزارش‌هایی که در برخی از سایت‌های خارجی منتشر شده است، از احتمال پیوستن ژان کارلوس هافبک برزیلی به استقلال تهران خبر دادند. امروز هم سایت «globo» برزیل درباره ژان کارلوس، گزینه باشگاه استقلال ک...