عملکرد خریدهای استقلال در نیم فصل اول

به گزارش مشرق، استقلال فصل پیش، نتایج بدی نگرفت اما در نهایت نتوانست به قهرمانی برسد. تیمی که فاع مستحکمی داشت اما در حمله به اندازه کافی زهردار نبود. این فصل استقلال، دست به خانه تکانی گسترده‌ای زد و در همه خطوط، بازیکنان تازه‌ای خرید. به همراه یک مربی تازه که در کنار هم، تیم متفاوتی ساختند. آن‌ها تا هفته پانزدهم، رکورد گلزنی در تاریخ لیگ برتر را جابجا کردند.

بین خریدهای استقلال، شیخ دیاباته بدون تردید بهترین‌شان بوده است. مهاجمی قد بلند با قدرت بدنی و پا به توپ بالا که 9 بازی در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت، 8 گل زد و سه پاس گل داد. دیاباته سه بازی هم به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد. او با این کارنامه عالی، دومین گلزن لیگ برتر هم هست و بازی با تراکتورسازی، توانست از متریکا نمره آماری 10 از 10 بگیرد. بجز دربی تهران که دیاباته به زمین نرفت، او مقابل همه تیم‌های بالای جدول یعنی سپاهان، تراکتور، صنعت نفت و شهرخودرو گل زده است.

خریدهای استقلال در فاز دفاعی هم، نقش پررنگی در تیم استراما داشتند. عارف غلامی 13 بازی برای استقلال بازی کرد و علاوه بر نقش موثر در دفاع، روی دو گل تیم هم تاثیرگذار بود. سیاوش یزدانی هم تا قبل از مصدومیت، 8 بار در ترکیب استقلال قرار گرفت. خرید میلیچ، مشکلات استقلال در سمت چپ را حل کرد و او 12 بازی، مدافع چپ یا وینگ بک چپ استقلال بود و زوج خوبی در دو سمت زمین با وریا غفوری ساخت. میلیچ دو گل هم زد که پاس یکی از آن‌ها را وریا به او داد.

بیشتر بخوانید:

در بین گزینه‌ها مجیدی از همه بهتر بود

استقلال قهرمان نشود استرا را مقصر می‌دانند

رضاوند و ریگی، خریدهای موثر استقلال در خط هافبک بودند. ریگی، از هفته چهارم به ترکیب اصلی استقلال رسید و پس از آن، در همه مسابقات فیکس بود. زوج او و علی کریمی در کنار هم، حمایت خوبی از بازیکنان کناری و مهاجمان استقلال داشتند. آرش رضاوند هم جانشین فرشید اسماعیلی به عنوان بازیکن خلاق خط هافبک استقلال محسوب می‌شد. او 8 بازی به عنوان بازیکن اصلی و 7 بازی به عنوان بازیکن ذخیره فرصت بازی پیدا کرد، یک گل زد و سه گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخت. کارنامه‌ای که نشان می‌داد جانشین قابل اطمینانی برای ستاره خط هافبک استقلال است.

4 خرید جوان استقلال، فرصتی برای بازی پیدا نکردند. باقری، بلبلی، پورحمیدی و خادم‌پور نیم فصل اول را بدون حتی یک دقیقه بازی به پایان رساندند. البته در بین آن‌ها، بلبلی بخاطر محرومیت نتوانست به میدان برود. علی دشتی را هم می‌تواند تنها خرید بزرگ و ناموفق استقلال دانست. دشتی هیچوقت نتوانست اعتماد کادرفنی را برای حضور در ترکیب اصلی به دست بیاورد. او 8 بار، به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و دو کارت زرد، تنها اثری بود که از خودش به جا گذاشت.

نقش دیاباته در تحول استقلال و عملکرد موفق 6 خرید این تیم، نشان می‌دهد استقلال در تابستان توانسته عملیات بازسازی را به خوبی انجام دهد. هر چند با ورود مربی تازه با تاکتیکی متفاوت، احتمالا آن‌ها نیم فصل هم سراغ چند بازیکن جدید می‌روند تا به کیفیت مربی مورد نظرشان برسند. استقلالی‌ها امیدوارند خریدهای مجیدی هم مثل انتخاب‌های اول فصل باشگاه، کیفیت استقلال را بالا ببرند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب پاکی سازمان لیگ روی دست استقلال و فولاد

ش ژانویه 4 , 2020
به گزارش مشرق، سهیل مهدی  با اشاره به درخواست دو باشگاه استقلال و فولاد در مورد لغو دیدار هفته هفدهم اظهار داشت: نامه این دو باشگاه به سازمان لیگ رسیده و باید مورد بررسی قرار بگیرد. من نمی‌توانم در مورد احتمالات و شایعات صحبت کنم، اما از نگاه ما، ...