شفر تبریزی را نوک نمی گذارد تا گل بزند/ استقلال بازیکن بین‌المللی کم دارد

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال پس از وقفه کوتاهی که در برگزاری مسابقات لیگ برتر رخ داد بازگشتی موفقیت آمیز به این رقابتها داشت و توانست با پیروزی بر استقلال خوزستان (0-1) در اهواز، شکست صنعت نفت آبادان (3-0) در تهران و غلبه بر سپیدرود (0-5) در رشت و مساوی با پدیده در تهران 10 امتیاز مهم در آستانه رسیدن به پایان رقابتهای نیم فصل اول دشت کند.

علی جباری پیشکسوت دهه 50 باشگاه استقلال در گفتگو با مشرق، درباره وضعیت این تیم حرف زد.

بیشتر بخوانید:

هافبک استقلال به دنبال کریم باقری شدن/ بازیکنی که شفر می خواست

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*وضعیت استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- نتایجی که استقلال در این هفته ها کسب کرده گواه همه چیز است. وقتی تیم بی نقص فوتبال بازی می کند مشخص است که نتیجه هم می گیرد. استقلال برخلاف هفته های ابتدایی نیم فصل هجومی تر به زمین می رود و البته هماهنگی که بین نفرات ایجاد شده کمک می کند تیم روند مطلوبی داشته باشد.

* این هماهنگی دیر بدست نیامد؟

- طبیعی بود وقتی آن تعداد بازیکن از استقلال جدا شدند که همگی اعضای ثابت در ترکیب تیم بودند برای جایگزین کردن شان باید وقت صرف می شد. از طرفی تعدادی بازیکن هم جای آنها به استقلال آمدند که همان ها هم باید با تیم هماهنگ می شدند. در کل استقلال دیر راه افتاد ولی فکر می کنم به موقع به خودش آمد.

* نکته بارز در بازی های اخیر استقلال چیست؟

- استفاده این تیم از همه نقاط زمین. استقلال خوب توپ را به گردش در می آورد و از همه فضای زمین برای رسیدن به دروازه تیم مقابل استفاده می کند. انتقال توپ از دفاع به هافبک، هافبک به حمله و بالعکس خیلی درست انجام می شود. در مجموع می توان با قاطعیت گفت استقلال در هر 4 خط دروازه تا حمله درست بازی می کند.

* چرا باز هم مهاجمان تیم گلزنی نمی کنند یا کم گل می زنند؟

- این هم یک سبک از بازی است. وقتی مهاجم می تواند با حرکتش در حول و حوش محوطه جریمه فضا را برای دیگر بازیکنان حمایت کننده اش مهیا کند مشکلی نیست که گل نزند. اصل این است که گل زده شود. البته خوب است که مهاجم گلزنی کند ولی می توان به دیگر بازیکنان هم این فضا را داد.

* تبریزی چرا در استقلال کم گل می زند؟

- تبریزی فصل قبل آمار گلزنی بالایی در ذوب آهن داشت ولی او هم به مشکلی گرفتار شده که برخی بازیکنان خوب در تیم های استقلال و پرسپولیس گرفتارش می شوند. بازی در استقلال که تیمی بزرگ و پرطرفدار است آسان نیست. خیلی بازیکنان هستند که می آیند و نمی توانند در این دو تیم درخشش قبل را داشته باشند. البته درباره این بازیکن یک موضوع دیگر هم هست.

* دلیلی غیر از این برای کم گل زدن؟

- بله! شفر از تبریزی در نوک حمله استفاده نمی کند و او را به کناره ها برده است. تبریزی در ذوب آهن نوک می ایستاد و خوب هم گل می زد. اینجا هم می تواند وقتی او را در کنار بازی دادند به وسط بیاید و شانسش برای گلزنی را بیشتر کند.

* استقلال با این روند می تواند در نیم فصل دوم به عنوان قهرمانی برسد؟

- با این روند بله! ولی با این نفرات بخت کمی دارد. تیم هنوز بازیکنی که بتواند از پس مسابقات بین المللی بربیاید ندارد. بازیکنانی که امروز در تیم هستند به درد بازی در لیگ برتر می خورند ولی تعدادی بازیکن باتجربه بازی ملی نداریم که در دیدار با الهلال، الدحیل و العین گلیم استقلال را از آب بیرون بکشند. باید تیم را تقویت کرد  نفرات بدرد بخور آورد نه بازیکنانی که فقط لیست را پر کنند و پول بگیرند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاج اعلام کرد: VAR به ایران می آید

ج دسامبر 14 , 2018
به گزارش مشرق، این روزها آتش اشتباهات داور...