مجیدی یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد/ برای بازگرداندن استراماچونی به ایتالیا نرفته بودم

به گزارش مشرق، احمد سعادتمند با حضور در برنامه «ورزش و مردم»، درباره حواشی ایجاد شده پس از سفرش به ایتالیا اظهار داشت: ما یک باشگاه حرفه‌ای هستیم. از سال 94 تا الان، استقلال حدود 11 میلیارد و 900 میلیون تومان به 52 نفر بدهی داشته که باید آن را پرداخت کنیم تا برای سال جدید، مجوز حرفه‌ای بگیریم. کاری به سختی پرداخت این مبلغ و همکاری افراد مختلف ندارم، چون باشگاهی حرفه‌ای هستیم، باید با همه موارد حرفه‌ای برخورد کنیم. مسی هفته گذشته طی فکسی به مدیران باشگاه بارسلونا،‌ اعلام کرد در بارسلونا  نیستم. اگر قرار است من، معاونان یا سرمربی در تیم نباشم، باید به صورت رسمی اعلام شود. من به‌عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گویم سرمربی ما یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد و باید روی نیمکت‌مان بنشیند. ما پس از ماه‌ها، ‌24 ساعت قبل برنده دربی شدیم و به فینال جام حذفی صعود کردیم. خودم هم قبل از مسابقه پیش بچه‌ها بودم.

بیشتر بخوانید:

بازگشت احتمالی استراماچونی به استقلال

وی در پاسخ به این سؤال که «با این نیت به اروپا رفته بودید که استراماچونی برگردد یا تخفیف بگیرید؟»، گفت:  ما در آستانه کسب یک جام هستیم و بازی مهمی داریم. سرمربی هم باید تیم را جمع کند و دل هواداران با قهرمانی شاد شود. روز ششم مرداد ششمین جلسه هیئت مدیره بود. در آن جلسه توضیحاتی داده شد و هیئت مدیره مرا ملزم به سفر فوری به ایتالیا کرد. در بند هفت مصوبه آن جلسه به سفر به ایتالیا برای تعامل، تخفیف و تقسیط تأکید شد.

سعادتمند ادامه داد: استراماچونی شکایت 285 صفحه‌ای به فیفا داده است. ما با توجه به شیوع کرونا در کشورهای مختلف، با مدیرکل بین‌المللی وزارت ورزش مکاتبه کردیم. این سفر روی هم چهار روز بود و با فرست‌کلاس هم نبود. من براساس مصوبه هیئت مدیره رفتم با حراست هم مکاتبه کردم. دعوت‌نامه‌ای از وکیل اول استراماچونی برای من آمد. زمانی که با سفارت این مکاتبات انجام شد، تاریخ دربی مشخص نبود. اینکه عنوان شده که دقیقاً قبل از دربی بروم و با نیت خاصی بروم، جالب نیست. اگر ما سپاهان را نمی‌بردیم، دربی وجود نداشت و سازمان لیگ هم که اخیراً تاریخ دربی را اعلام کرد.

مدیرعامل استقلال با بیان اینکه دعوتنامه‌اش برای سفر پنج روزه اضطراری بوده است، خاطر نشان کرد: این سفر مصوبه هیئت مدیره بود و ما دو ماه حضوری و شفاهی با مسئولان در این باره صحبت کردیم، پس هیچ قصد و غرضی نبود. من برای آنکه حقی ضایع نشود به ایتالیا رفتم، نه برای بازگرداندن استراماچونی.

سعادتمند گفت: در قرارداد استرماچونی چند تبصره وجود دارد. بعد از رأی فیفا باشگاه ملزم است که تمام قرارداد را در هفت روز بپردازد. آیا ما توان پرداخت دو تا سه میلیون یورو را در این مدت کوتاه داریم؟! واقعاً سفر سختی بود و چند جلسه فشرده داشتیم. متأسفانه در رسیدی که وکیل او دارد و رسیدی که دست ماست، 140 هزار دلار موجود نیست. اگر من نتوانم دفاع کنم، چه کسی باید دفاع کند؟

