علی لطیفی: استقلال در دفاع تیمی، گروهی و فردی مشکل دارد؛ مطهری بهترین خرید زمستانی لیگ برتر بود

علی لطیفی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: یک ضعف در تیم استراماچونی دیده می‌شد که در تیم فرهاد هم همچنان مشهود است و آن هم ضعف در ساختار دفاعی است.

 به گزارش استقلال نیوز، علی لطیفی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتوگو با خبرگزاری مهر، درباره ارزیابی اش از شرایط تیم فوتبال استقلال، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

  

باید در ساختار مدیریت باشگاه استقلال بازنگری اساسی صورت بگیرد

اصلی ترین معضل کنونی استقلال که ریشه معضلات فرعی آن است، فقدان مدیرعامل آن هم از نوع کاربلد و تمام وقتش است. اگر تیم امروز کمبود بازیکن دارد، اگر زمین تمرین مناسب ندارد، اگر در نیم فصل نتوانست یک اردو برگزار کند همه به این دلیل است که به موقع صاحب یک مدیرعامل توانمند و تمام وقت نشد. البته باید در ساختار مدیریت این باشگاه یک بازنگری اساسی صورت بگیرد تا در صورت انتخاب مدیرعامل جدید، فردی که این مسئولیت را می‌پذیرد بتواند از تمام ظرفیت‌ها و انرژی اش استفاده کند وگرنه صرف رفتن یک نفر و آمدن یک نفر دیگر دوای درد این تیم نیست.

کم دقتی و عدم تمرکز باعث شکست مقابل الاهلی عربستان بود

به لحاظ فنی استقلال در این میدان تیم برتر بود و سزاوار شکست نبود. شاگردان مجیدی به لحاظ مالکیت توپ و خلق موقعیت خطرناک به مراتب بهتر از حریف عمل کردند و آنچه باعث شکست آنها شد، به جز آن اشتباه مرگبار تیم داوری، کم دقتی و عدم تمرکز بود. این کم دقتی هم در فاز تهاجم و زدن ضربات آخر به چشم می‌خورد و هم در فاز دفاعی که منجر به پنالتی دادن و گل خوردن شد. وقتی بیشتر دلم به خاطر این شکست می سوزد که می بینم الاهلی حریف قدرتمندی نبود. آنها یک تیم معمولی و رو به ضعیف بودند و استقلالی‌ها بهترین فرصت را داشتند تا در این بازی پیروز شوند ولی این تیم به راحتی از دست ما در رفت.

* مشکل امروز استقلال نبود یک مهاجم کامل و باتجربه در کنار مطهری است

هرچند مطهری یکی از بهترین مهاجمان فعلی ایران است، اما باید کنار او یکی مثل قائدی یا دیاباته حضور داشته باشد تا خط حمله به تکامل برسد. دیاباته یک مهاجم کامل است که گل زدن تنها هنر او نیست. او ویژگی‌های زیادی دارد از جمله این که به خوبی و در مدت زمان زیاد بین خط دفاعی حریفان حفظ توپ می‌کند تا بازیکنان اضافه شوند. یا این که حرکات بدون توپ را به خوبی بلد است و می‌تواند دیگر مهاجمان را در موقعیت گل قرار دهد. او همچنین در میانه زمین به خوبی توپگیری می‌کند و یکی از بارزترین ویژگی‌هایش این است که هم با پا و هم با سر توانایی گل زدن را دارد.

* مطهری بهترین خرید زمستانی لیگ برتر بود

مطهری بهترین خرید زمستانی لیگ برتر بود و خیلی زود در استقلال جا افتاد. مطهری یک مهاجم کامل است که در فاز دفاعی هم کمک می‌کند و با قدرت بدنی خوبی که دارد تا آخرین دقیقه بازی وقتی تیم حریف صاحب توپ باشد دست به پِرس می‌زند. او قدرت سرزنی خوبی دارد و در بازی با پا متبحر است. خوبی مطهری این است توانایی‌هایش مخصوص محوطه جریمه نیست و خارج از هجده قدم هم به همان میزان کارایی دارد. مطهری شایستگی دعوت به تیم ملی را دارد و امیدوارم سرمربی تیم ملی هم به این موضوع دقت کند. مطهری آماده‌ترین و بهترین مهاجم ایرانی لیگ برتر و یکی از بهترین‌های پست خودش در این فصل است.

* اولین تصمیم مجیدی هوشمندانه گرفته شد

فرهاد مجیدی در بدو کارش در استقلال یک تصمیم هوشمندانه گرفت و دست به سیستم و ترکیب تیم نزد. او همان ۲-۵-۳ را بازی کرد که استراماچونی بازی می‌کرد. چون هم تیم با این سیستم خو گرفته بود و هم ابزار استفاده از این سیستم را داشت. باید تیم را با همان شیوه پیش می‌برد.

عیار واقعی فرهاد مجیدی از حالا به بعد مشخص می شود

اگر تا الان استقلال همه بازی‌هایش را می‌باخت هم ایرادی به فرهاد مجیدی وارد نبود چون تیم با تفکرات استراماچونی پیش می‌رفت. نتایج الان تیم هم همچنان تحت تأثیر تفکرات سرمربی قبلی است. طبیعی این است که یک مربی جدید چند هفته فرصت نیاز دارد تا تفکرات خودش را جا بیاندازد. تازه از الان به بعد تفکرات مجیدی در تیم دیده می‌شود و برای همین عیار واقعی فرهاد را باید از حالا به بعد ببینیم.

* استقلال در دفاع تیمی، گروهی و فردی مشکل دارد

یک ضعف در تیم استراماچونی دیده می‌شد که در تیم فرهاد هم همچنان مشهود است و آن هم ضعف در ساختار دفاعی است. وقتی می گویم ساختار دفاعی یعنی کل تیم به هنگام دفاع نه خط دفاعی. ما در هر تیم فوتبال یک دفاع تیمی داریم، یک دفاع گروهی و یک دفاع فردی که متأسفانه استقلال در هر سه مورد مشکل دارد. دفاع تیمی دفاعی است که کل تیم به هنگام نداشتن توپ از نوک حمله تا دروازه بان باید در آن شرکت کنند و تیم ما در این مورد ضعف دارد. دفاع گروهی یعنی دفاعی که صرفاً خط دفاعی به صورت هماهنگ باید انجام دهد که این کار هم با نقاط ضعفی همراه است و دفاع فردی هم به عدم تمرکز بازیکنان در مقابله تک به تک با بازیکنان پا به توپ باز می‌گردد. امیدوارم فرهاد مجیدی بتواند این مشکل فنی تیمش را هرچه زودتر از بین ببرد تا در آینده کمتر آسیب پذیر باشد.

 اخبار استقلال ایران


مطالب مرتبط:

مرحله گروهی ACL2020/ داور یار دوازدهم الاهلی عربستان، دانشگر یار سیزدهم!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش تمرین جمعه عصر استقلال/ بازگشت نیمی از مصدومان؛ شیخ به ذوب هم نخواهد رسید!

ج فوریه 21 , 2020
تمرین امروز تیم فوتبال استقلال با حضور کریمی و میلیچ در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.                 به گزارش استقلال نیوز، تمرین تیم فوتبال استقلال امروز(جمعه 2 اسفند 98) از ساعت 12:30 د...