قرارداد با کارگزاری‌ها فقط مُسکن است

به گزارش مشرق، کامران صاحب‌پناه در خصوص صحبت‌هایی که این روزها پیرامون خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح می‌شود، اظهار داشت: زمانی که ما در استقلال حضور داشتیم، اوج خصوصی سازی این دو باشگاه بود و هر روز در این خصوص با وزیر اقتصاد و آقای پوری‌حسینی رئیس وقت سازمان خصوصی سازی داشتیم ولی واقعیت این است که خصوصی سازی در استقلال و پرسپولیس نیاز به زیرساخت دارد. 

وی افزود: اگر می‌خواهید قهرمان دو شوید، باید اول نرم دوی را یاد بگیرید و سپس استارت زدن را تمرین کنید. به همین شکل رفته رفته کار را جلو ببرید تا یک دونده خوب شوید. زمانی که ما در استقلال حضور داشتیم، مشکلات اساسی و زیرساختی زیادی وجود داشت و فکر می‌کنم همچنان ادامه دارد.

رئیس اسبق هیأت مدیره استقلال تصریح کرد: برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس ابتدا باید زیرساخت‌ها اصلاح شود، اول باید بدهی‌ها پرداخت شود. صورت‌های مالی باشگاه شفاف و اصلاح در آن صورت بگیرد. در قانون تجارت می‌گویند اگر قراردادی مشروط بود باید آن شرکت منحل شود اما چون استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند ما نمی‌گوییم آنها را کنار بگذارید بلکه باید برای نجات آنها راهکار پیدا کرد. 

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برای سرخابی ها موقت است/ فدراسیون فوتبال درباره پرونده ویلموتس باید پاسخگو باشد

صاحب‌پناه یادآور شد: وقتی می‌خواهید باشگاهی را واگذار کنید یعنی اموال عمومی آن را باید به یک شخص دیگری بدهید. آن شخص هم برای آنکه در کارش استمرار داشته باشد باید کار را پیش ببرد و موانعی پیش رویش نباشد. اما متاسفانه در اینجا موانع چه به لحاظ قانونی و چه به لحاظ زیرساختی، زیاد است.

وی تاکید کرد: شما اگر می‌خواهید یک واحد دانشگاهی را پاس کنید باید در ابتدا پیش‌نیاز آن درس را گذرانده باشید. برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس هم پیش نیاز وجود دارد. این پیش‌نیازها شامل صورت‌های مالی سال‌های گذشته و خیلی موارد دیگر است. بدهی‌ها باید به نقطه صفر برسد و سپس دارایی‌های این باشگاه‌ها برآورد شود. بعد از آن باید طبقه‌بندی صورت بگیرد.

رئیس اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص عقد قرارداد این باشگاه‌ها با کارگزارها و اینکه همه چیز در اختیار این کارگزارها قرار می‌گیرد، گفت: این کار درست نیست. تاکنون آقای سعادتمند را ندیدم و برخوردی با او نداشتم که موضعی بگیرم اما فکر می‌کنم عقد قرارداد با این کارگزاری ها فقط مسکن‌های مقطعی است که یک مدیرعامل بتواند نفسی بکشد و پولی بگیرد و چند بازیکن جذب کند. همه این موارد هم زیرمجموعه همان بحث خصوصی سازی است.افرادی باید برای خصوصی سازی این دو باشگاه انتخاب شوند که به قوانین اقتصادی، مدنی و همه چیز مملکت‌مان اشراف داشته باشند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم/ لایو جنجالی و تکان‌دهنده مدافع سابق استقلال

د مه 18 , 2020
فیلم/ لایو جنجالی و تکان‌دهنده مدافع سابق استقلال - مشرق نیوز ...