فرشید سمیعی: راهی را می سازیم که مدیران بعدی از آن استفاده کنند؛ کجای دنیا کارت بازی موقت و مشروط داریم؟!

فرشید سمیعی

معاون حقوقی باشگاه استقلال(تاج) گفت: سال گذشته ۵ میلیارد تومان به عنوان حق باشگاه‌ استقلال از تبلیغات محیطی در نظر گرفته شد و البته به دلیل حساب کتاب‌های بین طرفین، آن هم پرداخت نشد.

            

به گزارش استقلال نیوز، فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال(تاج) که در برنامه ورزش و مردم شرکت کرده بود، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

          

در فوتبال دنیا راه‌های درآمدزایی مشخص است. یکی از دلایل تضعیف تیم‌های ایرانی در آسیا این است که راه‌های درآمدزایی مشخصی ندارند.

یکی از راه‌ها حق پخش است. یکی دیگر از راه‌ها، تبلیغات محیطی است. استقلال از حق خودش در این سال‌ها از تبلیغات محیطی بهره نبرده است. 

در سال گذشته ۵ میلیارد تومان به عنوان حق باشگاه‌ استقلال از تبلیغات محیطی در نظر گرفته شد و البته به دلیل حساب کتاب‌های بین طرفین، آن هم پرداخت نشد.

کل این مبلغ که در نظر گرفته شده بود را در بازی قبلی به دست آوردیم. ما می‌توانیم این درآمد را به دست آوریم. ما حدود ۲ و نیم میلیون دلار در دعوای خارجی بدهی داریم و ۳۰ میلیارد تومان بدهی داخلی داریم.

این بدهی به مرور ایجاد شده است. بدهی به سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی که یک روزه ایجاد نشده است. ما وارث یک بدهی عظیم در سال‌ها گذشته هستیم. ما نمی‌گوییم وزارت ورزش این پول را بدهد. چون آن‌ها مشکلات خود را دارند و از طرفی ما خودمان می‌توانیم.

شب گذشته در برنامه‌ای با حضور آل‌اسحاق که صحبت می‌کردیم، او می‌گفت شما در گذشته و زمان عقد این قراردادها نبوده‌اید. ما می‌گوییم الان که هستیم و با احقاق حقوق باشگاه استقلال، این بدهی‌ها را حل کنیم.

اگر هم نباشیم، راهی را بسازیم که مدیران بعدی بتوانند از آن استفاده کنند.

خود آقای درودگر در مصاحبه‌ای در خصوص تبلیغات محیطی گفتند سازمان لیگ ۵ میلیارد معادل ۵۰ درصد ضرر کرده است. این همان بحثی است که ما می‌گفتیم. همکاران ایشان می‌گفتند این رقم فضایی است. اما دیدید این رقم کسب شد و به جای اینکه در کل فصل ۵ میلیارد بگیریم، در بازی اول این رقم را کسب کردیم.

من توجه شما را به جلسه‌ای که در وزارت ورزش برگزار شد، جلب می‌کنم. در این جلسه که سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، همه مسائل حل و فصل شد.

مشاور حقوقی سازمان لیگ به کارگزار گفت که باید صد درصد مبلغ حق سازمان لیگ را فقط ضمانت نامه بانکی بدهید. نه ۱۰ درصد!که در این جا معاون محترم وزارت گفت قانون می‌گوید ۱۰ درصد. شما طبق کدام قانون می‌گویید؟ آن‌ها گفتند ما خودمان تعیین می‌کنیم! این شد که علی‌نژاد با نهادهای نظارتی تماس گرفتند و گفتند ما چنین موضوعی داریم و باید چند درصد قانونا تعیین شود؟ که طبق صورت جلسه، مقرر شد تا پاسخ بیاید و سپس ضمانت نامه صادر شود.

این پاسخ یکم ابلاغ شد. با وجود اینکه در جلسه ذکر شده، آقای بهاروند به آقای علی‌نژاد اصرار داشت مصاحبه‌ای انجام نشود، فردایش دوستان مصاحبه کردند و گفتند کار انجام شده و منتظر تضامین هستیم ولی به نامه و استعلام اشاره‌ای نکردند.

صدور ضمانت نامه بانکی روند دارد و مدارک خاص خودش را هم می‌خواهد. شما باید بگویید چگونه شنبه را اعلام کردید در حالی که فرصت میان تاریخ جلسه تا شنبه کم بود. 

بانک نامه زد به سازمان لیگ که کار در حال انجام است. دوشنبه صبح اعلام کردیم ضمانت نامه آماده صدور است. ولی طبیعی است که به صورت یک جانبه نمی‌توان ضمانت نامه صادر کرد و شما به عنوان ذی‌نفع باید موافقت خود را اعلام کنید.
در یک آذر نامه زدیم که آقای بهاروند کارگزار ما آماده صدور ضمانت است و نامه معرفی را بزنید ولی جوابی ندادند و ما مراتب را به وزارت اعلام کردیم. متاسفانه در ادامه هم همکاری انجام نشد. تکلیف را روشن کنید. ۱۰ درصد ضمانت می‌خواهید یا صد درصد؟ آل‌اسحاق یک چیز می‌گوید. درودگر چیز دیگری می‌گوید.

