عباس محمد رضایی در گفت‌و گو با استقلال‌نیوز: مددی در اندازه مدیریت استقلال نیست؛ تمام کارها را نمی‌شود دو نفری انجام داد!

عباس محمدرضایی استقلال نیوز

بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم فوتبال استقلال گفت: یک ایرانی با تعصب و غیرت می‌تواند کارهای غیر ممکن را ممکن کند و استقلال توانایی شکست دادن الهلال را دارد.

به گزارش استقلال نیوز، عباس محمد رضایی یکی از بازیکنانی که با استقلال به عنوان قهرمانی فصل ۱۳۹۱/۹۲ دست پیدا کرد، در گفت‌و گویی اختصاصی با خبرنگار استقلال‌نیوز با انتقاد از وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال، در خصوص نقل و انتقالات، بازی با الهلال، وزیر ورزش و.. صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

* مددی در اندازه مدیریت استقلال نیست

استقلال نتوانست آن عملکردی که سایر باشگاه‌ها در نقل‌و انتقالات داشتند را داشته باشد و دلیل آن هم ضعف مدیریتی بوده است.مدیرعامل استقلال در اندازه مدیریت این باشگاه بزرگ با این حجم از هوادار نیست. آقای مددی سابقه مدیریت ورزشی در این ابعاد را در کارنامه نداشته و تنها به عنوان یک فرد معمولی در باشگاه‌هایی نظیر سایپا و پیکان فعالیت کردند. مددی توانایی و استعدادی در نقل و انتقالات  و همچنین خنثی کردن حواشی تیم ندارد و نتوانست وظیفه سنگینی که بر عهده داشت را به سرانجام برساند.

* مددی بزرگترین حاشیه‌ساز استقلال است

وقتی آقای مددی سررشته‌ای در مدیریت باشگاه ندارند حداقل باید مشاورین خوبی در کنار خود داشته باشد که متاسفانه اینگونه نیست. در حال حاضر مددی با عملکرد ضعیف خود بزرگترین حاشیه‌ساز استقلال است. از شکایت از بازیکنان گرفته تا درگیری با رسانه‌ها. به نظر من رسانه‌های استقلالی راهکارهای خوبی به مددی نشان می‌دهند و می‌خواهند به قدرتمند شدن استقلال کمک کنند ولی متاسفانه آقای مددی به دلیل کم تجربگی در مدیریت نمی‌تواند با آنها تعامل ایجاد کرده و از وجود آن‌ها استفاده کند.

* در نقل و انتقالات شاکله اصلی تیم حفظ نشد

اولین چیزی که یک باشگاه در نقل و انتقالات باید به آن توجه داشته باشد حفظ شاکله و بازیکنان اصلی تیم است که البته منظور بازیکنانی که کادرفنی صلاح می‌داند. ما شاکله اصلی تیم را از دست دادیم. از فرشید اسماعیلی گرفته تا مسعود ریگی و رشید مظاهری که به سید حسین حسینی انگیزه مبارزه می‌داد و سایر بازیکنانی که از تیم جدا شدند.به نظر من در دفاع نیاز به یک رهبر و لیدر داشتیم که متاسفانه جذب نشد. 

* در زمین بازی و در کنار این ‌بازیکنان جوان نیاز به رهبر و لیدر داریم

استقلال بازیکنان جوان خوبی در اختیار دارد ولی این جوانان نیاز به یک مکمل باتجربه در داخل زمین دارند. اگر یکی دو تا از این بازیکنان باتجربه در کنار تیم بودند می‌توانست کمک خوبی به تیم باشد. مجیدی تنها از کنار زمین می‌تواند بازیکنان را هدایت کند و داخل زمین هم به چند لیدر و رهبر نیاز داریم که متاسفانه شرایط به گونه‌ای رقم خورد که ریگی، اسماعیلی و.. را در اختیار نداشته باشیم که همه این‌ها به دلیل به سو مدیریت در باشگاه است.

* عیار بازیکنان جدید باید در زمین مسابقه مشخص شود

بازیکنان جوانی که در نقل و انتقالات خریداری شدند بازیکنان خوبی هستند اما باید در زمین بازی عیارشان مشخص شود.استقلال باشگاه کوچیکی نیست. اینجا هواداران از بازیکن توقع زیادی دارند و هر بازیکنی نمی‌تواند در استقلال به راحتی به آن ایده‌آلی که در باشگاه‌ قبلی داشت برسد.