وی با اشاره به اینکه قرارداد استراماچونی 1.5 میلیون یورو بوده است، تصریح کرد: علاوه بر این مبلغ، دو بخش به اندازه 20 درصد باید اضافه شود. استراماچونی 305 هزار یورو گرفته است، اما چیزی که ما اینجا داریم، با چیزی که آنها دارند، فرق دارد. ما همچنین باید به ازای هر ماه 10 هزار یورو نیز بدهیم. ضمن اینکه پنج درصد روزشمار باید بپردازیم. ضمن اینکه استراماچونی هنوز هم پیشنهادی ندارد. او پیشنهادیی از ایران و دیگر کشورها داشته که رد کرده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: شما در پرونده ویلموتس مشاهده کردید که بند غرامت هم وجود دارد و احتمال اینکه اینجا هم بند غرامت باشد و یک میلیون یوروی دیگر بدهیم، هست. ما یکی دو ماه است که به دیاباته و میلیچ بدهکار هستیم و به همین دلیلی هم قصد جذب بازیکن و مربی خارجی نداریم. ما طی چند ماه اخیر و از زمان حضورمان در باشگاه، دو چمن آماده و یک سالن بدنسازی مجهز فراهم کردیم. همچنین پرواز اختصاصی را گذاشتیم و در حالی که وظیفه من نیست، ولی انجامش دادم.

سعادتمند با اشاره به اینکه به ایتالیا رفته بود تا از استراماچونی تخفیف بگیرد، اظهار داشت: من همان روزی که برگشتم، باید دو هزار فرانک سوئیس می‌دادم تا پرونده میگوئل فریز شود. با همین اقدام نیز همان مبلغ قرارداد او را 37 هزار یورو کردیم. من همچنین برای حق رشد امید نورافکن به فیفا شکایت کرده‌ام.

وی سفرش به ایتالیا را سخت توصیف کرد و گفت: ما در دو روز، پنج جلسه بی‌واسطه داشتیم که هر کدام دو یا سه ساعت طول کشید. رسیدی که استراماچونی و وکیلش داشتند با رسیدی که ما داریم، 140 هزار دلار تفاوت دارد و معلوم نیست این پول کجاست. اگر نتوانم از منافع باشگاه، کشور و دولت دفاع کنم، باید چه کنم؟ استراماچونی و دستیارانش سالی 750 هزار دلار قرارداد بستند که برای دو سال می‌شد یک و نیم میلیون یورو. 40 درصد به آن اضافه شد و مطابق چیزی که دیدیم، استراماچونی 305 هزار یورو گرفته است.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه سرمربی ایتالیایی به ازای هر ماه باید 10 هزار یورو دریافت کند که به‌جز پنج ماه حضورش در ایران به 190 هزار یورو می‌رسد، تصریح کرد: پنج درصد روزشمار به این مبلغ اضافه می‌شود. به استراماچونی پیشنهاد نشده یا اگر شده باشد، او نپذیرفته است. ما در ویلموتس بند غرامت داشتیم. امکان دارد روی این شکایت به فیفا، بند یک میلیون یورو اضافه شود و ما این مبلغ را متضرر شویم. من چهار ماه و 10، 15 روز است به استقلال آمده‌ام، مطالبات دیاباته و میلیچ را دادم و دو ماه دیگر باید به او پول بدهم. من پول ندارم و قصد جذب بازیکن خارجی ندارم. البته مصوبه‌ای هم مبنی بر ممنوعیت جذب بازیکن خارجی وجود دارد.

سعادتمند با بیان اینکه از وقتی به باشگاه استقلال آمده، شرایط حرفه‌ای فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بارها و بارها درگیر چمن استاندارد بودیم که الان در ورزشگاه‌های انقلاب و آزادی، دو زمین با تمام امکانات داریم. امکانات بدنسازی کاملاً رایگانی در اختیار ماست و دو استخر هم برای بازیکنان گرفتم که کرونا اجازه نداد از آن استفاده کنیم. پرواز اختصاصی هم برای بازیکنان فراهم کردیم. در بسیاری از دیدارها 24 ساعت قبل از بازی به قرنطینه می‌رویم، اما 48 ساعت قبل از مسابقه برای تیم هتل گرفتیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احضار مجیدی به کمیته انضباطی باشگاه استقلال

ج آگوست 28 , 2020
به گزارش مشرق، احمد سعادتمند در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد: فرهاد مجیدی به دلیل انتشار پست در اینستاگرامش و همچنین اعلام استعفا در فضای مجازی به کمیته انضباطی این باشگاه احضار شده و باید در این کمیته پاسخگو باشد.مجیدی در تمرین امروز تیم فوت...