وقتی آقایان در جلسه متوجه شدند اسپانسرهای ما چه کسانی هستند و دیدند پشت قضیه همراه اول است، فردایش رفتند و با ایرانسل قرارداد بستند. الان مدعی هستند قبلش با ایرانسل قرارداد بسته بودند. همه آقایانی که در جلسه بودند، شاهد هستند که در جلسه حرفی از ایرانسل نبود و بهاروند مکرر گفت جز این ۲۳ میلیارد را امضا نکرده‌ام. 

آیا می‌شود با ایرانسل انحصاری ببندید درحالی که می‌دانستید استقلال با همراه اول امضا کرده؟ این اخلاقی است؟ می‌شود اطلاعات را از ما بگیرید و بروید با کسی دیگر ببندید؟

بعد از آن ما نامه زدیم به سازمان لیگ و درخواست ۳۰ درصدی سازمان لیگ را هم قبول کردیم در حالی که آیین نامه ۲۰ درصد است. ما نامه زدیم تا سازمان لیگ شماره حساب را اعلام کنند ولی هنوز به ما اعلام نکرده‌اند.

این ۵ میلیارد حق استقلال نیست و حق ما خیلی بیشتر است. آن دوران بزن در رویی گذشته و هرکس بزند، قطعا می‌خورد. آن دوران گذشته است.

ما از سه بانک استعلام کردیم و آماده صدور هستند. یک بار به شما اسم گفتیم و آن اتفاق افتاد. چرا باید نام این سه بانک را بگوییم؟

شما در سال ۹۸ فقط دو درصد ضمانت نامه گرفته‌اید. چرا نمی‌گویید چقدر پول گرفتید و سهم تیم‌ها در سالیان گذشته چقدر بوده است؟

اگر یک کارشناس بانکی می‌آمد و می‌گفت امکان ضمانت نامه بدون نامه ذی‌نفع ممکن است، مشکل حل می‌شد.

کارگزار ما آماده است برای جلوگیری از بهانه‌جویی‌ها و حتی بر خلاف قانون و عرف، ضمانت صد درصدی بدهد.

کجای دنیا کارت بازی موقت و مشروط داریم؟ ارکان قضایی فقط صلاحیت مانع شدن از حضور یک بازیکن را دارند. سرپرست سازمان لیگ اصلا صلاحیت خودش محل تردید است چون دوره زمانی تصدی سمتش گذشته است. اصلا این قضیه در حوزه اختیارات او نیست.

تمام آگاهان می‌دانند شرکت‌های دولتی برای انجام خدمات بانکی دچار مشکل هستند چون حق افتتاح حساب را ندارند. ما ابتدا رفتیم برای ضمانت نامه اما نهادهای مربوطه حساب را مسدود کردند اما آل‌اسحاق استدلالاتی کرد که می‌شود به موسسات اعتباری مراجعه کرد. این منجر به بخشنامه بانک مرکزی شد که در آن به این موضوع اشاره نشده است. جایی بدون افتتاح حساب به شما ضمانت نامه نمی‌دهد.

اصلا ما یک قراردادی با بازیکن داریم. اینکه سازمان لیگ ورود می‌کند و وثایق بیشتری می‌خواهد، خلا قانونی دارد. در خارج از ایران فرمول جداگانه‌ای دارند و وارد قرارداد بازیکن نمی‌شوند چون می‌دانند نمی‌شود به آن وارد شد. شما وکالت مگر از بازیکنان دارید؟

  

اخبار رسمی باشگاه استقلال


مطالب مرتبط:

پس از جلوگیری از حضور یامگا و ژستد مقابل گل‌گهر/ مناظره نوری فر و سمیعی با نماینده سازمان لیگ

بیانیه وقیحانه سازمان لیگ: تبلیغات محیطی فقط به باشگاه دوم پایتخت واگذار می شود!

هفته ششم لیگ برتر/ حواشی دیدار گل گهر و استقلال: شوک سازمان لیگ به استقلالی ها؛ یامگا و ژستد سکونشین شدند

"تبلیغات‌محیطی‌حق‌ماست" به ترند اول توئیتر فارسی تبدیل شد

پای رانت و صدها میلیارد پول بی‌حد و حساب در میان است/ دلیل مخالفت سازمان لیگ با اهدای حق تبلیغات محیطی به باشگاه استقلال..

بیانیه باشگاه استقلال خطاب به سازمان لیگ/ مشکلات و مانع تراشی‌ها خللی در عزم و اراده این باشگاه وارد نمی‌کند

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرهاد مجیدی: با این میزان از عرضه و لیاقت الهلال باید قهرمان بشود؛ چرا برای میزبانی از الهلال به فکر استقلال نبودید؟!

ج نوامبر 26 , 2021
سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) به اظهارات تفرقه‌برانگیز مسؤولان سازمان لیگ واکنش نشان داد.     به گزارش استقلال نیوز، فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در مصاحبه با سایت رسمی باشگاه، درباره برنامه امروز ورزش و مردم و مناظره ا...