قهرمانی احتمالی پرسپولیس با وجود باخت به مدعیان!/ کالدرون کارنامه برانکو را تکرار کرد

سرویس ورزش مشرق – به رغم انتقاداتی که در هفته های میانی نیم فصل اول به شکل جسته و گریخته از کادر فنی تیم پرسپولیس مطرح می شد و گابریل کالدرون را یک سرمربی ناکام جلوه می دادند اما این تیم همین حالا در فاصله یک بازی تا پایان نیم فصل بخت قهرمانی در دور رفت را دارد.

نکته ای که شاید دلیل حمله منتقدان سرمربی آرژانتینی به او و تیمش می شد جدا از بازی ندادن به برخی چهره های سرشناس تیم مانند شجاع خلیل زاده یا سید جلال حسینی، این بود که کالدرون در رویارویی با تیم های مدعی قهرمانی دیدارهایش را با شکست پشت سرگذاشته بود.

پرسپولیس در مصاف با تیم های نیمه بالایی جدول که اصطلاحا آنها را شش امتیازی توصیف می کنند رودرروی سپاهان، شهرخودرو، تراکتور و نفت مسجد سلیمان تن به شکست داد ولی به لطف بردهایی که در این ۱۴ بازی داشت توانست ضمن کسب بیشترین تعداد برد در دور رفت ( ۹ برد تا پیش از دیدارهای عقب افتاده) در جدول در رده سوم بایستد و تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان جایگاه سومی را داشته باشد.

پرسپولیس دو دیدار شش امتیازی دیگر روبروی استقلال و صنعت نفت آبادان را با برد پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید:
 

پرسپولیس می تواند امسال هم قهرمان شود

نکته جالب توجه قیاس تیم کالدرون با برانکو در پایان نیم فصل دور رفت است. پرسپولیس فصل پیش در پایان نیم فصل اول با ۸ برد و ۷ تساوی ۳۱ امتیازی و در رده سوم پایین تر از سپاهان و شهرخودرو جای داشت و دلیلش هم تفاضل کمتر نسبت به دو تیم اصفهانی و مشهدی بود. با احتساب تک بازی عقب افتاده شاگردان کالدرون روبروی نساجی قائمشهر در تهران اگر شاگردان کالدرون آن دیدار را با برد پشت سر بگذارند مرد آرژانتینی درست مانند برانکو نتیجه گرفته است. البته به خاطر تغییر زمان بازی ها پانزدهمین بازی پرسپولیس برابر پارس جنوبی در جم خواهد بود.

ضمن اینکه پرسپولیس فصل پیش با ۶۱ امتیاز قهرمان لیگ هجدهم شد که ۳۱ امتیازش را در دور رفت و ۳۰ امتیاز را در دور برگشت کسب کرد.

پرسپولیس این فصل در جدول دیدارهای بیرون خانه دور رفت نیز با ۷ بازی و با وجود دو باخت با ۱۵ امتیاز در صدر است. ضمن اینکه سرخپوشان تنها تیمی هستند که در مجموع ۵ دیدار آخر بین همه تیم های لیگ برتری بیشترین برد را کسب کرده اند. این تیم در ۵ دیدار تنها یک شکست داشته و ۴ بار برنده زمین را ترک کرده است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهروز پرورش‌خواه: وزیر ورزش را مقصر این وضعیت استقلال می‌دانم؛ چرا نمی‌گذارید آب خوش از گلوی استقلال پایین برود؟!

ی دسامبر 15 , 2019
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: هرگاه در این سه چهار سال اخیر استقلال به آرامش رسید، این آرامش را بر هم زدند تا یک آب خوش از گلوی این تیم پایین نرود. به گزارش استقلال نیوز، بهروز پرورش خواه پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار مهر، در خصوص...