* تمام کارها را نمی‌شود دو نفری انجام داد!

فرهاد مجیدی هم‌بازی و دوست خوب من بوده و هست. او باید از تجربیات پیشکسوتانی که سالیان سال برای باشگاه زحمت کشیدند روی نیمکت تیم استفاده کند.همانطور که رقیب از این پیشکسوتانش در کنار تیم به خوبی استفاده کرد، استقلال هم باید از توانایی‌های پیشکسوتانش بیشتر استفاده کند. فرهاد مجیدی باید باهوش عمل کند. او فرزاد را در کنارش دارد که واقعا زحمت می‌کشد و به تیم کمک می‌کند اما تمام کارها را نمی‌شود دو نفری انجام داد.باید وزن کادر پشتیبانی بیشتر و نیمکتمان قوی‌تر و سنگین‌تر شود.

* الهلال را می‌توان با غیرت ایرانی شکست داد

اگر از نظر مهره و بازیکن بخواهیم الهلال و استقلال را مقایسه کنیم، طبیعتا آن‌ها بسیار قوی‌تر هستند. الهلال هم از بعد سخت‌افزاری و هم عملکرد در نقل‌و انتقالات بسیار بهتر از ما عمل کرد اما ما همیشه ثابت کردیم که یک ایرانی با تعصب و غیرت می‌تواند در زمین مسابقه اتفاقات خوبی را رقم بزند و کارهای غیرممکن را ممکن کند.ان شالله مقابل الهلال یک شروع بسیار خوب داشته باشیم و بتوانیم ناکامی‌های گذشته را از دل هواداران پاک کنیم.

* آن فصلی که قهرمان شدیم مشکلات در این حد نبود

در آن فصل که ما با استقلال قهرمان لیگ شدیم مشکلات سخت افزاری از نظیر زمین تمرین، پرواز، اردو و.. مثل این سال‌ها نبود ولی از نظر مالی در تنگنا بودیم که خوشبختانه آنقدر همدلی در تیم بود که بحث مشکلات مالی را گذاشتیم برای آخر فصل. آن زمان نیمکتی قوی و بازیکنانی فوق‌العاده در اختیار داشتیم و داخل و خارج از زمین توازن برقرار بود.

* سجادی عدالت را رعایت کند

ما خواسته زیادی از وزیر ورزش نداریم. تنها خواسته من از آقای سجادی این است که عدالت را رعایت کند. استقلال افراد باسواد زیادی دارد که توانایی مدیریت باشگاه را دارند که اگر بخواهم اسم‌بیاورم شاید کسی از قلم بیافتد. به نظر من اگر مدیر باشگاه یک فرد لایق از بدنه استقلال باشد عملکرد بهتری نسبت به یک فرد ناشناخته و دست نشانده خواهد داشت. پس امیدوارم وزیر ورزش مدیری اصلح برای باشگاه استقلال انتخاب کند.شاید برخی از پیشکسوتان دنبال سهم‌خواهی و منافع خود باشند اما من اگر حرفی می‌زنم نه دنبال منفعت هستم و نه پست و مقام. من دلم برای استقلال می‌سوزد و امیدوارم وزیر ورزش نگاهی ویژه همراه با عدالت به استقلال داشته باشد. البته این را هم اضافه کنم من برای تیم رقیب احترام زیادی قائل هستم چون اگر رقیب نباشد پیشرفتی در کار نخواهد بود.به استقلال و پرسپولیس، دو تا تیم پرهوادار کشورمان باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم اما همراه با رعایت عدالت.

اخبار باشگاه استقلال


 مطالب مرتبط:

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با استقلال‌ نیوز: سال‌ها به استقلال و هوادارانش ظلم شده‌ است؛ کار بسیار سختی مقابل الهلال داریم

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

غیبت ستاره الهلال برابر استقلال

ج سپتامبر 10 , 2021
به گزارش مشرق، سلمان الفرج در تمرین روز گذشته الهلال شرکت نکرد و به دلیل آسیب‌دیدگی راهی کلینیک پزشکی این تیم شد.سالم الدوساری دیگر ملی‌پوش عربستانی الهلال پس از پایان بازی تیم ملی این کشور برابر عمان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به تمرین این ...