مجیدی باید هر سه مهاجمش را همزمان به میدان بفرستد/ تبریزی بهتر است از استقلال برود

سرویس ورزش مشرق – استقلال با ۳۹ گل زده بهترین خط هجومی بین تیم های لیگ برتری را در اختیار دارد. در آخرین دیدار درون تیمی و تدارکاتی این تیم همه مهاجمان استقلال گلزنی کردند و نشان دادند آمادگی و انگیزه بالایی برای بازگشت به مسابقات دارند.

محمد مومنی مهاجم اسبق تیم استقلال در گفت و گو با مشرق، معتقد است حفظ روحیه مهاجمان این تیم برای ورود و حضور در مسابقات باقی مانده لیگ برتر از مهم‌ترین کارهای فرهاد مجیدی خواهد بود. پیشکسوت استقلال گفت استقلال باید استراتژی بسیار قوی در بازگشت به مسابقات داشته باشد.

* آقای مومنی! خط حمله استقلال برای بازگشت به لیگ را چطور توصیف می کنید؟

- اول باید بگویم خیلی خوب است که رقابت شدیدی برای حضور در ۲ پست بین چند بازیکن وجود دارد و این خبر خوبی برای فرهاد مجیدی است. اما از طرفی کار او را هم سخت می‌کند.

* چطور؟

- چون انتخاب مهاجم برای بازی در خط حمله و جلب رضایت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

* بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

- من معتقدم دیاباته و ارسلان مطهری همچنین مهدی قائدی شرایطی دارند که نمی توان هیچ کدام شان را روی نیمکت نشاند.

* راهکار پیشنهادی چیست؟

- فکر می کنم بهترین راه این است که با تغییر تاکتیک و یا بیرون بردن برخی از عناصر تیم و یا حتی با جابجایی وظایف می توان ترتیبی داد که ارسلان مطهری و مهدی قائدی یک مقداری عقب‌تر از مهاجم نوک به جلو اضافه شوند.یا برعکس. در واقع هر سه از ابتدا به میدان بروند.

* فکر می کنید اگر این اتفاق نیافتد مشکلی به وجود می آید؟

- شک نکنید که هرکدام از این مهاجمان آماده روی نیمکت بنشیند دچار افت شدید روحی خواهد شد و بازگرداندن چنین بازیکنی به لحاظ روانی کار بسیار سخت است و از این نظر فکر می‌کنم هر سه این مهاجمان نیاز به مراقبت و مشارکت دارند. قطعه فرهاد مجیدی که خودش مهاجم بوده می‌تواند به درستی از هر سه مهره هجومی اش استفاده کند.

* خط هافبک استقلال را چطور می بینید؟

- من بارها دیده ام که مهدی قائدی از عقب توپ را برداشته و یک تنه به داخل باکس برده است. این خوب نیست. چرا که وظیفه توپ رسانی از خط هافبک به حمله یا همان درون باکس باید برعهده بازیکنان بازیساز باشد. در واقع فوروارد باید فقط توپ گیری کند و از موقعیت ها گل بسازد نه اینکه خودش برود توپ را بردارد، بیاورد، موقعیت بسازد و یا به دیگران پاس بدهد.

* هافبک‌های استقلال در حال حاضر چنین این توانایی را دارند؟

- بله! فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و بقیه این قابلیت را دارند و باید بدانند از هر نقطه ای در خط هافبک باید بلافاصله توپ را به درون باکس برسانند و در این صورت آمار گلزنی استقلال باز هم بیشتر می شود.

* پیش بینی تان از ورود استقلال به لیگ برتر چیست؟

- باید بگویم بازی با فولاد بسیار سخت است. ضمن اینکه بازی اول بسیار مهم است و حتما باید یک استارت قوی در شروع دوباره لیگ داشته باشد تا بتواند به همه رقبا بفهماند که شایسته کسب عنوان قهرمانی است.

* خبردار شدید که مرتضی تبریزی باز هم در دیدار دوستانه گل زد و پاس گل داد؟

- مرتضی تبریزی فوروارد خوبی است اما تحمل فشار روانی زیاد  را ندارد. فکر می‌کنم بهتر است او به تیمی برود که طرفدار نداشته باشد تا فشار کمتری احساس کند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شفاف سازی جواد زرینچه علیه ادعای خیانت به ناصرخان/ من شده‌ام خائن، خیانتکارها شده‌اند اسطوره!

ی ژوئن 7 , 2020
سرپرست مستعفی تیم فوتبال استقلال گفت: دشمن استقلال پرسپولیسی‌ها نیستند، خود استقلالی‌ها هستند!           به گزارش استقلال نیوز، جواد زرینچه سرپرست مستعفی تیم فوتبال استقلال نام بزرگی در استقلال محسوب می شود. کسی که...